Sonos + Qobuz = sant 22.04.21 - Egen tråd for Sonos / Qobuz

Siek

Medlem
Ble medlem
31.08.2020
Innlegg
35
Antall liker
18
Sted
Lillestrøm
Da er endelig dagen kommet, Sonos + Qobuz er sant!

Høyeste oppløsning jeg får er 24 / 44,1 kHz, les mer om Sonos / Qobuz på link:

Mitt anlegg:
Sonos Port - coax - Lyngdorf TDAI-1120 - B&W 805s + 2x PSB CSIR sub med egen subamp.

Har brukt Roon Labs nå i 2 uker i påvente Qobuz legges til som musikktjeneste i Sonos S2. Streamet rett til Lyngdorf med inntil 24 / 192 kHz med gode resultater utenom brukervennligheten. Tungvint da jeg har Sonos med egne iPort fj.kont. i alle rom. Vil både bruke både Spotify pga utvalg og Qobuz når jeg har lyttesession.

Dessverre var det en skuffelse med lydkvaliteten etter erfaring med Roon, men det spiller vesentlig bedre en Spotify :)
Tidligere har det vært utfordring med Sonos Port ved bruk av variabel volum som gir dårligere lydkvalitet og anbefales å settes til fixed, men mister da mulighet volumstyring i app.
Vet noen om det er utbedret fra Sonos?

Hva er andres erfaring Sonos/Qobuz?
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.167
Antall liker
34.551
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Synes Sonos med qobuz låter bra. Låt bra med roon også.
Maks oppløsning er 24/48.

Svar fra Qobuz..
"Hello Helge,

Thank you for your message.

Indeed, 24/48 is the best on Sonos.


On Sonos you can stream up to 24-bit/48 kHz Hi-Res FLAC from Qobuz on your S2 compatible hardware. Tracks with a sampling rate above 48 kHz will be delivered to your Sonos hardware as 16-bit/44.1 kHz FLAC (CD lossless quality). Older products may only support up to CD lossless quality for all tracks.

We hope to have helped you.

Kind Regards"
 
Topp Bunn