Sonic Frontier`s venner.

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Kan ikke se det finnes en vennetråd for disse fantastiske rør produktene fra Canada, så da får jeg trå til. :)

Har nå fått i hus en Sonic Frontier Power 2. Dette er en 110W stereo rør forsterker, basert på 6550/KT-88 utgangsrør, og 6 stk 6622, og 2 stk 5687.


SF Power 2-7.jpg


Nett liten sak på 50kg.

Spiller ok, men trenger nye utgangsrør.

Noen som kjenner denne forsterkeren, og kan gi tips om gode rør?


/Ruby:)
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hei og takk for sist.
Kjenner ikke din, men jeg har en Power 1 selv. Jeg kjører disse sorte rørene fra psvane eller shuguang eller hva de heter.
skulle du trenge info om forsterkren din så jobber halve staben fra SF i Parts ConneXion - The authority on hi-fi DIY parts and components
De gjør service og sitter på skjema. Til min finnes det er upgrade kit, koster 400 dollar. Men vet ikke hva det består av.
SF er serisøt fine saker.

Haavard
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Takk for sist ja. Du får bli med HC nedover når han skal hente sin TD 125. Hadde vært hyggelig.:)
Takk for tipset. Skal ta kontakt med Parts Connection ang evt. oppgradering.

Sjekket rør fra JJ/Tesla, og Svetlana SED. Sistnevnte koster det tredobbelte av JJ. Spørs om det er verdt differansen.

Kjøpt inn forsterkeren som reserve. Kjekt å ha.... :rolleyes:


/Ruby:)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Lyspærer nok der, ja. Manglende vennetråd kan vel bestå i at antallet Sonics i drift i Norden idag er relativt lite. Synd det gikk galt med dem, egentlig. Mht rør er Mullard aldri feil- prøv å se etter NOSer..de er verd det.
 
Sist redigert:

Anonym

Æresmedlem
Ble medlem
08.08.2008
Innlegg
11.400
Antall liker
1.135
Torget vurderinger
4
Power 2 er egentlig en halv Power 3. Kjempeforsterkere både fysisk og lydmessig :)
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
I mine ører blir Svetlana C winged kjedelige. Solgte mine til slutt. JJ er notorisk kjent for dårlig kvalitet på rørene sine, de lyder godt men holder ikke allverden. Kan hende de har fått skikk på sakene. Gå for psvane du, finne kanskje noe på finn

Håvard
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Lyspærer nok der, ja. Manglende vennetråd kan vel bestå i at antallet Sonics i drift i Norden idag er relativt lite. Synd det gokk galt med dem, egentlig. Mht rør er Mullard aldri feil- prøv å se etter NOSer..de er verd det.
Så det gikk konk? Synd...

6stk matchede NOS Mullard 6922 vil vel nesten bli dyrere enn forsterkeren. Satt inn Tesla NOS. Holder det.
Hva med Kinesiske, kontra Russiske KT-88?


Flere bilder.


SF Power 2-4.jpg



SF Power 2-5.jpg



SF Power 2-8.jpg




/Ruby:)
 

LESSisdox@

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.10.2006
Innlegg
706
Antall liker
242
Sted
Åkrehamn,karmøy
Torget vurderinger
1
Hei har en intigrert med kt 88 jj,og EH gold på resten 6sn7/12ax7. meget fornøyd med dette oppsettet,går for disse EH kt90 neste gang ,,,kansje noe for deg ,utrolig gode dei små rørene som EH selger
Mvh Roy K
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Hva er erfaringene dine med levetid på JJ
JJ sine smårør skal og være gode lydmessig.

Haavard
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ruby: Bruk da ihvertfall amerikanske eller Eurorør..EHer er ikke verst de heller. Jan Jurco (JJ) kjøpte den gamle Teslafabrikken, visste du det? Du har visst flere rørmonstre der- kunne jo pinadø rensa halve Europa for NOS-rør ved bytte på alle..hehe
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Ruby: Bruk da ihvertfall amerikanske eller Eurorør..EHer er ikke verst de heller. Jan Jurco (JJ) kjøpte den gamle Teslafabrikken, visste du det? Du har visst flere rørmonstre der- kunne jo pinadø rensa halve Europa for NOS-rør ved bytte på alle..hehe
Kjenner godt historien til Tesla, og har samlet litt NOS smårør fra den gamle fabrikken.
Har over tid dårlig erfaring med Kinesiske power rør. De spiller bra, men har kort levetid. Kinesiske smårør derimot kan anbefales.
Når det gjelder power rør, har jeg hatt en lydmessig favoritt i GE 6550, og søker etter noe av den samme klangen. Har tidligere god erfaring med Svetlana SED 6550 Winged C, OG JJ 6550. Begge svært gode.
EH sitt KT90 rør virker interessant, men drar ikke det mer strøm, og kan dette skape evt problemer? Tenkte da mest på om det kan brukes som en direkte erstatter.


/Ruby:)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Jeg har en enkel, personlig rørregel : Kategorisk nei til kinesiske rør, uansett type- bla pga levetida!Det sliter også JJ med, men det er visst i ferd med å ordne seg nå. Russere derimot, tyskere (Telefunken, Siemens),eldre tsjekkere (Tesla), briter og amerikanske rør, ja takk! Ikke bestandig det er like lett å finne direkte erstattere- bruk en god ekvivalenttabell- eller kontakt Brynjar Kvanlid/NAT. Har du rørdempere? Hvis ikke skaffer du dem. EAT eller Duende Criatura er safe bets.
 
Sist redigert:

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
JJ har vist seg gang på gang har hatt store problemer med stabilitet/kvaliteteskontroll/ekstremt kort levetid mm.
Auditors kategoriske generalisering er som vanlig helt feil. Vitner om lite til ingen erfaring på området, bare litt rask "googling".
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Ikke nå igjen, da!! Det er visst ikke lov å gå ut med egne meninger her. Liker dem bare ikke, det er lov. Mullard, Siemens , GE osv er mer for meg. Av lydmessige grunner Men den som liker Kinarør har lov til det- jeg velger ikke dem hvis jeg kan unngå det, det er det eneste. Hater nemlig kompromisser- i alle livets faser! Går heller for en Bertelsen XO enn Bache VSOP, for å si det sånn.:rolleyes:
Tesla og JJ er helt forskjellige ting, selv om de er bygd på samme sted. Den regelen gjelder mine PERSONLIGE valg..sist jeg sjekka var Norge et fritt demokrati. Der stopper diskusjonen for min del.:mad:
 
Sist redigert:

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Innlegg
5.232
Antall liker
6.350
Mulig du har fått i hus min gamle Power 2. Hadde Siemens 6922 hele veien, samt Tung-sol 5687. Hadde Svetlana 6550, hadde ingen problemer med dem...

Herlig amp!
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Mest Eurorør der, ja..
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.082
Antall liker
10.486
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Rubyred. Når du har fått forsterkeren din så er mitt råd å lytte til den. Identifiere lydsignatur mm. og gjøre sin egen mening om du ønsker å tilpasse denne noe. Det er som alle vet en av de store fordelene med rør, samtidig så er det lærerikt og kjekt. Man har mulighet å bytte og å endre evt. forbedre lydsignatur mm. Det blir mye enklere å komme med rådgiving da om en vet hva som ønskes oppnådd.
Husk også at dårlige rør med variabel kvalitet kan være kostbart mtp. andre komponenter som ryker i samme sleng etc. Derfor ville jeg vært forsiktig med bl.a. JJ rør.. (bare søk litt rundt på HFS for noen erfaringer med dette).
Rørdempere kan skaffes dersom du er utsatt for mikrofoni mm.
Kanskje hjelper det, kanskje ikke. Det avhenger helt av bruksområdet mm. Har opplevt subjektive forbedringer i noen komponenter, subjektive forverringer i andre. Har endel Duende liggende i noen skuffer forøvrig.
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Se, det der var konstruktivt:cool: Jeg bruker rørdempere som sikring uansett- om jeg setter opp slike systemer, vel og merke. Både for å øke mekanisk levetid, og dempe mikrofoni. Demperne fungerer (på rør) etter mitt syn litt som et bra nettfilter for strømmen, nemlig.Her i huset hater vi feedback og ringing fra vibrerende glass..eneste glassklirr her er når det skåles!
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Tåler ampen disse rørene : 6N1P - Wikipedia, the free encyclopedia kan de sjekkes ut. Koster ikke stort. Har byttet ut 69922/ecc88 kontra disse ved et par anledninger og det var rett og slett en forbedring. Viktig at kretsen tåler det.

Vedr kina rør blir det litt undermåls å være så kategorisk. Da har en rett og slett ikke nok erfaring og burde ikke si så mye.... Blant annet var 4300B av kinesisk opprinnelse ett langt bedre rør enn dyre rør ifra EAT i den konstruksjonen de ble prøvd i. Det finnes dårlige rør av alle merker, men JJ har hatt endel feil for å si det mildt. Bare å google litt så ser en det...
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Setter stor pris på alle innspill, og det ER lov å ha egne preferanser. Har som sagt god erfaring meg JJ, og Svetlana rør etter mange års bruk av både smårør og effektrør. De siste årene har det kommet mye nye rør produsert i Kina. Mange får mye skryt, deriblant PS Vane.
Spørsmålet var om noen har erfaring med diverse rør i Power 2 effekt forsterkeren. Er ute etter en mest mulig nøytral klangstruktur.
SED blir brukt av mange av de store forsterker produsentene. Bør være et kvalitetsstempel, men er interessert i gode effektrør til riktig pris.


/Ruby:)
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Ser du svarte før meg HCS. Har en haug med 6N1p rør. Har latt de være av fare for å ødelegge forsterkeren. De trekker vel det dobbelte av glødestrøm i forhold til ECC88/6922.
Får sjekke litt mer.
Har forresten byttet ut Tesla 6922 Goldpin med Russiske NOS 6H23 DR rør fra 60, eller 70 tallet. En klar forbedring.


/Ruby:)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Tåler ampen disse rørene : 6N1P - Wikipedia, the free encyclopedia kan de sjekkes ut. Koster ikke stort. Har byttet ut 69922/ecc88 kontra disse ved et par anledninger og det var rett og slett en forbedring. Viktig at kretsen tåler det.
Nei HC, det som ER moro er 6n6p:rolleyes: Har jo sagt dette før....
MEN da må man vite litt hva man gjør, dog har de innvidde publisert hva:

upgrade_noval_tubes_to_6H6P

Hos meg, slår i hvert fall 6n6p glatt Siemens CCa (av de dyre 50-tallsvariantene) i ampene, spesielt på dynamisk- klar gjengivelse. MEN altså, ved regulert DC gløding er det sannsynlig at regulator må bygges om- lite trolig dimensjonert for dobbelt så høyt strømtrekk som 6922 har. Der det derimot er benyttet uregulert AC glødespenning( som i mine amper), vil dette etter all sannsynlighet gå fint (gitt nettrafo er overdim., men det er de vel sant..... (hvis ikke merker man jo saktens det:p)

Utdrag av link over:
Generally, most designs have big safety margins of specs. Isn't high-end all about OVER-SPECIFYING circuits? You can just hope that the device (amp, preamp) will tollerate 350 mA more. It usually will.

There are two
possible scenarios - if IT WON'T:
A: if the heater was a regulated DC type, the regulator will burn. Regulator is a three legged chip usually standing upright and with sink of some sort - own heatsing (radiator) or screwed to the chassis. In this case you buy a 1 euro chip with higher specs, like instead of 7806 type - 78S06 (6 Volts, former is 0,5 A and latter 1,5 A). Use larger sink if possible.
B: if heater was AC type (which can be easily checked by a meter) then it is fed directly from the transformer's secondary winding or even a separate transformer which is a better situation. The transformer is unlikely to burn the heater secondary, but it may start to buzz and overheat slightly. In such case it is time to install a separate transformer.

mvh
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Du har helt rett kwil... Var litt rask i svingen der... 6n6p er det. Men som sagt, må sjekkes nøye om kretsen tåler det. Gjør den det er det mye godlyd for lite penger å hente... ;)
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Du har helt rett kwil... Var litt rask i svingen der... 6n6p er det. Men som sagt, må sjekkes nøye om kretsen tåler det. Gjør den det er det mye godlyd for lite penger å hente... ;)
Yeppp, men kan godt være 6n1p kan være et bra alternativ til 6922 også det:). Er ikke dette svært nær ekvivalent (om ikke spot on også?).
Ikke testet selv, men sies av kjennere (som L Fikus) ikke å være i 6n6p`s klasse. Sistnevnte passer vel også inn i 6h30 kretser OG skal kunne gjøre samme veien i vellinga der som i 6922 konstruksjoner, men NÅ er jeg vel way off topic her.......
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Ser du svarte før meg HCS. Har en haug med 6N1p rør. Har latt de være av fare for å ødelegge forsterkeren. De trekker vel det dobbelte av glødestrøm i forhold til ECC88/6922.
Får sjekke litt mer.
Har forresten byttet ut Tesla 6922 Goldpin med Russiske NOS 6H23 DR rør fra 60, eller 70 tallet. En klar forbedring.




:)
Ahhh 6h23dr er kanskje ekvivalenten til 6922 ja. Må sjekke datablad her, men 6n1p- trekker det også dobbelt glødestrøm av 6922 (altså rundt 700mA?)

mvh
kwil
 

kwil

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.09.2003
Innlegg
2.272
Antall liker
905
Henger jeg med ift glødestrømstrekk nå?:
-6922- ca 300mA
-6n1P- ca 600mA
-6n6P- ca 750mA

Så tråden tilbake på sporet S.F.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Jeg har som nevnt en Power 1
Den har 6 6922 rør i tilegg til KT88/6550.
Kan noen enkelt forklare meg hvilken oppgave disse rørene har?
To av de burde vel være signalrør, og hvilke er det?

Håvard
 

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Var litt rask. Det var 6H23-EB jeg satt inn. Regnes vel for å være et veldig bra Russisk NOS rør. Ser det stadig nevnes i positive ordelag på diverse fora.:)
Veldig interessant med Russiske rør. Tror jeg vil være litt forsiktig, og sjekke litt først. Litt surt hvis det går galt.
Skal få lånt noen nye effektrør til uttesting i ettermiddag. Blir spennende...


/Ruby:)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Som jeg sa er Tesla og JJ forskjellige ting, og jeg velger vekk kinesiske rør av lydmessige grunner- like personlig valg som at du velger å bruke dem, HCS. Personlige valg er aldri "undermåls" som du kaller det..Det betyr dog ikke at jeg ikke har brukt- og fått til- kinesiske rør. Jeg liker marsipan, men ikke musikalsk sådan- det er de europeiske røra bedre på å unngå, imo..jeg skal dog innrømme at enkelte kinesiske smårør faktisk er gode- meget gode.
 
Sist redigert:

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Som jeg sa er Tesla og JJ forskjellige ting, og jeg velger vekk kinesiske rør av lydmessige grunner- like personlig valg som at du velger å bruke dem, HCS. Personlige valg er aldri "undermåls" som du kaller det..Det betyr dog ikke at jeg ikke har brukt- og fått til- kinesiske rør. Jeg liker marsipan, men ikke musikalsk sådan- det er de europeiske røra bedre på å unngå, imo..jeg skal dog innrømme at enkelte kinesiske smårør faktisk er gode- meget gode.

Hehe, din skøyer... Prøver å lure her oss du...Artig lell , men ser ikke hvordan denne:

Jeg har en enkel, personlig rørregel : Kategorisk nei til kinesiske rør, uansett type- bla pga levetida!

er kompatibel med denne:

.Det betyr dog ikke at jeg ikke har brukt- og fått til- kinesiske rør. / jeg skal dog innrømme at enkelte kinesiske smårør faktisk er gode- meget gode.


Men det er fair det AudiTOR...Jeg liker forøvrig ikke marsipan, uansett... :cool:
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg eide en JJ 322 i mange år. En 300B-amp som låt helt usedvanlig bra, og som ble levert med to sett utgangsrør. Det ene var av tidlig JJ-produksjon, og låt svært bra. Det andre var nyere, og tok kvelden etter kort tid. Det sies at grunnen til JJs problemer er todelt, og handler om svært gode tester i etpar amerikanske magasiner, samt at ikke helt ukjente Eric Clapton nevnte i et intervju at han brukte JJ-rør i gitarampene sine. Da tok det helt av, og den formen for påtrykk var ikke fabrikken forberedt på. De måtte nesten hale folk inn fra gata og dytte dem ned på en stol i produksjonshallen for å dekke den formidable etterspørselen. Det var da det tryna.
 
Sist redigert:

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Når det gjelder den kategoriske nedvurderingen av kinarør, synes jeg det er ppå sin plass å puste litt med magan. Virkeligheten er sjelden svart/hvitt. Jeg har brukt 4300B- rør fra Shuguang i en tidligere Heart-forsterker med veldig godt resultat, og har prøvd NOS Guiguang-rør i min nåværende. Det låt fint, men jeg kan ikke si noe om driftstida, selvfølgelig. Når det er sagt har jeg hørt fra folk jeg stoler på at de ikke holder like lenge som endel andre fabrikanters trioderør.
 

samlanes

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.02.2008
Innlegg
2.463
Antall liker
550
Sted
Hordaland
Torget vurderinger
1
Angående om det funker med russiske ekvilenter,er det kanskje så enkelt som å maile til Partsconnexion,siden eindel av gutta bak Sf jobber der.
Da bør ein få trygge svar,og evnt ka som trengs av forandring om ein vil det.

Mvh.
 

Haavard

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.11.2002
Innlegg
7.012
Antall liker
2.078
Sted
Lena
Torget vurderinger
1
Det er så fint at du ofte har en historie eller to på lur impulse. Vi setter pris på det. Har selv brukt JJ og liker lyden. Har og hørt at de er i ferd med å få skikk på kvaliteten også. Jeg veit du har testet og hørt en del, hva er ditt bekjentskap med Sonic Frontiers?

Haavard
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Det er da ikke vanskelig, HCS..jeg sa "hvis jeg kan unngå det..." Det betyr også at hvis eier av systemet absolutt foretrekker kinesisk glass gjør jeg mitt ytterste for å etterkomme ønsket, men bruker dem altså ikke selv.:cool: Ellers tenkte jeg meg egentlig hvilken JJ-amp du hadde, Impulse. Og du har rett..den ER kul:cool: Var ikke Myrvold implisert i en Fidelitytest av den for noen år sia?
 
Sist redigert:

Rubyred

Overivrig entusiast
Ble medlem
13.09.2010
Innlegg
950
Antall liker
1.463
Sted
Fredrikstad
Jeg eide en JJ 322 i mange år. En 300B-amp som låt helt usedvanlig bra, og som ble levert med to sett utgangsrør. Det ene var av tidlig JJ-produksjon, og låt svært bra. Det andre var nyere, og tok kvelden etter kort tid. Det sies at grunnen til JJs problemer er todelt, og handler om svært gode tester i etpar amerikanske magasiner, samt at ikke helt ukjente Eric Clapton nevnte i et intervju at han brukte JJ-rør i gitarampene sine. Da tok det helt av, og den formen for påtrykk var ikke fabrikken forberedt på. De måtte nesten hale folk inn fra gata og dytte dem ned på en stol i produksjonshallen for å dekke den formidable etterspørselen. Det var da det tryna.
Det forklarer en del. Lassemann og jeg har i alle fall meget god erfaring med JJ, og har ingen problemer med å anbefale JJ. De har vært både godlydende, og driftssikre.:)

Tester nå ut Kinesiske KT-88. Skal la de stå på hele dagen før jeg gir de en lytt.


/Ruby:)
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Jeg har hørt endel SF, Håvard, men det begynner å bli en lang stund siden. Jeg var aldri annet enn imponert, og jeg hadde tatt veldig godt vare på et SF-produkt i dag, om jeg hadde hatt et. Du begynner jo å bli en liten forsterkergrossist selv, hvordan rater du din kontra de to andre du har i hus?

Jeg hadde en JJ 322, Auditor. Jan M omtalte i sin tid en 233, som er samme forsterkeren, beregnet på 2A3-rør, og ikke 300B, som min brukte. En brukt 322 regner jeg fremdeles som et ekstremt godt kjøp, særlig om den matches med en Premier-preamp fra cj. Men ok, dette blir vel litt ot. Tross alt en SF-tråd, dette her.:cool:
 
Sist redigert:

lassemann

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.05.2007
Innlegg
2.941
Antall liker
4.574
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
1
Må si jeg gleder meg til å overvære SF en lytt.. Ruby er ingen førstereisgutt og superlativene rent hagler inn her om denne forsterkeren. 50 kg og 110 rørwatt taler vel sitt.. Synd at det firmaet måtte legge inn årene.. Angående JJ liker jeg meget godt lyden av de spesielt opp mot en del russiske varianter. Og varighet, hva skal jeg si.. Har intet grunnlag for å si om de er dårligere enn andre. I mine 55 watts Quicksilver Mid Mono har KT88 sikkert spillet over 2000 timer nå og de måler fortsatt over 100% og dønn stabile. Hvor hardt forsterkeren kjører røra teller jo også sitt. Har imidlertid hørt og lest at EL34 varianten er mer lumsk, men har ikke grunnlag for å påstå det selv :)

mvh
lassemann
 
Topp Bunn