Sonos Playbar

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Noen som har stiftet bekjentskap med Sonos Playbar og noen erfaringer å dele?

Har er bror som pusser opp et gammelt gårdsbruk og vil kjøre minimalt med komponenter rundt om i det erverdige store gamle huset.
Både han og hans bedre halvdel er skjønt enige om dette.
De har to små som får sitt eget lekerom/TV-rom, mulighet for lyd/bilde på stua, samt grei (for dem) lyd på kjøkkenet (42m2)
De har sett på dette systemet fra Sonos og jeg har sagt at de skal gå for dette om de synes lyden er grei. (snill bror som ikke maser hull i hodet på dem om at "jammen lyden...")
Og det gjør de...har såvidt lyttet på en demo.

Men, hvordan fungerer dette systemet i virkeligheten?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.130
Antall liker
10.593
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Aner ikke men har shoppa noe sonos greier til en kompis som har stor feiring i morgen :)
 

nma

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2003
Innlegg
4.702
Antall liker
522
Torget vurderinger
1
Anbefalte en slik til min søster, som ikke hadde plass til sine stativhøyttalere, da den nye leiligheten har en litt merkelig trekanthjørne. (Acoustic Energy AE1 MK3 SE, som jeg btw "fikk") Magefølelsen min tilsa at dette var midt i blinken for henne. Jeg var på besøk i helga og innflyttingsfesten foreløp helt konge. Alle gjestene brukte Sonos-appen på iPad helt intuitivt, og det funker bare helt strålende for både Spotify/Wimp og lokal musikk. Lyden er mer enn grei, selv uten den tilhørende suben (som ikke kom tidsnok til innflyttingsfest). Den fungerer også helt glimrende til TV-lyd via optisk kabel. (Man bare deaktiverer innebygde høyttalere som man kan med alle nye TVer og bruker volum/mute på fjernkontrollen til å styre Playbar'en) Playbar + Sub koster såvidt over 10 000kr (+ evt veggstativ og Sonos Bridge) og danker ut lignende og dyrere anlegg fra f.eks Bose med flere hestelengder. Man kan også utvide til et ekte surroundanlegg med f.eks et par sonos play 3/5 som trådløse bakhøyttalere. Den støtter Dolby Digital, men mangler støtte for DTS, men Sonos bekrefter at dette er mulig oppgradere i firmware på et senere tidspunkt. Konklusjon: Løp og kjøp!
 
Topp Bunn