Squeezebox og svart skjerm....

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
Har SB3 som jeg bruker trådløst med WPA-PSK autentisering. Rett som det er når jeg skal bla i musikkbiblioteket med fjernkontrollen blir skjermen svart eller fryser, musikken fortsetter å spille fra bufferet men SB3 reagerer ikke i 5 - 10 sekunder. Jeg har ikke merket at noen andre dingser i nettverket har "time out". Er dette vanlig med SB3? Firmware er versjon 81.
???
 
L

Ludo

Gjest
Jeg merket også dette når jeg kjørte trådløst på min SB3 tidligere, brukte også samme type kryptering av wlan'et. Gikk over til kablet nett, la heldigvis CAT6 til samtlige rom
når jeg bygde huset og det gjorde susen :)
 

berxter

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.01.2007
Innlegg
5.711
Antall liker
3.846
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Aldri sett det, jeg... Har hatt noen "knepp", men displayet har såvidt jeg har observert aldri slukket. Siste firmware; 81 her også. Linksys w54g er ruter, og kabling fra server dit; trådløst til SB.

Bernt K
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
berxter skrev:
Aldri sett det, jeg... Har hatt noen "knepp", men displayet har såvidt jeg har observert aldri slukket. Siste firmware; 81 her også. Linksys w54g er ruter, og kabling fra server dit; trådløst til SB.

Bernt K
Bruker du WPA-PSK eller WEP kryptering?
 

muzak

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.07.2003
Innlegg
503
Antall liker
16
Dersom PC'en har mye å gjøre, så kan det gå lang tid før Slimserver responderer. Dette skjer hos meg når jeg ripper. Det tar voldsomt mye ressurser fra den stakkars stasjonære laptoppen min. Det kan være at du har mange unødvendige program og prosesser gående på PC'en din, kanskje i kombinasjon med lite ram. Ta en kikk i msconfig og deaktiver de programmene du strengt tatt ikke trenger til enhver tid.

PS: msconfig kjører du fra Start-> Run/Kjør -> msconfig

Mvh
Bjørn
 

hifiguru

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.07.2002
Innlegg
5.715
Antall liker
1.259
Sted
Porsgrunn
Torget vurderinger
1
Merket dette på min gamle PC, spesielt hvis junior satt og spilte et eller annet onlinespill. (Kun 1Gb RAM) Ny PC med mer futt; aldri hatt problemer. En annen ting var vel at all musikken lå på ekstern disk mens den nå ligger på PCns disk. Utgjorde endel på responstiden til store mapper.
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Kan også være en ip konflikt. Har du andre pc'r som kjører trådløst?
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
DAChild skrev:
Kan også være en ip konflikt. Har du andre pc'r som kjører trådløst?
Jepp, jeg har tre trådløse PC'er på nettet + SB3. PC'en med musikkbiblioteket er rimelig rask så jeg tror ikke det er der. Kanskje statisk IP-adresse gjør det mer stabilt?
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Helt klart, gi maskinene en fast ip, så tror jeg problemet er borte.....
 

Lexluthor

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.02.2002
Innlegg
519
Antall liker
51
Torget vurderinger
2
DAChild skrev:
Helt klart, gi maskinene en fast ip, så tror jeg problemet er borte.....
Jeg har kuttet ut DHCP og bruker nå fast ip-adresse på LAN. Det virker mer stabilt.

Men et annet irriterende problem har dukket opp. Slimserver starter ikke ved systemstart. Jeg må logge meg på en bruker før Slimserver starter selv om jeg har krysset av på "Automatically run at system start". Ser på nettet at dette ikke er en helt ukjent feil men har ikke funnet noen løsning som virker hos meg. Noen råd?
 

DAChild

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2004
Innlegg
1.217
Antall liker
118
Torget vurderinger
2
Prøv å inst. SS som administrator.......
 
Topp Bunn