sme 3009 Kurrant å få kjøpt i Norge ?

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Hei , jeg har i noen dager vurdert denne armen på min consonance lp 1.0 som "testarm" dva den armen jeg starter opp med , jeg har ikke fulgt veldig godt med på hverken sme eller disse 3009 armene fra før av og vil forhøre meg om noen har noe formening om det er muligheter på sikt for å oppdrive en slik arm i Norge ?

Jeg poengterer at jeg ikke erhelt i kjøpsfase for øyeblikket...Årsaken til at jeg lurer er at jeg ser det ligger en del armer på e-bay....men har vel litt sperre for å handle såpass skjøre greier der , skulle en del være defekt , kan det ta lang tid for å oppdrive reservedeler kanskje.

Har dere noe erfaringer ?

Jeg har tidligere tenkt på en vesentlig dyrere arm , men etter å ha fått min consonance lp 1.0 i hus , ser jeg at det fort blir overkill med noe dynavectorarm på dette verket. ;)...

arm uten headshell er også av interesse , det finnes mange flotte shell til disse , som i mine øyne er vakrere enn det originale t-sil liknende headshellet.

Mvh Espen

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.886
Sted
Hus
Kjøpte en 3009 S2 arm fra Uk for noen år siden, og den kom hjem til meg i god stand den. Godt innpakket, og helt komplett. Var den gamle typen med knivlager av stål, og den hadde den gamle typen tilkobling av tonearmskabel. Denne bygget jeg om i til RCA i samme slengen som jeg monterte den i en Micro Seiki DDX 1000. Tror ikke det er noen fare å kjøpe fra Uk, og det er masser av deler å få kjøpt. Kan jo også sende armen til produsenten for å overhale den, men det vil nok koste en del penger. Sendte en mail til den norske importøren, og lurte på hva SME skulle ha for å montere konverteringssett til RCA kontakter, og det var et par frognertiere. Er ikke så ofte en ser disse armene for salg her på berget, og da må en ut på nettet hvis en skal ha tak i en slik en :)

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Antall liker
5.448
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
31
Mener du virkelig 3009?
Du finner den både her og på eBay, men i 8 av 10 tilfeller er det en Serie III arm som tilbys og som feilaktig kalles 3009.
Sjekk litt og finn ut at de er svært forskjellige.
Hvem som er best skal jeg ikke si noe sikkert om. Jeg har to stk Serie III.
Du har i hvert fall sett den ene :)

Bartesam

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2002
Antall liker
12.886
Sted
Hus
Serie III armen er god den, en den krever en høykompiliant pickup. Ikke noe god match på en del moving coil pickuper :)

ØivindS

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
26.10.2005
Antall liker
1
Sted
Oslo
Torget vurderinger
1
Rett som det er dukker det opp 3009 serie 2 armer også her på sentralen. Vær klar over at det finner flere varianter av denne også. I for improved, med lavere masse og lavere pu vekt.http://www.vinyl-lebt.de/SME/Improved/Thumbnailseng.html Disse finnes m fast eller løst headshell. Som tilleggsutstyr finnes også silikon dempebad, for økt ressonanskontroll.
Jeg har for øvrig en slik som jeg ikke benytter. Send en PM hvis det er av interesse.

anekdoten

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.07.2006
Antall liker
23
Torget vurderinger
4
Hm...
Har akkurat gått i anskaffelse av en Thorens TD 160 Super, og i den forbindelse går jeg også og spekulerer på en SME SII arm. Men når det er sagt, så står jeg egentlig fritt med tanke på arm-valg. Da jeg kjøpte drivverket fulgte det med armbord for både Rega og SME, så nå lider jeg av valgets kvaler - luksusproblem, ikke sant ;).

Men, siden tråden tok utgangspunkt i SME: Hvilke av de nevnte armene er likest å satse på, SII eller SIII - og hvor ligger den største forskellen?
For en stund siden hadde jeg en Thorens 321 MKII med en SIII arm montert - nå solgt - som funket utmerket med min Grado Sonata, men utover det så har jeg ikke noen dypere erfaring med disse armene, aller minst med 3009 serie 2 arm. Men den frister meg ... også rent estetisk.

Innbiller meg at det er noe enklere med Rega-armer, men ...
Synspunkter?

Ellers så florerer det, ihvertfall nesten, av SME armer på eBay!

Pengvim

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.12.2005
Antall liker
2
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Bartesam skrev:
Sendte en mail til den norske importøren, og lurte på hva SME skulle ha for å montere konverteringssett til RCA kontakter, og det var et par frognertiere.
Har en SME 3009 S2 improved selv, og det tok meg kanskje en halvtime eller så å montere det konverteringssettet selv. Et par frognertiere er jo latterlig!
Det er bare å skru av to skruer, trekke av skjerm-plata (eller hva nå enn det svarte røret under heter igjen), lodde av alle 5 lederne fra pluggen nederst (og passe på hvem som er hvem), tre på den nye plata, lodde på lederene på den nye pluggen, og skru sammen. Easy peasy lemon squeezy. :)

Jeg er for så vidt veldig fornøyd med armen. :D

Topp Bunn