Sound of Heaven og Hifisentralen med minimesse i Drammen

SoH-2.jpg

Lørdag og søndag nest siste helg i oktober var det minimesse i Drammen, to lokale aktører som vertskap. Jeg tok en tur på søndag for å sjekke hva Jess Wilhelm i Sound of Heaven og Thomas i Hifisentralen hadde å by på.

Messen ble avholdt i 2. etasje i et næringsbygg sentralt i Drammen med gode parkeringsforhold og ellers grei adkomst nær E18, i et lokale der Sound of Heaven har sin butikk, og Hifisentralen har demolokaler for sine HiFi-produkter. Ganske romslige lokaler med tre demorom, der Sound of Heaven og Hifisentralen delte på to av de avlange rommene, og hadde hver sine oppsett i hver ende i to av dem.

HIFISENTRALEN
I det første rommet med oppsettet til Hifisentralen hadde Thomas rigget opp et veldig kostnadseffektivt oppsett, med komponenter jeg delvis kjenner fra før. Det besto av streameren Eversolo Play som vi nettopp har publisert en test av, sammen med en stativhøyttaler jeg har all grunn til å ha gode forventninger til. Vi snakker om De franske Triangle BR04, som er en ganske nyankommen storebror til BR03 som vi testet for drøyt fire år siden. Dette var høyttalere som den gang kostet fire og et halvt tusen, og som spilte som om de skulle kostet det doble, og med hovedvekt på musikalske kvaliteter.

Jeg registrerte at det kom en større modell med navnet BR04 tidligere i år med en prislapp på 6.990,-, Som har et større kabinett, og der de frontplasserte bassportene kledelig vat redusert fra to til en stk. Og kjente allerede da at min nysgjerrighet pirket. Disse modellene har allerede rukket å få Eisa-pris i klassen beste budsjetthøyttalere, så jeg håper det blir mulighet for en nærmere bekjentskap senere. Denne gangen ble det dessverre ikke tid til en prøvelytt, siden jeg brukte for mye tid på de andre oppsettene. I minimessen.

Hoved-oppsettet til Hifisentralen var i den motsatte enden av skalaen. Det overrasker neppe noen når jeg forteller at elektronikken besto av toppmodellene til Eversolo, med en Eversolo DMP A10 streamer og forforsterker til 44.990,-, og to stk. Eversolo AMP-F10 til 29.990,- hver. Disse var konfigurert som brokoblede monoblokker, der de har en oppgitt effekt på 650 watt i 8 ohm....

Les hele messerapporten i Audiophile.no

SoH-8.jpg

Sist redigert:

Kommentarer

Informasjon om bruker

Audiophile.no
Bransjemedlem
Medlem siden
Antall liker
1.636
Link til alle artikler
547
Audiophile.no sine annonser
Audiophile.no
Fengande og samanhengande – Osafestivaen Del 2

Fengande og samanhengande – Osafestivaen Del 2

• 0
Del 1 av reportasjen frå årets Osafestival er alt presentert. Sjå gjerne denne for ein presentasjon av festivalen. Hustveit - Ei litterær/musikalsk utvandringshistorie frå Voss Eg lova ein...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: Cyrus 40 – elegant og kompakt HiFi i forsiktig HighEnd-terreng

TEST: Cyrus 40 – elegant og kompakt HiFi i forsiktig HighEnd-terreng

• 0
For litt over et år siden lansert Cyrus en helt ny elektronikkserie, med et helt nytt designgrep. 40-serien kom som et friskt pust fra en produsent som kanskje litt for lenge hadde tviholdt på en...
Fortsett
Audiophile.no
TEST: QUAD 3, gammel nyhet?

TEST: QUAD 3, gammel nyhet?

• 3
Quad 3 er en slags gjenfødelse av en legende som aldri har eksistert. Utseendet er tungt basert på forforsterkeren Quad 22 fra 1959, mens den integrerte forsterkeren vi har under lupen i dag, er...
Fortsett
Audiophile.no
PLATESMAKING 24 - 2025. Nye- og gamle helter

PLATESMAKING 24 - 2025. Nye- og gamle helter

• 3
Denne helgens platesmaking bærer preg av at vi begynner å nærme oss jul. Og også denne helgen ble en juleplate som stakk av med tittelen Ukens Album, i likhet med forrige helg. Og det må ikke...
Fortsett
Audiophile.no
KLH Audio gjør comeback i Norge – med tre nye høyttalermodeller

KLH Audio gjør comeback i Norge – med tre nye høyttalermodeller

• 17
KLH Audio er tilbake i Norge – og NCMS står for distribusjonen av tre ikoniske modeller som kombinerer klassisk design med moderne teknologi: Model Three, Model Five og toppmodellen Model Seven...
Fortsett
Audiophile.no
Lumin X2 – nytt flaggskip med egenutviklet DAC-teknologi

Lumin X2 – nytt flaggskip med egenutviklet DAC-teknologi

• 1
Lumin tar steget videre med X2 – en HighEnd streamer som produsenten lover skal sette ny standard for digital lyd. Med egenutviklet DAC-teknologi, ekstern strømforsyning og kompromissløs...
Fortsett
Topp Bunn