Spørsmål vedr. tonearmshøyde

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
239
Hei!
Jeg har en Acoustic Signature TA-500 NEO tonearm med en Hana ML. Spørsmålet er hvor høyt vil det være innafor å ha «røret» (rød pil) i forhold til ringen som klemmer den fast før det går utover lyden? Burde tonearmsfestet (grønn pil) vært høyere? Det fulgte med en spacer på under 1cm med spilleren (Nottingham Audio Spacedeck med heavy-kit) Se vedlagt bilde, ser dette ut som det er innafor?

Vedlegg

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.515
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Uansett sett må du vel i det første få armrøret parallell med en plate på tallerken som utgangspunkt, er det ett problem?

Petrucci

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.09.2012
Antall liker
239
Uansett sett må du vel i det første få armrøret parallell med en plate på tallerken som utgangspunkt, er det ett problem?
Det går helt fint. Har bare hørt at man mister bass osv om armrøret ikke har skikkelig stabil kontakt med «basen»

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
8.437
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det går helt fint. Har bare hørt at man mister bass osv om armrøret ikke har skikkelig stabil kontakt med «basen»
Det stemmer. Brukar du ein Kuzma eller armen til Kenwood 07 der armhøgda kan justerast under avspeling, kan armen låsast. Når du dreg til, merkar du korleis bassen endrar seg.

Cash 63

Æresmedlem
Ble medlem
14.06.2007
Antall liker
31.515
Sted
Oslo/Grebbestad
Torget vurderinger
1
Ok, skjønner spørsmål stillingen bedre! Når jeg satt opp min Origin L arm på Acoustic Signature drivverket var det i manualen angitt min/Max høyde for OL armen mht til armbas høyde/tallerken.
Burde haft din arm her😄

Topp Bunn