Diverse Sochi 2014 , Den alternative Sotsji-tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Kun èn dag igjen til fem dager fri, og garantert OL-fri helg.
    Bare jeg her som ikke makter å komme med gladkristen begeistring for de neste par ukene?
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Skal gjøre mitt ytterste for å unngå OL i sin helhet! Fullstendig uinteressant for min del.
     
    N

    nb

    Gjest
    Hva betyr vel grenseløs korrupsjon og en skandale på alle måter når folk for se at noen går fort på bortoverski og kjøre på nedoverski og litt annet et par ukers tid.

    Fabian Stang hadde litt ryggrad en formiddag, men ble vel hvisket i øret at dette ikke var en vinnersak akkurat. Dersom de i fullt alvor mener at Oslo kommune fungerer helt flott under OL og ingen vil merke noe til det, så burde de kunne klare seg med langt færre ansatte ellers i året.

    Alle undersøkelser tilsier at prouktiviteten går drastisk ned under store idrettsarrangementer.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    Selv er jeg happy med at NRK ikke får brukt lisenspengene på denne produksjonen. Spørs om ikke deres kolleger i TV2 begynner å bli litt småsvette nå. Innsatsen er høy, og fallet kan bli stygt.

    For ordens skyld
    Startet tråden for ikke å lage kvalm i den andre happytråden.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Selv er jeg happy med at NRK ikke får brukt lisenspengene på denne produksjonen.
    Velger å tro at vi vil bli like hjernevasket fra den kanten de neste ukene. Jeg skal gjøre alt jeg kan for å unngå denne jippoen fra alle kanaler.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Er ikke kringkastingsbruker så jeg regner med det skal gå helt fint å overse spetakkelet. Skal alltid klare å bla forbi noen resultater og skismørningsanalyser i avisene også, uten varige men.

    Får håpe de norske vinner mange premier slik at de interesserte får noen glade dager.

    ..

    Hm, noen som vet om noen av nettavisene kommer i en sportsfri utgave under ol?
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Kan fort bli en happytråd dette også, det man gjør i stedet for tv titting er somregel kjekke ting..
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Dro ut kontakten av TV'en for et drøyt halvår siden. Satt den inn igjen for å se en sesong Simpsons og en sesong Futurama på DVD, og for å sjekke at det var strøm og at ingenting brant opp etter at jeg kortet inn nettledningene og samlet alt vaset i multistøpsel/skjøteledning stripsa fast under hylla. Mye lettere å tørke støv under faenskapet nå.
     
    Sist redigert av en moderator:
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Mitt tok fyr i 2005, foreslo for min glede her i livet å ikke kjøpe nytt og heller prøve oss uten, vi hadde bannet det som skjedde i ruta nord og ned i mange år så jeg mente vi måtte sjekke ut om det bodde noe i oss. Har aldri vært tema om å skaffe oss et nytt. Innrømmer imiddlertid at det finnes et ex. på hytta men det er stort sett til dagsrevy bruk og en konsert DVD i ny og nè. Kan anbefales.
     

    Townes

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.04.2009
    Innlegg
    15.639
    Antall liker
    10.642
    Sted
    www.skranglefantene.com
    Torget vurderinger
    1
    Eg syns det er helt glimrende med dette OL. Er visstnok ganske mange som tar ut ferie i forbindelse med OL (kor sykt er ikjke det???), og da blir det mindre kø til og fra jobb :D
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    IOC er kritisk til statsledere som holder seg borte fra OL, som om falskheten i det olympiske idealet og den gjennomkorrupte geriatrikerklubben IOC ikke er gjennomskuet for flere tiår siden.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    sluttet med tv i 2008 av medisinske årsaker. klarer meg fint uten fascismeFesjå
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Nederlandsk dokumentar på NRK om en del av alt det underlige som har foregått i Sochi (Sotsji?).

    Valerij Morozov, arbeidsleder, hadde fullført et bygg til to milliarder rubler, men fikk beskjed om at det ville bli lagt ut anbud for fundament til én milliard rubler.
    "Men bygget er jo ferdig, det trenger ikke fundament?"

