SOUNDSCAPES stereo-stue

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    BjĂžrk - Vulnicura

Jeg skal innrÞmme at de siste BjÞrk skivene har passert uten Ä fÄ mye spilletid her. Men da det dukket opp et par i CD bunkene jeg kjÞpte er saken en annen. Og med CD som medie og dekodet via Tambaqui lÄter det faktisk ganske imponerende. Borte er stresset jeg opplevde nÄr jeg streamet samme. Dette er langt fra mainstream , dama er en kunstner pÄ godt og vondt.

1.jpg
    2.jpg
    3.jpg
    4.jpg

Powerpoint

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.04.2003
    Antall liker
    12.402
    BjÞrk er sÄ definitivt en kunstner, og har et helt eget hÄndlag med lydkollasjer.
    Bare vent til fÄr fatt i Fussora :D
    Du verden hva hun kan, og hva hun har pÄ hjerte.
    Heldig er jeg som fikk oppleve den islandske alven i desember 2019 noen mÄneder fÞr verden lukket ned.
    Det bar mer preg av en forestilling med lydkollasjer, og nÄr damen dro til med sin kolossale stemmeprakt (du verden for et trÞkk hun ennÄ har - klokkerent o_O).
    Vi var mange som mÄtte tÞrke Þyekrokene i enkelte partier.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Steve Rothery Band pÄ Cosmopolite.

Knallkonsert som startet med tre lÄter fra CD'en ovenfor. SÄ gikk de rett pÄ Misplaced Childhood (Marillion) - og resten av konserten ble en fest med gammelt materiale . Knipset bare et par bilder med mobilen.

SRBweb.jpg
    Cosmopolite web.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    @Hifi&Vinyl

Jeg jobber hardt for Ä lette sjappa for CD plater , 15 stk fikk bli med hjem i dag ogsÄ.

hf1.jpg

Det fyres opp et par KEF Model KM 1 - ikke noe man ser hver dag. @MakkinTosken har inntatt sweetspot.

hf4.jpg

RÞr og horn er endgame for mange - JBL 4430 er uansett solgt . Ellers finner du bÄde rÞr og transistor i mange prisklasser .

Og sÄ mye hyggelige folk da gitt - takk for praten og handelen
    đŸŽ¶

hf7.jpg
    hf5.jpg
    hf6.jpg
    hf8.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Dream Theater - Images and Words

En av CD'ene som ble kjĂžpt inn de siste to dagene. Andre albumet til Dream Theater - og kanskje deres aller beste.

CD riggen spiller som en drÞm nÄ , fÄr prÞve Ä tune inn de siste detaljene pÄ vinylriggen etter hvert ogsÄ - ellers er jeg redd det digitale blir totalt dominerende her :)

R-4288625-1360781750-9784.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Set in the near future in a colony of state-of-the-art humanoid robots.

zone-414-poster.jpeg

Noen privilegier mÄ man ha som pensjonist. Maksimalt slÞv start pÄ uka med sci-fi til frokost etterfulgt av musikk. Men, nÄ skal det jobbes litt altsÄ.

xxx.jpg

MA.jpg

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    En fuktig uke fremover (ute altsĂ„ 😁 ) , sĂ„ man fĂ„r planlegge dagene deretter. Siste karmlister til bad kjĂžpes inn i morgen - noen profilerte lister til et bad koster jo pokker meg en god pickup snart 😧 Godt man ikke skal bygge et helt hus.

Mens regnet hĂžljer ned blir det litt fintuning / testing av kabler i anlegget utover uken. 2 stk. signalkabler pĂ„ vei inn - en pĂ„ vei ut. Noe skal man holde seg aktiv med â˜ș

Céline Bonacina spiller opp til lunsj :

Cristal-Records-Céline-Bonacina-Jump.jpg

DHLabs.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Har du noe kjennskap til dette albumet:

Trout Mask Replica av Captain Beefheart.
    Ja, det kjenner jeg meget godt. Ble spilt jevnt siden jeg var 12 Är gammel ! Fikk fÞrst tatt det opp pÄ tape , og vinylen som jeg kjÞpte pÄ 70 tallet har jeg enda - i tillegg til CD'en. Den har ogsÄ kommet i en remaster. Skal sies at det spilles sjeldent nÄ, men albumet var en betydlig del av min musikkoppvÄkning . Det forklarer sikkert min sÊre musikksmak :rolleyes: Et bilde fra Photoshoot for cover fÞlger her + min velspilte vinyl samt CD skive.

