SRM's tumletråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er i alle fall en av de oppsettene jeg kunne tenkt å få oppleve😊
    Trua på at dette spiller slik jeg liker😎
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Jeg har dog 700 w i 8 ohm. 2000 i 2 ohm. Men det er jo ikke en konkurrence på kræfter. 😁
    700w i 8 ohm? Så du burde teoretisk ha 3200w i 2 ohm da?

    Her er hva Stereophile har målt B-1000f til:
    This graph reveals not only that the B-1000F comfortably exceeds its specified power of 24dBW, but that it behaves close to a true voltage source. At 1% THD+N the amplifier puts out 310W into 8 ohms (24.9dBW), 600W into 4 ohms (24.8dBW), and 1150W into 2 ohms (24.6dBW).

    Hvis du ønsker å måle lengden på pissestrålen.
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    50 kvm.. Svært. Så stort eget dedikert rom har du vel ikke hatt før? Har vurdert litt selv her, slå ned vegger, men usikker. Nytt rom nye utfordringer :)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Det er i alle fall en av de oppsettene jeg kunne tenkt å få oppleve😊
    Trua på at dette spiller slik jeg liker😎
    Hyggelig å høre det. Du er selvfølgelig velkommen til en lytt når det måtte passe.

    50 kvm.. Svært. Så stort eget dedikert rom har du vel ikke hatt før? Har vurdert litt selv her, slå ned vegger, men usikker. Nytt rom nye utfordringer :)
    Var jo større i det gamle huset, men det var jo stua. Ikke dedikert rom som du sier. Så ja, riktig at det blir det største dedikerte rommet for hifi.
    Har enda ikke løst kabalen for å få best utnyttelse av plassen, men det kommer. Har bare så veldig lyst til å ha alle m2 til lytterom!:LOL:
     

    madman

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    1.170
    Antall liker
    643
    Sted
    Sætre
    Torget vurderinger
    2
    Hei TH, grisebra dette, men er jo ikke helt komplett. :cool:
    -m
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Hadde i dag besøk av @MarkusH her fra HFS. Har hatt besøk av han en gang tidligere også i min gamle bolig.
    En ting jeg liker når han kommer på besøk er at han faktisk kommer for å lytte, og det gjør han virkelig også. Han lytter til spor han selv kjenner, og så har vi litt dialog fra tid til annen mellom sporene. Tydelig at han er interessert i musikk og ikke minst gjengivelsen av den. Synes det ble en hyggelig seanse.

    Takk for besøket. :)

    Markus i lytteposisjon.
    IMG_4111 (4).JPG
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Hadde i dag besøk av @MarkusH her fra HFS. Har hatt besøk av han en gang tidligere også i min gamle bolig.
    En ting jeg liker når han kommer på besøk er at han faktisk kommer for å lytte, og det gjør han virkelig også. Han lytter til spor han selv kjenner, og så har vi litt dialog fra tid til annen mellom sporene. Tydelig at han er interessert i musikk og ikke minst gjengivelsen av den. Synes det ble en hyggelig seanse.

    Takk for besøket. :)

    Markus i lytteposisjon.
    Vis vedlegget 716751
    Takk i like måte, meget hyggelig og lærerikt. Får jo konstatere at etter mine preferanser er dette absolutt nr.1 av alt jeg har hørt, meget morsomt. Du er alltid velkommen for en lytt hos meg også. ;)
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Takk i like måte, meget hyggelig og lærerikt. Får jo konstatere at etter mine preferanser er dette absolutt nr.1 av alt jeg har hørt, meget morsomt. Du er alltid velkommen for en lytt hos meg også. ;)
    Du må nok komme deg ut å høre flere anlegg. ;) Skal få til et besøk hos deg i løpet av sommeren.
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Lenge siden oppdatering her. Ble etter hvert litt lei og tok opp igjen interessen for bil i stedet. Det er stort sett her både tid og penger har blitt brukt i det siste.
    Liker litt motorsterke biler. Gjerne sportsbil, men ikke nødvendigvis. Noe litt uvanlig er fint. Endte opp med denne som jeg har kost meg masse med. :)

    IMG_4504-1.JPG


    Over til hifi.
    Luxman C-1000f forforsterker og B-1000f monoblokker ble solgt til en kontakt jeg har. Han hadde en god kunde i Sveits som var på utkikk etter dette settet, så nå har det fått et nytt godt hjem.
    IMG_20220205_164341.jpg


    Har en stund hatt lyst til å prøve en av de nyere klasse D forsterkerne, både av hensyn til størrelse/vekt, pris og lydkvalitet. Har blitt litt lei av å flytte rundt på komponenter som veier 50kg og mer. Etter litt tankespinn endte jeg opp med å kjøpe et par ubrukte Hypex FA502 plateforsterkere på finn for å teste. Kan umiddelbart si at det låter meget lovende. Planen nå er å bygge de om og sette de i hvert sitt kabinett. Rommet skal også få et løft.

    IMG_20221118_184127.jpg
     
    Sist redigert:

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.598
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Er rommet ditt ferdig? Må få hørt dette etterhvert 🙂
     

    SRM

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.06.2009
    Innlegg
    2.626
    Antall liker
    2.497
    Sted
    Oppland
    Torget vurderinger
    23
    Er rommet ditt ferdig? Må få hørt dette etterhvert 🙂
    På ingen måte. Har besøkt rommet 3-4 ganger det siste året, så her har det stått på stedet hvil. Andre prioriteringer har fått forrang.
    Starter litt forsiktig opp igjen nå. Estetisk fremstår rommet provisorisk, men lydmessig er det ikke så galt. Du kan godt komme å høre. :)
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    391
    Antall liker
    404
    Sted
    Brøttum
    Jeg har absolutt troa på klasse D effekter og Aurum Cantus Grand Supreme. :) Anaview AMS1000 på de du hadde på stua fungerte jo fint. :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn