Skingrende lyd ved klapping

pappkopp

Medlem
Ble medlem
21.08.2020
Innlegg
13
Antall liker
3
Sted
ute
Jeg prøver å bli kvitt en lyd jeg oppdaget ved å klappe i stua; en høyfrekvent, skingrende ekkolyd fra høyt oppe på veggen eller taket. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare dette bedre, men kanskje det ringer noen bjeller hos noen her?

Stuen er relativt liten, og er allerede innredet med tøysofa, tjukke gardiner og tepper.

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre for å bli kvitt denne lyden?
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.308
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Flutterekko mellom to parallelle flater. Dempe, eller bryte opp den ene flatene gjør susen.... eller la være å klappe. :giggle:
 

pappkopp

Medlem
Ble medlem
21.08.2020
Innlegg
13
Antall liker
3
Sted
ute
... eller la være å klappe. :giggle:
Hahaha! Fikk meg en god latter der.

Men du har litt rett. Lyden oppstår kun når jeg klapper hardt. Jeg hører ikke noen ulyder når jeg hører på musikk. Så da kan jeg egentlig la være å gjøre noe med det?
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.308
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Hahaha! Fikk meg en god latter der.

Men du har litt rett. Lyden oppstår kun når jeg klapper hardt. Jeg hører ikke noen ulyder når jeg hører på musikk. Så da kan jeg egentlig la være å gjøre noe med det?
Hadde nok forsøkt å gjøre noe med det om dette oppleves fra lytteposisjon.
 

Drossel

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.05.2012
Innlegg
9.900
Antall liker
3.227
Absolut og hjørnerne er det værste. Der skal egentlig ikke så mye til for å forbedre det.
 

MakkinTosken

En kjekkas
Ble medlem
21.02.2020
Innlegg
13.585
Antall liker
34.308
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Det du først bør gjøre er å finne det nøyaktige området som skaper unotene. Prøv gjerne med noe sofaputer etc og se om det hjelper. Deretter kan du jo kikke litt på nettet etter noen mer permanente remedier. Ikke sikkert det skal så mye til.
 
Topp Bunn