Smådefekt Technics 1210 mkII

ragwo

Mud-fi freak
Ble medlem
02.05.2007
Innlegg
6.768
Antall liker
14.562
Sted
Bodø
Torget vurderinger
42
Hei,
Jeg har et par smådefekte SL1210 mkII på hånden og lurer på om de kan brukes til noe moro, for eksempel et DIY-prosjekt. Det skal sies at jeg er så grønn som jeg kan bli på vinylfronten, så bær over meg ;) Begge spillerne er brukt hardt i utleiebransjen og armene er muligens defekte. Armene legger seg ikke ordentlig ned på plata uansett justeringer og det meste er skeivt. Det jeg har fått tilbakemelding på fra diverse reparatører og DJer er at disse spillerne blir aldri det samme igjen hvis armen blir byttet. Kan disse spillerne brukes til noe? Alle svar mottas med stor takk!
 

virak

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
16.06.2005
Innlegg
178
Antall liker
60
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
ragwo skrev:
Det jeg har fått tilbakemelding på fra diverse reparatører og DJer er at disse spillerne blir aldri det samme igjen hvis armen blir byttet.
Latterlige påstander fra inkompetente idioter...!

Originale, nye tonearmer får du for ca $60 på f.eks ebay.com, eller kabusa.com (se under "sound accessories"), og det er massevis av instruksjoner å finne på nettet om hvordan disse byttes. Det er ingen absolutt ingen heksekunst hvis du er litt fingernem, og kan håndtere en loddebolt sånn noenlunde.
 

Steinkare

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.06.2004
Innlegg
1.005
Antall liker
363
Torget vurderinger
10
Sjekk på "Hard To Find Records", det finner du masse deler.Kjøpte nytt deksel med beslag og det kom på rundt 50 pund, med frakt! Eller så kjøper du armboard fra origin Live og monterer en Rega arm. Kjempe kombinasjon!!
 
Topp Bunn