SOUNDSCAPES stereo-stue

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    E.S.T. 30

En flott hyllest til det som ville vært 30 års jubileum for Esbjørn Svensson Trio.
    Magnus Østrøm og Dan Berglund samlet sammen en sekstett til denne hyllesten.
    Og heldigvis ble det gjort opptak - og konsertene dermed foreviget .

est.jpg
    e.s.t.-30.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Resonance

Det blir mye musikk om dagen. Etter en drøy uke med Jay's Audio kan jeg konkludere med at
    dette er ett av de aller beste hifi kjøpene jeg har gjort !

Sammen med dac'en drar den meg inn i musikken på en måte jeg sjelden har opplevd , i alle fall ikke
    over lengre perioder. Samtidig er byggekvaliteten helt "der oppe" som gir ekstremt value for money .

Skal man tro tilbakemeldinger og hva Jay's selv sier så har jeg enda litt i vente. Det sies at bassen strammes opp
    litt til, og at instrumenter får enda litt mer luft rundt seg når den har rundet ca 400 timer.
    Jeg har uansett ikke problemer med å nyte lyden slik den er !

resonance.jpg

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Shirley Horn

Selveste Miles Davis er gjesteartist på et spor her. De to hadde et veldig nært forhold
    etter at han hjalp henne igang med karrieren. Han skal ha uttalt en gang at
    Shirley Horn er den eneste pianisten som har beveget ham sånn med musikken at han gråt.

Hun ga ut albumet I remember Miles etter hans død.

SH.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Full pupp

Da var Vibrapods på plass. Siden jeg allerede hadde Cones så ble det absolutt den billigste,
    men allikevel effektive løsningen. Ser ut til å funke gull dette .Takk til høvdingen for rask service !

3.jpg
    1.jpg
    2.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Skapstreamer

Altså - en streamer som ikke har kommet ut av skapet. 🤭

Aries G1 har det utmerket der den hjemmer seg bak døra den. Fikk en liten oppgradering den også
    når AES/EBU inngangen ble ledig på Dac'en. Dessuten har den fått med seg dempeplattform og
    sine små tweaks , så jeg synes ikke så synd på den.:LOL:

S.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Hadouk Trio

Bonus cd'en på deluxe utgaven av Utopies er meget bra. Særdeles god liveinnspilling.

Streameren spiller fint den også , men den når ikke opp til definisjonen og den nesten eksplosive dynamikken jeg har fra CD.

Høyttalere er flyttet 2cm nærmere hverandre på hver side - med samme toe-in som før. Synes det henger bra sammen nå.

Neste på agendaen burde være å få laget noen vinyl og CD hyller...........

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.721
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Holly Cole

Det er vel spesielt Temptation og Don't Smoke in Bed som nevnes når det kommer til Holly Cole.
    Men , dama her mer å by på. Denne er en av flere som fortjener en lytt.

Vis vedlegget 1161680

Coles versjon av Paul Simon-låta One Trick Pony på albumet romantically helpless er vanvittig bra.
    Hvis noen har et strøkent eksemplar på vinyl til salgs til en vettug pris, kan de gjerne sende en PM til meg.😊

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.721
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    HollyCole_Best_of_-1400_2081710547.jpg

Må også nevne dette samlealbimet med Holly Cole.
    Ikke på vinyl, men både CD og streaming er lett tilgjengelig. Her finner vi hennes fantastiske coverversjon av Elvis Costellos Alison.
    Den er ellers bare å finne på en CD singel som ikke er lett å finne.

Denne liker jeg også:
    0602567263999.jpg

Ei ren jazzskive med kjente standardlåter, men veldig frisk og drivende god.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Vis vedlegget 1162618
    Må også nevne dette samlealbimet med Holly Cole.
    Ikke på vinyl, men både CD og streaming er lett tilgjengelig. Her finner vi hennes fantastiske coverversjon av Elvis Costellos Alison.
    Den er ellers bare å finne på en CD singel som ikke er lett å finne.

Denne liker jeg også:
    Vis vedlegget 1162619
    Ei ren jazzskive med kjente standardlåter, men veldig frisk og drivende god.

Jeg har ingen samlealbum , men forsøkt å grabbe til meg de viktigste fra katalogen. Kanskje er det et par hull å tette :unsure: Har streamet siste skiva hennes noen ganger , men synes ikke den havner blant det beste hun har gjort. Her er i alle fall de som finnes på CD her :

Holly Cole.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Shade

Siden jeg allerede har dratt de ut av hylla.

Jeg koser meg vilt med å spille gjennom eldre ting med ny CD/DAC combo i hus.
    Mye er som å høre på remikset materiale. Litt som å rense et gammelt maleri
    og oppdage farger og detaljer du ikke visste var der / hadde lagt merke til før.

shade.jpg

bluesbreaker

Hundeeier
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    74.721
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du er godt forspent med Holly Coles album, ser jeg.👍😊
    Er ganske enig med deg når det gjelder nyeste utgivelse. Det finnes mer interessante titler bakover i tid.

Foruten "Holly" (som du mangler)og de du nevner "Don't smoke in bed" og "Temptation", så er debuten "Blame it on my youth" og "Dark Dear Heart" (som du har begge 😊), av de bedre synes jeg.
    Ikke sikkert du har behov for samlealbumet når du har en så stor del av katalogen.
    Samlealbumet er verdt å ha pga nevnte Allison, men det går utmerket an å streame. Låter i hvert fall veldig bra fra Tidal hos meg, og ofte brukt som referansespor i hifi sammenheng.
    Sporet viser en sjelden fin kombinasjon av en god artist og god lyd.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Du er godt forspent med Holly Coles album, ser jeg.👍😊
    Er ganske enig med deg når det gjelder nyeste utgivelse. Det finnes mer interessante titler bakover i tid.

Foruten "Holly" (som du mangler)og de du nevner "Don't smoke in bed" og "Temptation", så er debuten "Blame it on my youth" og "Dark Dear Heart" (som du har begge 😊), av de bedre synes jeg.
    Ikke sikkert du har behov for samlealbumet når du har en så stor del av katalogen.
    Samlealbumet er verdt å ha pga nevnte Allison, men det går utmerket an å streame. Låter i hvert fall veldig bra fra Tidal hos meg, og ofte brukt som referansespor i hifi sammenheng.
    Sporet viser en sjelden fin kombinasjon av en god artist og god lyd.
    Holly har gått litt i glemmeboken faktisk. Husker jeg streamet den endel da jeg hadde Tidal. Har lagt både den og "Night" i handlelisten. 🎶

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Romantic Warrior

Blakk fredag hos @Hifi&Vinyl i dag - da ble det jo en bunke CD plater - blant annet disse to.

Return to Forever har jeg fra før, men artig å sjekke ut forskjellige mastringer av det som er en av tidenes beste fusion skiver - spesielt når prisene
    innbyr til å fylle veska .

1812 overturen helt uten dynamikkbegrensning kommer med mange advarsler på coveret
    - og ja , det trøkker bra på slutten når kanonene fyres på rekke og rad.

2.jpg
    1.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    SUBsoniske sysler

Man får klare seg med de hjelpemidler man har. En råtten laptop med sub-app. Målemikrofon
    som kommuniserer med PC og sub. Online Tone generator er også greit å ha.

På tide å justere litt etter at jeg fikk ny CD transport. Koblet opp mot dac via i2s er lydbildet ekstremt
    oppløst og detaljert. Man hører ALT - på godt og vondt. Jeg startet med å trekke høyttalere 2 cm nærmere hverandre
    på hver side - og nå kjørte jeg en ny måling med sub før jeg begynte å fikle og fintune med tonegenerator og
    musikk som verktøy. Første måling jeg følte var korrekt ga for lite kjøtt på beinet - så det er hva jeg har forsøkt
    å lokke frem siste par dagene. Mer fylde uten at det "dreper" noe av klangen .

Synes det for alvor har landet på noe svært lovende her nå.
    Nå er det bare å kaste på det all slags musikk en stund.

🎶🎶🎶

sub.jpg

Entropy

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.01.2021
    Antall liker
    1.619
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    3
    Dersom det forenkler så har artisten Bass mekanisk en god del frekvenser på Spotify og sikkert andre streamingtjenester også:)
    Jeg må få koblet opp quad jeg kjøpte av deg snart og spille litt cd med det merker jeg.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    43.002
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    20
    Dersom det forenkler så har artisten Bass mekanisk en god del frekvenser på Spotify og sikkert andre streamingtjenester også:)
    Jeg må få koblet opp quad jeg kjøpte av deg snart og spille litt cd med det merker jeg.
    Takk for tips , men det sitter bra nå synes jeg. Jeg veksler mellom to targets hvor forskjellen er +/- 1 db ved 40 hz. Virker som den med høyest nivå funker best på det meste. Jeg har jo begge liggende inne (5 totalt) så det er lett å switche.

Eneste feilen med Jay's Audio CD transporten er at jeg skulle kjøpt den før . :LOL:

Ingen overdrivelse å si at jeg koser meg for tiden . Det har gått jevnt med musikk her siden den kom i hus.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn