Vel, realitetene viser at det har visse emosjonelle kostnader å selge denne typen tjenester, i tillegg til en relativt høy risiko. Jeg er i prinsipp enig med deg, men ettersom jeg ville være fryktelig bekymret om min egen datter valgte dette yrket, kan jeg ikke støtte min egen innstilling helhjertet. Det tyder på at det er i det minste litt annerledes enn å levere andre samfunnstjenester vi normalt anser som ubehagelige i en eller annen form.
Er ikke de kostnadene i stor grad skapt av samfunnets fordømmelse av de som utfører arbeidet? Og ville ikke i så fall det å gi dem lovmessig anerkjennelse være et skritt i riktig retning (bort fra fordømmelsen)?
De undersøkelser jeg har lest, viser vel at den generelle fordømmelsen er underordnet effekten av å bokstavelig talt være så naken foran i lag med lang rekke ukjente, og til dels uattraktive mennesker. At dette skaper en slags avstandstagen til seg selv og sine egne handlinger, og dermed en viss avstumpethet i følelseslivet.
Det sagt, jeg kom i snakk med en søt, norsk kvinne i 30-årene i våres, hun fortalte at hun i perioder i livet hadde hatt sexarbeid som ekstrainntekt. Hun valgte utelukkende faste kunder, og hadde et passe "harem", som hun stolte på, og følte seg rimelig komfortabel med. Hun anså til og med en av dem som en venn, sånn at det kjentes litt pinlig å ta seg betalt etter hvert. For henne representerte det spenning, til og med glede til tider, samt en pen ekstrainntekt til ferier og luksus.
Men hun fortalte ingen av sine kunder sitt navn, hvor i landet hun bodde, eller hva hun jobbet med. Ikke en gang til han hun anså som en venn.
Disqutabel