Skremmende analogt!...

PeterD

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.01.2005
Innlegg
165
Antall liker
18
Det er en stund siden hifiindustrien klarte a skremme meg (sist må være ved innføringen av CD-mediet - er kommet over det nå).
Men å skremme meg med analog lyd er vel a drive det vel langt! Trodde analog lyd var noe positivt og ikke noe en skremmer folk med.

I annonsen står det blant annet: Den låter skremmende analogt! og gjengir musikk med sjel, emosjoner og glede.

Sjel betraktes av noen filosofer som en egen del av kroppen og på mange måter uavhengig av den. Jeg lytter med mine ører og lar min hjerne være med på å bestemme hva jeg syns er bra og ting jeg liker mindre. Glede kan jeg være med på. Emosjoner hører vel fottballsupportere og religiøse til. Jeg har enda ikke sett eller hørt om noen som river seg i håret eller banker opp andre i en emosjonell utlading av å høre en flott plate. Man kan kanskje bli salig (søren, der var det med sjela igjen - kunne bitt meg i tunga! Eller fingern eller ...).

Bare et lite hjertesukk i hverdagen.
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.111
Antall liker
4.964
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Leser du ikke et herværende HiFi blad?
Nettopp slik de fleste skribenter uttrykker seg.
 

HCS

En vanlig fyr fra bygda..
Ble medlem
22.02.2007
Innlegg
26.719
Antall liker
32.599
Sted
Nesten Gjøvik..
Torget vurderinger
28
Det er en stund siden hifiindustrien klarte a skremme meg (sist må være ved innføringen av CD-mediet - er kommet over det nå).
Men å skremme meg med analog lyd er vel a drive det vel langt! Trodde analog lyd var noe positivt og ikke noe en skremmer folk med.

I annonsen står det blant annet: Den låter skremmende analogt! og gjengir musikk med sjel, emosjoner og glede.

Sjel betraktes av noen filosofer som en egen del av kroppen og på mange måter uavhengig av den. Jeg lytter med mine ører og lar min hjerne være med på å bestemme hva jeg syns er bra og ting jeg liker mindre. Glede kan jeg være med på. Emosjoner hører vel fottballsupportere og religiøse til. Jeg har enda ikke sett eller hørt om noen som river seg i håret eller banker opp andre i en emosjonell utlading av å høre en flott plate. Man kan kanskje bli salig (søren, der var det med sjela igjen - kunne bitt meg i tunga! Eller fingern eller ...).

Bare et lite hjertesukk i hverdagen.
Dette er jeg ikke enig i...En kan faktisk la seg berøre av den musikken en hører på. Om en tørr det og kjenner seg selv godt nok er et annet spørsmål. Det å ha kontakt med følelsene sine er det ikke alle av oss menn som vil/tørr....

Uansett, det kan være en svært emosjonell opplevelse de gangene en føler at musikken er istand til å røre ens innerste vesen. Og det ved hjelp av en haug med bokser som bruker strøm. Det er forventningen om disse øyeblikkene som gjør at jeg besøker så mange jeg kan her inne samt gjør at jeg stadig pusler med små ting i anlegget. I håpet om disse gyldne øyeblikkene...

Så hvis skremmende analogt er det nærmeste jeg kommer en "emosjonell og sjeleig" opplevelse vil jeg ha det. Hva en leser i diverse lektyre er ikke istand til å gi meg det, bare gi meg små hint om ting en KAN prøve.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
BB PCM-179x-familien er neppe de mest analog-lydende dac-chipper du finner...

Arne K
 
Topp Bunn