    De skulle hale ut én milliard til fra fondet, og fikk viljen sin. Han trakk seg fra oppgaven.
     
    Sist redigert:

    erato

    Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Innlegg
    19.532
    Antall liker
    9.691
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    En gladtråd dette. Jeg er helt på linje.
     

    Stein 99

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.11.2009
    Innlegg
    1.621
    Antall liker
    931
    IOC er kritisk til statsledere som holder seg borte fra OL, som om falskheten i det olympiske idealet og den gjennomkorrupte geriatrikerklubben IOC ikke er gjennomskuet for flere tiår siden.
    Godt sagt.Meget.
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    en kollega melder om hårføner midt på veggen, men ingen stikkontakter
    eller hva med Getty Images (et av verdens største bildebyrå), 64 medarbeidere og ikke noe hotell (jfr. vredens post #4).

    Kan bli morsomt det her..... :rolleyes:
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Er nok et sjakktrekk for å sikre god pressedekning at journalistene skal få følelsen av å være på leirskoleutflukt.

    Kommer til å bli noen veldig morsomme artikler i dagene fremover.

    Vi satser på solid dekning av russernes nasjonaløvelse: коррупция
     
    J

    Jim.I.Hendriksen

    Gjest
    Russerene er full av selvironi og god humor så dette kommer til å gå bra.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    I den nederlandske Sotsji-dokumentaren viste de hvordan de satte opp skiheisen, vha helikopter. "Vi skal ta verdenspatent på denne metoden, den er meget hurtig."
    Ved senere visitt fant de ut at de enorme stolpene som bar kabel og gondoler hadde begynt å synke ned i bakken.

    "Aha, nå må vi bore 60 meter ned, fylle med betong og forankre stolpene, etter at vi har trukket dem opp igjen."

    Jeg går ut ifra at de brukte helikopter en gang til.

    Skjermbilde 2014-02-05 kl. 22.52.29.jpg Skjermbilde 2014-02-05 kl. 22.49.01.jpg
     

    ErosLoveking

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.02.2004
    Innlegg
    15.747
    Antall liker
    3.916
    Sted
    Oslo
    hvis Marit Bjørgen gjør det så godt som det forventes av menigheten. Lykke til! Blir noen reisetimer pr konkurransedag for deltagelse og mottak av blomsterkvast og halspynt.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.390
    Antall liker
    83.909
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97

    Griffenfeldt

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.12.2008
    Innlegg
    8.013
    Antall liker
    4.128
    Sted
    I en kjeller
    Torget vurderinger
    17
    Jeg leverte inn sykemelding på jobb i dag. Må få med meg OL!
    Er sikkert kø hos fastlegene i disse dager, så det er greit å være tidlig ute ;)
    Legen foreslo friskmeldt fra den 23/2. Tankeleser tenkte jeg da.
    Du verden, men da er du jo i feil tråd! :rolleyes:
    Hehe. Jeg er nok ikke sykemeldt gitt. Tenkte jeg måtte dra noen av O.L motstanderene i leggen.
    Kommer nok ikke til å se stort er jeg redd for. Interessen er ikke like stor som før.
     
    • Liker
    Reaksjoner: TT.

    ottone

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.04.2008
    Innlegg
    14.281
    Antall liker
    11.053
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    3
    TV2 Sumo har kampanje med gratis tilbud i en måned fra nå.
    De kommer til å hanke masse kunder og inntekter på grunn av OL. Folk vil glemme å melde seg av.
    Jeg registrerte meg kun for å se på NM for brassband. Elsker å se meg selv på TV.

    Vinter-OL er en ganske tåpelig sak, og årets topper det meste.
    Den greia føler jeg at jeg har vokst ifra, eller greia har vokst ifra meg.
     
    N

    nb

    Gjest
    Jeg var et par turer til Moskva da jeg var yngre. Jeg fant det ytterst fascinerende at en nasjon som hadde sendt folk til månen og utviklet atombombe og mye annet tydligvis hadde problemer med å lage en servant der sluket var laveste punkt.

    Basert på dobbelttoalettbildene (tidvis med tilskuerbenk) så ser det ikke ut som VVS-faget har hatt veldig stor fremgang siden jeg var der.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn