Skink_123 kamp med Celestion Sl 600 si og anlegget

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    768
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Måtte ha noe enkelt på barnerommet! Adyton Imagic 1.5 er min favoritthøyttaler og har lenge ønsket et sett!

Sidebasser inn i en transmisjonslinje i bassen!

Føttene var avskrudd under transport i min «lasteford» som noen av mine bekjenter kaller bilen 😅 har lagt superlite blutac mellom fot og høyttaler.

Nå gjenstår å plassere høyytalerne(og ta av beskyttelsestapen på diskanten)

3C63C0CF-D623-416A-9410-E7E3B679FBBA.jpeg

Tanndoktorn

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.02.2018
    Antall liker
    348
    Måtte ha noe enkelt på barnerommet! Adyton Imagic 1.5 er min favoritthøyttaler og har lenge ønsket et sett!

Føttene var avskrudd under transport i min «lasteford» som noen av mine bekjenter kaller bilen 😅 har lagt superlite blutac mellom fot og høyttaler.

Såpass ja, Øystein! Kvalitet til barna er viktig! Imponerende :cool:

GentleGiant

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.12.2020
    Antall liker
    979
    Sted
    Fjellhamar

Vis vedlegget 711469
    Oi! Det var jo det villeste barneromsanlegget jeg noen gang har sett! 🤩

De barna får en solid hifioppdragelse! 👍🤩

DagT

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.05.2013
    Antall liker
    1.436
    Sted
    Oslo
    Forsiktig med det der. Små barnefingre er ofte ganske nysgjerrige. En av mine sprengte høyttalerne da han brukte stereohylla som støtte da han skulle reise seg, og kom borti volumknappen. Ble litt engstelig for høye lyder også...

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    292
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Riktig Lyd på stereo og mono-ider.

Da har jeg avlagt besøk hjemme hos Skink 123. Jeg ankom midt i småbarnssengeleggetid og måtte (som vanlig vente litt) før det var min tur. Så bar det ned i det aller helligste. I et rom som er kombinert lekerom for barn og musikklytterom for voksne, fikk jeg høre hvordan et anlegg som er millimeter tunet, skal låte. Avid Acutus Reference er den beste platespilleren jeg har hørt. At man kan bruke riia som pre og rett til adyton Playback, (forsterker høyttalere) har jeg ikke tenkt på.
    Verten fabulerte om stråling fra strøm, wi-fi og ytre rom. :) (Ja, dere anti kabel og tweaks folk får vel rykninger nå) Anlegget skal "Beskyttes" mot alt dette. (stråling fra ytre rom inkludert) Men høydepunktet i tillegg til anleggets ytelse var Plakaten av en av mine favoritt band, Chicago Transit Authority som lå inni en platecover boks med Chicago 4 på. En svær plakat. :)

Når man har hørt det oppsettet der, så blir det meste annet tamt, kjedelig og grøtete. Shakti stener var plassert oppå subbene. Nord ost odin2 var kablene som ble brukt til å få alt til å virke.

Lyden. snakk om rent pent men samtidig varmt behagelig og etterhvert stort digert lydbilde. Dette er Referanselyd i et anlegg som bare skjønner et språk, Analogt. Så tok jeg med meg hjem noen blå signalkabler med balansert plugger. Nordost selvfølgelig.

Når det gjelder kabler, så har jeg prøvd masse rart Alt fra Class Ohlsson til Kimber, men Nordost må jeg alltid tilbake til fordi det er kabler som låter riktig. Men hvis man ikke er troende eller er kabelfornekter, så anbefaler jeg Class Ohlson 2x2,5 kvadrat. Men de kablene fjerner ikke støy fra ytre rom. :):):alien::alien:

Ja! Mono. Jeg fikk høre The Beatles i Mono. Det låt stort og veldig Live. Det var som om The beatles stod midt i rommet og spilte. Mono er ikke tynt og rart men er som live musikk.

Sist redigert:

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    768
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med Rolling Stones Aftermath og beste utgave av skiva? Stereo eller mono. Er ute etter beste lyd av paint it black som jeg mener er deres beste låt men som jeg kun har på en sliten singel.

bluesbreaker

The Green Manalishi.
    Ble medlem
    05.03.2009
    Antall liker
    30.257
    Sted
    Blåskogen
    Torget vurderinger
    1
    Du må i hvert fall kjøpe U.S. pressing, for Paint it black er ikke med på U.K.
    Du kan se på Steve Hofman forum om Aftermath , hvis du gidder å lese side opp og ned. 🙂

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    768
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Nesten ferdigrensa med nyanskaffelser også poff, mono boks stones i posten med singler+en Mark Levinson LP med kirkeorgel som visstnok skal rocke, og en tur på BigDipper og en ny eske med plater inn.

Stay tuned for bilder :cool:

larsmartin

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    24.01.2012
    Antall liker
    309
    Sted
    Tønsberg
    Takk for hyggelig lytte kveld, den var knall!
    Det spiller fantastisk hos deg. Det låter musikalskt og naturlig med masse dynamikk. Har aldri hørt digital egenskaper i vinyl samtidig behold det musikalske fra vinyl.
    Her sitter en virkelig på første rad med vokal i senter og artister godt på siden.
    Knall bra anlegg og bør høres så en forstår hvordan et musikalskt anlegg skal låte.

Gratulerer med suksess! 😊

Skink_123

Bransjeaktør
    Ble medlem
    08.10.2008
    Antall liker
    768
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    4
    Det spiller fantastisk hos deg. Det låter musikalskt og naturlig med masse dynamikk. Har aldri hørt digital egenskaper i vinyl samtidig behold det musikalske fra vinyl.
    Her sitter en virkelig på første rad med vokal i senter og artister godt på siden.
    Knall bra anlegg og bør høres så en forstår hvordan et musikalskt anlegg skal låte.

Hyggelig ord Lars Martin!

en særdeles hyggelig aften!

The Shy

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2017
    Antall liker
    7.289
    Sted
    Langesund

Nysgjerrigheten er absolutt tilstede og et ekstremt musikalsk anlegg kunne jeg tenkt meg å høre. Åpnes dørene for en diy'er som har live følelse og dynamikk som veileder?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn