Soulution i Norge

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.733
Antall liker
3.337
Soulution har kommet til Norge.

Duet er importør http://www.duet.no/b8ymMRnM3f.6.idium

Men for noen blodpriser! I Europa ligger prisene langt under disse.

F.eks 710 koster i Frankrike €26500 som blir ca 215000,- i Norge ca 280000,- 720 €22000 som blir ca 180000,- i Norge ca 245000,-
700 - 585000,-, i N 660000,-

Vet ikke hvorfor Soulution er så dyrt i Norge.
 
R

Roysen

Gjest
Det var jo synd. Jeg vet jo hva innkjøpsprisene er, så det vil derfor være uaktuellt å kjøpe disse produktene. Så hyggelig da at jeg kan få de for omtrent halv pris i utlandet.

Mvh
Roysen
 
  • Liker
Reaksjoner: TAF

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Innlegg
1.703
Antall liker
296
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
Roysen skrev:
Det var jo synd. Jeg vet jo hva innkjøpsprisene er, så det vil derfor være uaktuellt å kjøpe disse produktene. Så hyggelig da at jeg kan få de for omtrent halv pris i utlandet.
Mvh
Roysen
Trist å se at prising ikke kan være mer i nivå med resten av verden. Jeg aksepterer at forhandlere skal ha noe mer enn internettbutikker. Det er greit at man skal ha noe for service, utlån ol, men det skal forhandlere ute ha også. Finanskrisen er tydeligvis ikke oppfattet i Norge; skulle nesten tro at man tror nordmenn i evighet skal akseptere et prispåslag og likevel handle med den største selvfølgelighet. dette ser ut til å gjelde de fleste varer. Har ved flere anledninger tydelig sagt at jeg er i kjøpemodus og aksepterer et visst prispåslag, men så har svaret vært helt i det blå. Da blir det ikke kjøp i norge; det er mer enn nok av folk som ønsker å tjene penger andre steder. Leve internett.

Yasman
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Det ser ut til at de har sett denne tråden, for 710 er nå senket til 209.000, og 720 er satt ned til 179.000. Det kan ha vært en regnefeil som førte til de ekstremt høye prisene, for avslaget er jo formidabelt.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.733
Antall liker
3.337
baluba skrev:
Det ser ut til at de har sett denne tråden, for 710 er nå senket til 209.000, og 720 er satt ned til 179.000. Det kan ha vært en regnefeil som førte til de ekstremt høye prisene, for avslaget er jo formidabelt.
Bra Duet, nå ligger prisene faktisk litt under Europa prisene, kanskje enda en regnefeil?
 
R

Roysen

Gjest
I så fall vil jeg være den første til å si at jeg gjerne snakker med Duett Audio om eventuelle Soulution kjøp i stedet for å rette henvendelsen til utlandet.

Mvh
Roysen
 

authentic

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2007
Innlegg
9.242
Antall liker
2.387
Torget vurderinger
13
wizard skrev:
baluba skrev:
Det ser ut til at de har sett denne tråden, for 710 er nå senket til 209.000, og 720 er satt ned til 179.000. Det kan ha vært en regnefeil som førte til de ekstremt høye prisene, for avslaget er jo formidabelt.
Bra Duet, nå ligger prisene faktisk litt under Europa prisene, kanskje enda en regnefeil?
Sssshhh
 
N

nb

Gjest
baluba skrev:
Det ser ut til at de har sett denne tråden, for 710 er nå senket til 209.000, og 720 er satt ned til 179.000. Det kan ha vært en regnefeil som førte til de ekstremt høye prisene, for avslaget er jo formidabelt.
Eventuelt at prisen nå er satt til hva en kunde faktisk ville ende opp med å betale i praksis. Har inntrykk av at det er nærmest standard med klekkelige avslag på villedende pris der oppe i de mer stratosfæriske priskalsser når det gjelder HiFi-utstyr.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
De driver vel og finregner på dem. Marginene er små når lagerbeholdning og slikt skal tas med i beregningen. Død kapital koster penger.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
De er lagt inn på et underpunkt; Priser Soulution.

Så skumlere var det ikke.
 
R

Roysen

Gjest
Den er grei. Det var ikke spesiellt skummelt det nei.

Mvh
Roysen
 

BurntIsland

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.02.2006
Innlegg
8.345
Antall liker
10.967
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
2
nb skrev:
baluba skrev:
Det ser ut til at de har sett denne tråden, for 710 er nå senket til 209.000, og 720 er satt ned til 179.000. Det kan ha vært en regnefeil som førte til de ekstremt høye prisene, for avslaget er jo formidabelt.
Eventuelt at prisen nå er satt til hva en kunde faktisk ville ende opp med å betale i praksis. Har inntrykk av at det er nærmest standard med klekkelige avslag på villedende pris der oppe i de mer stratosfæriske priskalsser når det gjelder HiFi-utstyr.
Det er drepen for et lite firma å fastsette veiledende priser basert på dagens kronekurs. Når ting normaliserer seg er det ingen som vil betale påslaget en trenger for å få et overskudd. Bedre da å basere veil. priser på en gjennomsnittlig høy kurs på £ $ eller €, for så gi avslag.
 

wizard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
3.733
Antall liker
3.337
EiK skrev:
De er lagt inn på et underpunkt; Priser Soulution.

Så skumlere var det ikke.
Det underpunktet var ikke der igår, men nok om det.

Duet har de samme prisene eller litt billigere sammenlignet med resten av Europa.
 

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Innlegg
1.207
Antall liker
714
Sted
Haslum
Torget vurderinger
3
Jeg har snakket med importøren, og etter påske så skal de ha på plass mesteparten av produktene fra Soulution.

Skal bli moro å ta de i øyesyn, og også kanskje få en lytt. Hørte på de i Munchen sammen med Wilson Maxx3, men det låt ikke til forventningene.
 
R

Roysen

Gjest
Mesteparten av produktene? Det var stor satsning! Slikt står det respekt av. Jeg kunne gjerne tenke meg en liten demo av f.eks. 745.

Mvh
Roysen
 

MrGolden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2020
Innlegg
161
Antall liker
406
Sted
Skodje
Torget vurderinger
2
Andre som har Soulution her inne? Kjøpte nylig en 330 integrert med DAC-modul... Aldri hørt noe lignende! Spøkelsesaktig holografi og transparens!
 

MrGolden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2020
Innlegg
161
Antall liker
406
Sted
Skodje
Torget vurderinger
2
Snart Halloween :ROFLMAO:
Hehe ja... Men det er seriøse saker Soulution. De kommer veldig tett på virkeligheten! Masse power også til tross for sine på papiret beskjedne 120 w i 8ohm. De dobler hele veien ned da.
 

Jazzmann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
98
Antall liker
225
Torget vurderinger
3
Så derfor jeg ikke finner den igjen;)
Jeg siklet også på den.

Hadde passet bra med min soulution 541 sacd
 

MrGolden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2020
Innlegg
161
Antall liker
406
Sted
Skodje
Torget vurderinger
2
Så derfor jeg ikke finner den igjen;)
Jeg siklet også på den.

Hadde passet bra med min soulution 541 sacd
Hehe, jeg bytter nokså ofte, så skal si fra dersom jeg selger den på et tidspunkt! Har hatt mye ulike amper opp gjennom, men den her var noe helt for seg selv.. Testa den interne dacmodulen også mot Mola Mola Tambaqui og PS Audio Directstream, men foretrakk den interne dacen i Soulution hver gang. Den er ekstremt thight og presis med nydelig lagdeling. Det som er nokså spesielt med 330 er at den låter veldig rør-aktig, men med et helt annerledes fundament og kraftoverskudd.
 

Jazzmann

Hi-Fi interessert
Ble medlem
02.02.2012
Innlegg
98
Antall liker
225
Torget vurderinger
3
Si gjerne fra om etter hvert skal selge.
 

MrGolden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
17.05.2020
Innlegg
161
Antall liker
406
Sted
Skodje
Torget vurderinger
2
Den er god. Oppdaga i dag at den nå er Roon Ready også med siste firmware-oppdatering. Genialt🤩! Da har jeg både streamer, dac, pre og power i en pakke.
 
Topp Bunn