Sort hull ute av kontroll!

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Det har oppstått full krise i partikkelakselratoren i Cern . Etter at omfattende eksperimenter har vært gjennomført, med LHC, oppsto det noen merkelige fenomener i det største av laboratoriene utenfor Geneve. Det ser ut til at et sort hull er under sakte men sikker utvikling. Det startet med noen få partikler som tilsynelatende bare ble borte, men nå er tendensen så tydelig, at den lar seg ikke bortforklare.
Seniorforsker ved NTNU Lars P.Eiling sier at dette er noe skeptikerne har fryktet, men det har ikke blitt tatt på alvor.
Harald Eia gjorde forøvrig et interju med den sveitsiske forskeren Harold S. Scwine, i forbindelse med hans programserie, der han påpeker det spektakulære men også skremmende perspektivet med å gjenskape "the big bang".
Scwine påpeker at: "Vi befinner oss alle i ukjent terreng, på veier ingen har gått før. Disse vil gi oss ny viten, men kan også føre oss ut i et non-reversibelt scenario som vi ikke aner rekkevidden av!"
Dette har nå skjedd!
Såkallt antimaterie på ville veier har satt igang en kjede av reaksjoner når den har lekket ut i ikke- kontrollerte miljøer.
Utviklingen av det sorte hullet er akselrerende, og skal nå omfatte et område på ca. 400m2. I løpet av de neste timene vil det avgjøres om utviklingen kan reverseres, eller om vår sivilisasjon, som vi kjenner den, er over.

Siste: Harald Eia har tatt kjønnsfrosken Jørgen L. Lorentzen som gissel, og er på tur ned til grenseområdet mellom Sveits og Frankrike. Han hevder bestemt at hvis han kan ofre Lorentzen, ved å kaste han i det sorte hullet, vil "sortemannen" bli blid igjen, dvs. Lorentzen skal, ifølge Eia, som henviser til den siste tids debatt, bestå av så mye anti-materie at hullet vil bli nøytralisert. "Slik vil 20 års lediggang på universitetet vise seg å ikke være bortkastet", sier Eia.
(Som ser ut til å identifisere seg mer og mer med den såkalte "Oslo-losen".)
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.506
Antall liker
35.405
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Fra dagens forside på Wikipedia:
If you are reading this, the latest record-breaking experiments at CERN's Large Hadron Collider have not yet caused the end of the world as we know it.
(Forresten, siden en del mennesker kan bekymre seg for sånt, så vil jeg nevne at den høyeste energien som er registrert i naturlig kosmisk stråling som treffer jorden er 3 x 1020 elektronvolt, mens max energi i LHC er 7 TeV, altså 7 x 1012 elektronvolt. Det er ca en milliardtedel av hva vi altså allerede har registrert som "naturlig", uten at verden gikk under av den grunn.)
 

slowmotion

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.05.2009
Innlegg
6.404
Antall liker
3.194
Uff da. Så pinlig!Nå er de sikkert flaue der nede i Cern! ;D
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.540
Antall liker
7.861
Torget vurderinger
0
Et sånt der lite sort hull skulle jeg gjerne hatt. Vet du når de evt kan være komersiellt tilgjengelige?

Veldig praktisk når man skal rydde etter fester vett'u. Dessuten kunne jeg tenkt meg å legge ett ved personalingangen til mitt lokale ligningskontor!

Det finnes mange spennende bruksområder for slike hull. ;D
 

Asbjørn

Rubinmedlem
Ble medlem
26.03.2006
Innlegg
36.506
Antall liker
35.405
Sted
Vingulmǫrk
Torget vurderinger
2
Kunne brukt det som støvsuger. Behøver aldri å tømme posen!
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Spiralis skrev:
Et sånt der lite sort hull skulle jeg gjerne hatt. Vet du når de evt kan være komersiellt tilgjengelige?

Veldig praktisk når man skal rydde etter fester vett'u. Dessuten kunne jeg tenkt meg å legge ett ved personalingangen til mitt lokale ligningskontor!

Det finnes mange spennende bruksområder for slike hull. ;D
;D ;D

/jan
 
Topp Bunn