Sonos: Slutt på support&oppdateringer på en rekke produkter?

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
508
Antall liker
36
Om du har kjøpt Sonos Connect i dag ville jeg nok benyttet angreretten, om du har det.

Digi.no har også en artikkel med mer informasjon enn det jeg fikk på e-post: https://www.digi.no/artikler/sonos-sukrer-innbyttepillen/483393

Så vidt jeg forstår vil de utgående produktene fungere i overskuelig fremtid AKKURAT som i dag, men vil ikke få oppdateringer. Det vil heller ikke eventuelle andre Sonos produkter få siden de er «et system». Er det noen som vet hva som kan ligge i den nye appen som skal komme? Er det verdt å bytte ut en Connect til Port for 3.150,-?
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
7.018
Antall liker
1.625
Torget vurderinger
3
Noen av produktene de supporter ble lansert for over 15 år siden, og har mye svakere cpu og mye mindre minne en dagens modeller. Min gamle Z80 (Jan 2006) er i daglig bruk hos min far og fikk nettopp Spotify free support etter SW oppdatering (Premium støttet siden 2011). Synes egentlig det er imponerende at de har supportert disse gamle produktene med ny funksjonalitet frem til nå.

Edit: Connect er en re-namet Z90 som kom i 2008.
 

Næss

Overivrig entusiast
Ble medlem
30.08.2014
Innlegg
1.076
Antall liker
1.432
Sted
Larvik
Torget vurderinger
2
Det gjelder kun gamle produkter, fikk en mail ista.

De foreldede produktene ble introdusert mellom 2005 og 2011. Gitt alderen på teknologien, har de ikke nok minne eller datakraft til å støtte fremtidige nyvinninger.
og

Du kan eventuelt fortsette å bruke de gamle produktene dine etter mai, men anlegget ditt vil da ikke lenger få oppdateringer. Over tid er det sannsynlig at dette vil forstyrre tilgangen til tjenester og den totale funksjonaliteten.
Selv har jeg kun en enhet, og bruker kun radio og tidal og for de fleste i samme situasjon trenger nok ikke bekymre seg veldig på en god stund.
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.560
Antall liker
714
Torget vurderinger
3
Connect og Connect Amp har vært i salg til relativt nylig så det er jo veldig uheldig for endel kjøpere :(

Jeg har to ZP80 som blir berørt, men iom jeg skal bytte til Amp så er det ikke så ille da det gir meg 30% avslag på Ampen
 

Minutten

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2007
Innlegg
7.018
Antall liker
1.625
Torget vurderinger
3
Sonos burde erstattet Connect for lenge siden, enig at det er litt kipt om du nettopp har kjøp denne eller Amp connect (begge disse ble lanser i 2008, som Z90 og Z120).
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.560
Antall liker
714
Torget vurderinger
3
Ca 50 annonser lagt ut siste timene for Sonos produkt :) Mange som ikke er fornøyd tydligvis
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
8.297
Antall liker
1.578
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
3
Noen som har registrert noe mer ifht utviklingen i saken?
Hørte ryktesvis at Sonos hadde sett seg nødt til å gå tilbake på sine planer om å stoppe oppdateringer av eldre modeller......

mvh
Proffen
 

Multikanal

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
529
Antall liker
166
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Vi hørte deg. Vi gjorde ikke dette riktig helt fra starten. Jeg ber om unnskyldning for det, og jeg vil gjerne personlig forsikre deg om veien framover:

For det første, vær sikker på at når mai kommer og vi slutter med programvareoppdateringer på de eldste produktene våre, så vil de fortsette å fungere som de gjør i dag. Vi kommer ikke til å stenge dem, vi tvinger deg ikke til å skifte, og vi fjerner ingen ting. Mange av dere har investert mye i Sonos-anlegget, og vi vil respektere den investeringen så lenge det er mulig. Selv om eldre Sonos-produkter ikke vil få nye programfunksjoner, lover vi å holde dem oppdatert med feilrettinger og sikkerhetsoppdateringer så lenge det er mulig. Hvis vi støter på noe som er viktig for opplevelsen og som ikke kan rettes, vil vi jobbe for å kunne tilby en alternativ løsning og la deg få vite om eventuelle endringer du vil merke i opplevelsen din.

For det andre, vi har hørt hva dere mener om problemet med at eldre og moderne produkter ikke kan fungere sammen i hjemmet. Vi jobber med en løsning for å dele anlegget slik at moderne produkter fungerer sammen og får de siste funksjonene, mens eldre produkter fungerer sammen og forblir slik de er for øyeblikket. Vi holder på med de siste detaljene i denne planen og vil gi mer informasjon i ukene som kommer.

Selv om vi har mange flotte kommende produkter og funksjoner, vil vi at kundene våre skal oppgradere til de nyeste og beste produktene når de er begeistret over hva de nye produktene kan tilby, ikke fordi de følger at de er tvunget til å gjøre det. Dette er hensikten bak oppgraderingsprogrammet vi lanserte for våre lojale kunder.

Takk for at du er en Sonos-kunde. Takk for at du tar deg tid til å gi oss tilbakemeldinger. Jeg håper du vil tilgi oss dette feiltrinnet og la oss gjøre oss fortjent til ny tillit. Uten deg ville ikke Sonos eksistere, og vi vil jobbe hardere enn noensinne for å gjøre oss fortjent til din lojalitet, hver eneste dag.

Hvis du har flere spørsmål, ikke nøl med å ta kontakt.

Med vennlig hilsen,
Patrick

Patrick Spence
CEO, Sonos
 

baldrick

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.03.2006
Innlegg
1.560
Antall liker
714
Torget vurderinger
3

Multikanal

Overivrig entusiast
Ble medlem
05.02.2004
Innlegg
529
Antall liker
166
Sted
Nordfjordeid
Torget vurderinger
1
Dersom en logger på min min side på Sonos kommer produktene som er registrerte opp med hvilke som kan gi rabatt.Jeg har 2 bridge,ingenting på de,men det overrasket meg at jeg fikk for CR 200.
 

joje

Overivrig entusiast
Ble medlem
12.09.2004
Innlegg
508
Antall liker
36
Bridgen står som en enhet som ikke vil få oppdateringer, men ikke på siden "Innbytte".

Er det noen som vet hvor lenge dette innbytteprogrammet varer?
 

Proffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
8.297
Antall liker
1.578
Sted
Bæææærgen
Torget vurderinger
3
Lurer i grunnen mest på hvilke programfunksjoner som kan være av så vital betydning at man vil merke "STOR" forskjell ifht hvordan ting funker i dag.
Kan ikke, selv om jeg legger godviljen til, si at jeg har merket noen forskjeller av betydning for hver gang jeg har oppdatert systemet her i heimen......

mvh
Proffen
 

AndersR

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.05.2011
Innlegg
4.159
Antall liker
2.417
Sted
Oslo
Eneste jeg konkret la merke til var at controlleren stadig vekk mistet funksjoner og ble dårligere i form av ubehagelige fargevalg og ekstremt ulogisk plassering av knappene. Veldig rare påfunn da det var veldig bra i utgangspunktet.

Det er slike oppdateringer jeg virkelig kommer til å savne.
 
Topp Bunn