SME309 trenger DRIV.. SØKER HJELP

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
HEISANN.

Jeg har en SME 309 arm, mint condition, liggende i eske.

planen var å få til en god spiller, men av diverse årsaker ble drivverket , som var planlagt, ikke noe av..

Helsa er ikke hundre prosent, så DIY prosjekt er ikke en opsjon....

Jeg vet det er mange dyktige vinylfolk på Hfs, og er veldig takknemlig for råd om drivverk til armen.

PU er en Lyra Argo, uten i, eldre modell, men lite brukt.

Jeg vil selvfølgelig gjerne betale minst mulig, men er villig til å punge ut med det som skal til for å få potensialet sånn noenlunde ut av armen.

Mvh Huldra57
 

oct

Æresmedlem
Ble medlem
09.04.2009
Innlegg
12.260
Antall liker
8.268
Sted
Oslo
@ Huldra 57: Et Avid drivverk, som jeg selv har? Bilder ligger i "avid-tråd".

mvh
 

ou812rh

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2006
Innlegg
5.467
Antall liker
14.952
Sted
Oslo
Torget vurderinger
10
En pent brukt Michell GyroDec kunne passe fint til armen din!

OU812
 

tkr

Æresmedlem
Ble medlem
27.03.2007
Innlegg
20.565
Antall liker
27.599
Sted
Nede i fjæresteinene
Torget vurderinger
2
SME 10? SME drivverk og arm er (duh!) en utrolig god match.

mvh
 
Sist redigert:

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.813
Antall liker
38.464
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Hva med det Luxman driverket som ligger på børsen?
Må jo være en god kombinasjon

mvh
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Jeg takker så mye til oct, ou812, tkr, og motoren for gode forslag.

han m Luxman, er en utrolig erfaren vinylmann, kjenner ham litt, og tidligere hadde han ikke Sme bord til Lux. Ringte
ham nå, og tilfeldigvis hadde han SMEarmbord nå! Så dette er absolutt en mulighet ...

Er det noen som vet om Linn Lp12 er brukbar til 309. Blir den for tung ?

Mvh Huldra, i vinylspinner modus
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Kjøp Lux-spilleren! Det er en kjempekombo.
Takker for respons Impulse !

Han kunne også selge et armbord m standard 28 mm hull, tror jeg det var. Dette skal passe min vintage SYRINX PU3 arm. Tror det og vil kunne bli en god kombo ( ihvertfall skryter Gunnar Brekke av denne armen).

Mvh, Huldra i 45 rpm modus....
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Syrinx PU 3 er en kanonarm, så Gunnar har helt rett. Om den er en god match til Lux, vet jeg ikke, men kan ikke helt se hvorfor den ikke skulle være det. Etpar av gutta fra Syrinx driver nå Audio Origami, så der kan du få oppgraderinger og service, om det skulle være interessant.
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Syrinx PU 3 er en kanonarm, så Gunnar har helt rett. Om den er en god match til Lux, vet jeg ikke, men kan ikke helt se hvorfor den ikke skulle være det. Etpar av gutta fra Syrinx driver nå Audio Origami, så der kan du få oppgraderinger og service, om det skulle være interessant.
Takker for svar. Er klar over det med Audio Origami. Hifi Word har jo gitt deres videreutvikling PU 7(?) svært gode skussmål. Og "vinylguru" Cobra2 har jo også gode erfaringer med denne.

Mener å ha lest at PU 3 ble brukt på LP12 med stort hell... Noen som husker noe om dette ?

Mvh Huldra57
 

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Innlegg
13.199
Antall liker
7.674
Sted
Hølen
Joda, PU 7 er en videreutvikling av din arm, og den har fått kanonkritikker. En av mine definitive favorittarmer. Jon Nilsen hos Origami er fantastisk dyktig, tar mikke Mus-priser for greiene sine og kan virkelig service, så han er mannen å snakke med. Syrinx/LP 12 var en klassisk kombinasjon i sin tid.
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Takker igjen !

Da har jeg en avtale angående Luxman ;)

Selger ville ikke selge før jeg har prøvd og godkjent spilleren. Betryggende, da jeg og kompiser har blitt pålurt en del defekte og mangelfulle saker, som skulle være " i mint kondition". ( det nye karaktersystemet sikrer jo bare selger, som bare kan la være å trykke på en link..., så får kjøper ingen mulighet til å gi karakter engang)

Som en bonus får jeg da , for første gang, hørt et seriøst oppsett m rørforsterker og horn... På høy tid, vil nok mange mene ;)

mvh Huldra, i hundre...

Og igjen, hjertelig takk for gode råd!
 

motoren

Æresmedlem
Ble medlem
13.01.2007
Innlegg
23.813
Antall liker
38.464
Sted
Flekkefjord
Torget vurderinger
30
Der tror jeg du gjorde det rette,nesten litt misunnelig.
Luxman og Sme armen blir en flott vinyl rigg :)

Gratulerer

mvh
 

Huldra57

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.02.2009
Innlegg
732
Antall liker
110
Sted
Oslo
Shit! Jeg hadde lyst på den Lux'en... ;) -men jeg har visst spillere nok ennå...
Cobra to, ta det rolig, han er samler,,og har en til å selge. Jeg må bare få velge ut en først. Men samle, det vet vi to ingenting om........

Og takk til deg motoren. Jeg er egentlig en helt vanlig retrofil,så Luxman er perfekt. det highend greiene er bare nyskjerrighet, og for å bruke opp kronasjen, som kona tjener inn ;)

mvh Huldra, mot natt
 
Topp Bunn