Sonus faber MUSICA

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Noen som har noen erfaring med eller kan dele noe informasjon om Sonus faber MUSICA? Er jo rimelig dødfødt å tro at en skal finne en slik en på det norske bruktmarkedet, men er allikevel nysgjerring nå som jeg er blitt skikkelig "Sonus fabrifisert". Nypris etc?









Fant en link med info rundt forsterkeren:
stereonomono: Sonus Faber "MUSICA"

Noen som kan dele noe mer?
 

Kim

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.09.2002
Innlegg
431
Antall liker
39
Torget vurderinger
17
Den kostet ca 30k ny. Det ble laget noen spesialversjoner til Tyskland med fjernkontroll. Har aldri hørt en, men sett og tatt på. Den er LEKKER.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.737
Torget vurderinger
4
Vil ha ! Vil ha ! Vil ha!
 

olav_larsen

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.01.2004
Innlegg
538
Antall liker
84
Finnes en del informasjon på andre HiFi-forum.
I følge det ene innlegget jeg leste anbefalte Sonus Faber, i følge en bruker som var i direkte kontakt med dem, å ikke bruke denne forsterkeren på Extrema høyttaleren. Det er en stund siden og det gjelder kanskje ikke de nyere topp modellene...
http://www.zerogain.com/forum/showthread.php?t=16199
Den ser ihvertfall nydelig ut! :)
 

Anfield

Overivrig entusiast
Ble medlem
19.09.2004
Innlegg
926
Antall liker
42
Er vel ikke spesielt overraskende at den ikke anbefales til Extrema, der skal jo det meste av forsterkeren slite med å få ut det fulle potensialet etter hva jeg har skjønt.

Skulle noen komme over en tysk variant med fjernkontroll, så er det bare å hyle ut.... :)
 

dumdumboy

Hi-Fi interessert
Ble medlem
25.10.2004
Innlegg
75
Antall liker
2
jeg fikk hørt litt på den første gang den kom til Norge.

Kan jo være at Mono fremdeles har noen på lager ?
Ble aldri veldig imponert, opplevde den som alt for "snill"(lite effekt)
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Hørte litt på den da den var til salgs i en butikk i Jonsvollsgaten, sammen med noen stativhøyttalere av samme merke. Den var ikke vanskelig å like, og presentere musikken med en nærhet som jeg ikke så ofte har hørt ellers. Kunne godt levd med en slik med høyttalere som matchet.

Har ikke sett mange til salgs i ettertid dog.
 

Softfocus

Medlem
Ble medlem
13.12.2008
Innlegg
13
Antall liker
3
Sted
Halden
Auksjonen er avsluttet og den gikk for 7877 svenske kroner, som pr.d.d. er 7058 oljepenger.
 

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.723
Antall liker
14.343
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Auksjonen er avsluttet og den gikk for 7877 svenske kroner, som pr.d.d. er 7058 oljepenger.
Fin pris! En svensk hifisjappe skulle ha 16k for samme forsterkeren for ca 1 år siden. Hadde jeg bare sett denne tråden tidligere...
 
Topp Bunn