SME 10/SME 309 , men hvilken PU passer ?

haden

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.09.2004
Antall liker
1
Tiden er inne for for ny PU til overnevnte kombo. Spiller masse jazz (både hardtslående og pusejazz) og går ikke av veien for litt "mild heavy" av og til. 15-20 " er budjettet . ZYX, LYRA, ORTOFON,BENZ osv osv....??, kan jeg få anbefalt en som er "bankers" :) . Har fått tilbud om å prøve en ZYX og skal kanskje bare gjøre det og bli ferdig ?

mvh
kaa

ou812rh

HiFi, humle, malt & sykkel
Ble medlem
21.03.2006
Antall liker
24.357
Sted
Bydelen for okser i Oslo
Torget vurderinger
10
Hei
Har samme arm som deg og spiller mye jazz, rock, pop og noe hardrock. Har brukt Benz ref. 3 i noen år og er meget fornøyd med den. Passer kanskje ikke så godt på hardrock, men glimmrende på jazz og mye rock/pop. Akkurat nå så bruker jeg en Sumiko i påvente av å få tilbake Benzen fra reperasjon.

OU812

Classichifi

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
10.10.2010
Antall liker
61
Sted
Gjøvik
Torget vurderinger
2
Hei! spiller på SME 10 MED V arm og en Benz Lp, låter veldig bra i forhold til min cd spiller. Kunne vært artig å prøvd noe annet også, jeg følger med på tråden.

jokris

Hi-Fi freak
Ble medlem
07.12.2006
Antall liker
2.604
Torget vurderinger
7
jeg havnet på zyx etter å ha testet det

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.039
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Ble det noe kjøp haden?
Hvilken riia bruker/skal du bruke?

Med forbehold om riia som kan brukes, anbefaler jeg Ortofon Cadenza - Blue eller Black, alt etter hvilken klangsignatur du er ute etter.
Siden du spiller mye jazz, kan det også være at en del av platene ikke her heeelt nye. Jeg har Blue og er såre fornøyd med det (har ikke prøvd Black i eget oppsett)
Sporer som bare det og graver så bra i rillene at små mikrostriper i vinylen knapt kan dekteres.
Gunnar Brekke i Fidelity er i ekstase over Black.

Sist redigert:
Topp Bunn