Skifte av nettkabel Doxa 70 Signature MKII

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Jeg har en slik forsterker, og lurer på om noen har gjort seg noen erfaringer med å bytte til en nettkabel av skjerma kvalitet. Og da jeg skrudde den opp her om dagen for å bytte sikring, ser jeg at jordleder fra nettkabel er klipt av helt innerst mot apparatveggen. Skal ikke denne være jorda? Hvis ikke, hvorfor bruker han da jorda kabel?

Mvh Pål
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Jeg har selv hatt Signatur mk2a og har 140 signatur nå, det er gjort på samme måte her med at jordledning er klipt vekk på innsiden. Jeg spurte Lauvland en gang om det var riktig at jording ikke skulle være tilkoplet og svaret var at konstruksjonen er laget med såkalt stjernejord internt i apparatet og dermed ikke skal ha jord fra nettet. Hvorfor den likevel kommer med jorda nettledning og støpsel vet jeg ikke, men jeg antar det kun er av praktiske/produksjonsmessige årsaker.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Jeg har selv hatt Signatur mk2a og har 140 signatur nå, det er gjort på samme måte her med at jordledning er klipt vekk på innsiden. Jeg spurte Lauvland en gang om det var riktig at jording ikke skulle være tilkoplet og svaret var at konstruksjonen er laget med såkalt stjernejord internt i apparatet og dermed ikke skal ha jord fra nettet. Hvorfor den likevel kommer med jorda nettledning og støpsel vet jeg ikke, men jeg antar det kun er av praktiske/produksjonsmessige årsaker.
Takk for opplysningene, da ble det oppklart :D
Vet du forresten hvordan man ser at det er en MKIIa?
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
På de to jeg har hatt så var det en lapp under kabinettet med benevnelsen mk2a. Ellers er den helt lik utvendig som andre Doxa 70 signatur. Om det er vesentlige eller små endringer innvendig i forhold til andre 70 signatur utgaver vet jeg ikke. Best å ta kontakt med Lauvland om det vil jeg tro.
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
På de to jeg har hatt så var det en lapp under kabinettet med benevnelsen mk2a. Ellers er den helt lik utvendig som andre Doxa 70 signatur. Om det er vesentlige eller små endringer innvendig i forhold til andre 70 signatur utgaver vet jeg ikke. Best å ta kontakt med Lauvland om det vil jeg tro.
Husker du serienummeret på de du hadde? Min har 268, ikke noe lapp under.
 

StereoJoe

Overivrig entusiast
Ble medlem
25.11.2004
Innlegg
651
Antall liker
2
Hadde tidligere en 70 Sign mkII med serienr 263 - den var ikke en "mkIIa"... Glimrende forsterker, forresten :)
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Hadde tidligere en 70 Sign mkII med serienr 263 - den var ikke en "mkIIa"... Glimrende forsterker, forresten :)
OK, da er nok ikke min MKIIa heller..! Veldig god forsterker ja ::)
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Jeg har en slik forsterker, og lurer på om noen har gjort seg noen erfaringer med å bytte til en nettkabel av skjerma kvalitet.
Hei, Cundis. Gje gjerne tilbakemelding når du har byta kabel då eg sjølv tenker å gjera dette. Er óg mektig imponert av kva denne Doxa-saken presterar. Mvh. Karl
 

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Innlegg
2.753
Antall liker
487
Sted
Stockholm
Hei, Cundis. Gje gjerne tilbakemelding når du har byta kabel då eg sjølv tenker å gjera dette. Er óg mektig imponert av kva denne Doxa-saken presterar. Mvh. Karl
Hei LydKarl!

Bytta nettkabelen i går kveld faktisk, forskjellen var bare positiv! Hadde en MIT nettkabel liggende som jeg brukte. Litt improvisering for å få til strekkavlasting måtte til da..! Hos meg ble lyden klarere, roligere bakgrunn, litt mer kontant bass, og det viktigste; Det som er så søtt og deilig med Doxa lyden ble enda mer fremtredende ::) Jeg har mange nettkabler liggende bak tv'n, også uskjerma, så det kan nok hende behovet for skjerming er større hos meg enn hos andre.

Mvh Pål
 

alipax

Hi-Fi freak
Ble medlem
29.03.2003
Innlegg
1.235
Antall liker
285
Sted
Herja
Torget vurderinger
2
Husker du serienummeret på de du hadde? Min har 268, ikke noe lapp under.

[Beklager, det husker jeg ikke]
 
Topp Bunn