Skicka tunga slutsteg Bergen - Oslo

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Innlegg
376
Antall liker
0
Hej alla! Jag skulle vilja ha tips på ett bra o säkert sätt att skicka tung hifi (ca 50kg per kolli, 2 st) från Bergen till Oslo. Jag har kollat upp UPS men det skulle kosta ganska mycket. Någon som har ett bra tips? :)
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
Leiebil! Burde vel gå an å få tak i ein typisk flyttebil til 600 kr pr døgn med fri kjørelengde.
 

Brasse

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.05.2008
Innlegg
5.095
Antall liker
9
+ bensin.. er kanskje ikkje så billig. Fint med kjøretur da. :)
 

ssm

Hi-Fi freak
Ble medlem
02.04.2007
Innlegg
5.414
Antall liker
9
Torget vurderinger
1
Ring EEK TRANSPORT ;)

De har jeg gode erfaringer med...ikke med hi-fi men med bildeler , feka en pall fra jæren til oslo levert på dør , under 1000 +MVA......dette var for 4 dekk og 4 felger for litt siden, dekkene og felgele var hver for seg....

pakk skikkelig i esker , og forsikre sakene......

Espen
 

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Innlegg
376
Antall liker
0
Problemet är att jag befinner mig i Sverige. Stegen ska skickas till en vän i Oslo som tar dem till mig i Sverige. Så tack för förslaget :) men tyvärr fungerar det inte för mig :-\
 

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Innlegg
376
Antall liker
0
ssm> Det var ett bra tips, ska kolla med dem! :)
 
T

tst

Gjest
Jeg har brukt Norlines fra Tønsberg til Trondheim og Bergen. 500 for 40 kg forsterker.
 

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
1.601
Antall liker
150
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
Tst skrev:
Jeg har brukt Norlines fra Tønsberg til Trondheim og Bergen. 500 for 40 kg forsterker.
Og jeg har gode erfaringer med Tollpost. 700 kr for to stk gulvstående høyttalere Bergen - Kongsberg ganske nylig........
Mvh
 

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Innlegg
376
Antall liker
0
TST> Tackar för tipset!!

olaps> Kollade upp tollpost men det står tyvärr såhär på deras hemsida:
"Gods fra privatpersoner mottas kun til transport dersom godset er en retursending til en næringsdrivende avsender, og sendingen er levert av Tollpost Globe"
 

Miles

Bransjeaktør
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
1.174
Antall liker
291
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
3
Ola_S skrev:
Problemet är att jag befinner mig i Sverige. Stegen ska skickas till en vän i Oslo som tar dem till mig i Sverige. Så tack för förslaget :) men tyvärr fungerar det inte för mig :-\
Kan ikke skjønne hvorfor de skal først til Oslo ? Er det ikke mere lettvint å sende direkte i fra Bergen til Sverige ? :)

Du må jo innom tollen.
Bruk F.eks Cargo Partner de gjørehele jobben for deg, inkl. spedisjon osv.
 

Ola_S

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
15.12.2004
Innlegg
376
Antall liker
0
Det blir billigare. Min vän i Oslo kör till Sverige lite då och då ändå :)

Tackat för tipset, ska kolla upp dem också
 
Topp Bunn