Spacer til Rega P5

Deep Purple

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.05.2007
Innlegg
200
Antall liker
55
Sted
Mosjøen
Torget vurderinger
3
Har en Rega P5 på vei fra England.
Planen er å flytte over min DV20X2H over fra min gamle Planar3.
Har brukt 2mm spacer på denne,men etter litt googling om dette ser jeg at noen bruker 4mm spacer til dette!!
Noen som har meninger om dette?
Tar også i mot monteringstips til jeg skal flytte over pu...
Har Groovetracer subplatter og Mitchell counterweight.
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Lurer på om ikke jeg hadde 4mm spacer med P25 og Ortofon. Høyden på Orto og DV er ganske lik, det er Rega som avviker fra 'bransjestandard'.

Uansett finnes det nå en multispacer fra Rega. Det er i det minste et godt hjelpemiddel for å prøve seg fram. Så kan du eventuelt kjøpe aluminiumsvarianten når du har bestemt deg. Jeg synes alle forhandlere av Rega burde ha begge deler på lager. Ikke alle er flinke der.

Multispaceren ser sånn ut:


Et potensielt problem, forresten. Med 4mm kan det hende at motvektloddet kommer så høyt at det treffer lokket når det lukkes. Den nevenyttige finner sikkert en løsning for å heve lokket litt.
 
S

Stereo_Mono

Gjest
Vil absolutt anbefale Rega eiere å ha noen metall spacere på lur. Har hatt plast varianten og den gjør jobben, men de i metall er mere solide og armen sitter bedre på plass (viktig) med de.
 

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.09.2009
Innlegg
3.636
Antall liker
3.246
Sted
Sandnes
Torget vurderinger
7
er det ikke slik at 4mm akkurat går, men at 6mm er for mye? jeg vurderte et øyeblikk en annen pickup enn Rega Apheta til min P9, men fikk allergisk utslett av tanken på å bruke en spacer under RB1000!
 
Topp Bunn