356207328_659984609505747_4242998225345707843_n.jpg
    CB.jpg

Proethifi

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2023
    Antall liker
    389
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ja, det kjenner jeg meget godt. Ble spilt jevnt siden jeg var 12 Är gammel ! Fikk fÞrst tatt det opp pÄ tape , og vinylen som jeg kjÞpte pÄ 70 tallet har jeg enda - i tillegg til CD'en. Den har ogsÄ kommet i en remaster. Skal sies at det spilles sjeldent nÄ, men albumet var en betydlig del av min musikkoppvÄkning . Det forklarer sikkert min sÊre musikksmak :rolleyes: Et bilde fra Photoshoot for cover fÞlger her + min velspilte vinyl samt CD skive.

SÄ kult! Albumet ble nevnt i en samtale om musikk. Fant det ikke pÄ Spotify eller Qobuz

Alle har vel bare sin egen versjon av verdens beste musikksmak :)

Er CD`en, en kopi av LP`en?

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Synd den har forsvunnet fra Spotify og Qobuz.

Er CD`en, en kopi av LP`en?
    Den gamle CD'en er vel fra original mastertape. Den nye lÄ en stund pÄ Qobuz i 24 bit remaster . HÞrte pÄ den et par ganger, og den lÄt litt friskere. Vi snakker jo om et album fra 1969 her.

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Silver Sonic Revelation

Da har jeg hanket inn to par av denne kabelen som skal testes ut . DH Labs har holdt pÄ rundt 25 Är, og er en av de fÄ som priser litt i forhold til produksjons-kostnadene. Det brukes minimalt pÄ markedsfÞring ogsÄ ,sÄ de er derfor kjent for Ä utfordre langt dyrere merker.

Silver Sonic Revelation er toppmodellen blant signalkabler. Den har 6 ledere i rent sÞlv - samt DH labs egne rca plugger som bestÄr av 99% kobber. I fÞlge dem er legeringene som oftest ganske dÄrlig pÄ slike kontakter. Reviews omtaler kabelen som svÊrt transparent og homogen - uten signaturen man ofte forbinder med sÞlvkabler. Er veldig spent pÄ Ä bli kjent med disse. Blir det fulltreffer - eller blir det helt feil :unsure:

SS.jpg

Eirik84

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.06.2011
    Antall liker
    6.563
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    13
    Silver Sonic Revelation

Da har jeg hanket inn to par av denne kabelen som skal testes ut . DH Labs har holdt pÄ rundt 25 Är, og er en av de fÄ som priser litt i forhold til produksjons-kostnadene. Det brukes minimalt pÄ markedsfÞring ogsÄ ,sÄ de er derfor kjent for Ä utfordre langt dyrere merker.

Silver Sonic Revelation er toppmodellen blant signalkabler. Den har 6 ledere i rent sÞlv - samt DH labs egne rca plugger som bestÄr av 99% kobber. I fÞlge dem er legeringene som oftest ganske dÄrlig pÄ slike kontakter. Reviews omtaler kabelen som svÊrt transparent og homogen - uten signaturen man ofte forbinder med sÞlvkabler. Er veldig spent pÄ Ä bli kjent med disse. Blir det fulltreffer - eller blir det helt feil :unsure:

Vis vedlegget 952800

DH Labs bruker gode materialer og er relativt fornuftig priset - i alle fall ift mange konkurrenter.
    Hva som er hÞrbart og ikke fÄr vÊre opp til hver enkelt, men jeg er i alle fall tilhenger av godt sammenskrudde produkter som er laget for Ä vare :)

motoren

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Antall liker
    35.617
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Silver Sonic Revelation

Vis vedlegget 952800

Gratulerer med flotte kabler Sound :) Blir nok bra skal du se

mvh

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    DH Labs bruker gode materialer og er relativt fornuftig priset - i alle fall ift mange konkurrenter.
    Hva som er hÞrbart og ikke fÄr vÊre opp til hver enkelt, men jeg er i alle fall tilhenger av godt sammenskrudde produkter som er laget for Ä vare :)
    Ja, skikkelige materialer er fÞrste bud. De bruker en spesiell isolasjon i kablene ogsÄ, ellers er det ikke noe woodoo eller tÄkete markedsfÞring pÄ noe vis.
    Koblet opp den ene fra riaa til preamp nÄ , hvor jeg fÞrst og fremst var ute etter en bedre match. Anlegget ble akkurat fyret opp , sÄ for tidlig Ä trekke noen bastante konklusjoner, men det lÄter svÊrt lovende. Jeg har jo en sÞlv i bomull jeg laget selv - og denne bestÄr ogsÄ av 2 solid core sÞlvtrÄder mot 6 stk. i DH Labs . Hjemmemekket har i tillegg noen jÄlete Kina-plugger som neppe har den beste legeringen Ä skryte av.

Men, rent solid core sÞlv burde ikke lÄte veldig forskjellig uansett ? Hva som utgjÞr forskjellen vet jeg ikke , men den er der. Jeg opplever DH Labs som mer homogen. Ikke noe som stikker seg ut negativt , og alt "puster" og flyter veldig fritt . Klangen i cymbaler og akustiske instrumenter er veldig overbevisende , og dybde / bredde i lydbildet er pÄ plass.

Blir veldig spennede Ä sette inn den andre mellom Pre og Power - slik at den gÄr hele veien fra kilde til Power. Jeg kjÞpte de brukt ogsÄ da selger hadde gÄtt over til xlr , sÄ her er det sykt mye kabel for pengene. Men , jeg mÄ noen Êrender i lÞpet av dagen , sÄ videre utprÞving fÄr vente .

6moons audio reviews: DH Labs Silver Sonic Cables

dh labs revelations (positive-feedback.com)

garrard.jpg

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Mere kabelsalat !

Hvis du mener det ikke er forskjell pÄ kabler , sÄ for all del bare hopp over disse skribleriene. Jeg derimot , som sannsynligvis tror pÄ bÄde nisser, alver og engler tillater meg Ä komme med mine subjektive inntrykk siden det er min egen trÄd. Dette skal ikke dreies til en kabeltrÄd , men altsÄ kun noen lytteinntrykk fra kveldens testing. Jeg hadde en venn med gullÞrer med pÄ sceansen ogsÄ .

Er DH Labs Silver Sonic Revelation en bra kabel - JA. Vil den gjĂžre alle anlegg til high-end - NEI. Er den best til alt i et high-end oppsett - ikke nĂždvendigvis.

Etter Ä ha koblet den inn mellom riia og pre-amp ble den andre koblet fra pre til power. Og nÄ begynner det Ä bli interessant. Vinylriggen spilte absolutt bra , men kanskje ikke supermatch. Lyden fra DAC var derimot en god del bedre med sÞlv mellom pre og power. Jeg opplever Silver Sonic som den mest transparante , homogene kabelen jeg har hÞrt. Hvis du som meg foretrekker at en kabel skal slippe gjennon alt - og ikke legge til eller trekke fra noe som helst sÄ fÞlg med.

Neste skritt ble da Ä koble opp sÞlv fra DAC til Preamp - da altsÄ sÞlv hele veien fra Tambaqui til Poweramp. Det ble Äpnet opp enda et vindu - dog ikke like stor forskjell som det ble mellom pre og power. Spilte en tre - fire referanser fÞr Kimber Hero HB ble koblet tilbake mellom DAC til Preamp. Samme lÄter spilt om igjen , og da var tvilen lagt til side. DH Labs var best.

Saken var sÄ langt avgjort - Silver Sonic blir sittende mellom DAC og Preamp - og Preamp og Power. SÄ var det platespilleren. Jeg sitter da med to bra hybridkabler, hvor den ene har gjort en super jobb tidligere mellom riaa og preamp. Harmonic Technology Magic Link II kobles opp fra riia til Preamp - og der var matchen pÄ vinylriggen pÄ plass. Her spilte den med litt mer kjÞtt pÄ beinet - og rett og slett mer engasjerende. Supermatch mellom Pickup/riaa/ kabel rett og slett.

Kimber Hero HB ble altsÄ kveldens Svarteper - ikke fordi den er dÄrlig , men matchen ble bedre med resten. Den fÄr nok en jobb i gjÞre i ett av de andre oppsettene.

Konklusjonen pÄ DH Labs Silver Sonic Revelation er altsÄ at den er super-transparent, homogen , og alt gjengis med en fart , dynamikk og presisjon som er helt nifs.Jeg er opptatt av hva som skjer bak hÞyttalerene. Har jobba mye med plassering for Ä hente frem mest mulig dybde i lydbildet. Siste kabelcombo jeg har brukt en liten stund tegnet et stort og dypt lydbilde, men "rommet" ble kanskje litt distansert - akkurat som man satt litt bakenfor og betraktet det hele. Med Silver Sonic hele veien fra Riaa - Preamp - Poweramp blir du plutselig sittende i samme rom. Alt kommer nÊrmere , samtidig som dybden er der i tillegg.

Men, de legger ikke skjul pÄ noe som helst. Er anlegget transparent og dynamisk , vel sÄ lar de deg virkelig hÞre komponentene fra sin beste side. Er du ute etter kabel som tuner lyden i en eller annen retning - sÄ glem det. Og et anlegg som lÄter skarpt, lyst, mÞrkt - whatever vil sannsynligvis fortsette Ä gjÞre akkurat det. Kanskje enda tydligere til og med.

NĂ„ skal det bare nytes og spilles kjent materiale fremover - ingentig tyder pĂ„ at noe trenger forandres pĂ„ en god stund. đŸŽ¶ đŸŽ¶

Sist redigert:

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Jeg har fĂ„tt remastret hele CD katalogen. Med Tambaqui Dac’en og disse sĂžlvkablene sĂ„ er forskjellen nesten utrolig pĂ„ noen innspillinger. Gamle innspillinger som har vĂŠrt litt lukket og kjedelig i lyden spruter plutselig av dynamikk med dybde, bredde og detaljer som spretter frem. Dette er helt sjukt đŸ˜Č

YesJens

Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Antall liker
    5.578
    Sted
    Under stjernene
    Jeg har fĂ„tt remastret hele CD katalogen. Med Tambaqui Dac’en og disse sĂžlvkablene sĂ„ er forskjellen nesten utrolig pĂ„ noen innspillinger. Gamle innspillinger som har vĂŠrt litt lukket og kjedelig i lyden spruter plutselig av dynamikk med dybde, bredde og detaljer som spretter frem. Dette er helt sjukt đŸ˜Č
    Ingen kjede er sterkere enn det svakeste leddet ;)

soundscape

Æresmedlem
    Ble medlem
    21.09.2005
    Antall liker
    30.198
    Sted
    Nordre Follo
    Torget vurderinger
    15
    Ingen kjede er sterkere enn det svakeste leddet ;)
    Sant nok - nÄ er det ingenting som bremser lyden fra Dac'en eller resten av kjeden. Jeg imponeres bÄde av detaljnivÄet, men ogsÄ hvor naturlig alt klinger. Nyanser i stemmer , slagverk og instrumenter. Det er liksom ikke noe syntetpreg pÄ ting som det ofte kan bli med digitalt. At vinteren nÊrmer seg ble plutselig ikke sÄ truende lenger :)

Jeg merker at jeg automatisk spiller veldig hÞyt . SÄ hÞyt at man hÞrer bidrag fra rommet nÄr ting gÄr litt i metning. Skal jeg dra dette lenger blir det rommet som er neste pÄ agendaen. Men, ikke noe som haster altsÄ...........

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn