Skeiv nålefane på Ortofon HMC30

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.294
Torget vurderinger
1
Hei,
jeg har fått enevnte PU fra www.needledoctor.com. Den har en litt skeiv nålefane, jf. vedlagte bilder. Det er ikke mye det står om og nåla ser ut til å være «vinkelrett». Er dette grunn til «bekymring»?

Support hos Needledoctor mener at dette antagelig vil rette seg ut etter litt bruk. Er det noen her som evt har erfaringer og eller andre synspunkter på dette?

mvh
KJ
 

Vedlegg

Z

Zomby_Woof

Gjest
Hvor mye ga du for den? Den må da være utgått for godt over 10 år siden?

Det ser ut som generasjonen før min gamle MC 20 supreme.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.294
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
Hvor mye ga du for den? Den må da være utgått for godt over 10 år siden?

Det ser ut som generasjonen før min gamle MC 20 supreme.
Prisen i NOK blei omkring 2K8 inkl. mva og frakt. Den er spik ny. HMC skal (iht needledoctor) være en mellomgenerasjon mellom de forrige MC-10-20-30 og Rondo-serien

mvh
KJ
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Jeg var en snartur innom Needledoctor, og så det.

Jeg mener å huske MC**, MC** Super, MC** Supreme, i den rekkefølgen. HMC kan jeg ikke huske, mulig det er en særmodell for USA-markedet.
Rondo er fortsatt i produksjon, men har vært det en god stund. Kanskje Mono kan hjelpe med korrekte detaljer?

Jeg tipper at denne pickupen er gammel. Husk at pickuper til en viss grad er 'ferskvare', på samme måte som bildekk (ikke melk, altså).

Det er ikke sikkert dette var et glimrende kjøp, uten at jeg skal påstå noe.
 

KJ

Æresmedlem
Ble medlem
10.10.2004
Innlegg
11.142
Antall liker
4.294
Torget vurderinger
1
Zomby_Woof skrev:
...
Jeg tipper at denne pickupen er gammel. Husk at pickuper til en viss grad er 'ferskvare', på samme måte som bildekk (ikke melk, altså).

Det er ikke sikkert dette var et glimrende kjøp, uten at jeg skal påstå noe.
Gammel og gammel fru blom. Jeg er ikke helt enig i ferskvare-betraktningen, forbruksvare ja, men ikke helt ferskvare. Jeg tror du har rett i at dette er en USA-modell. Den går til utskifting av min gamle traver MC25FL, som har vært en tilnærmet evighetsmaskin, og i sammenlikningen er denne spik ny. Innpakkingen ligner relativt nye MC-PUer fra Ortofon. Innpakkingen er en oval «clam-shell» sak med ekstrudert alu-profil i bunn, med lokk og monteringsplate for PU i akryl. Sammenliknet med «gammel» norsk listepris på Ortofon MC 30 Supreme (som mht spec er ganske lik) på 5K, så er HMC30 til ca 2K8 ikke en dårlig handel, hvor vidt det er et røverkjøp gjennstår å høre. Frågan er om jeg bør bekymre meg for at nålefanen er litt skeiv?

mvh
KJ
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Jeg har montert mye "skeivere" pickuper enn dette, uten å ha hørt noe fra folk i ettertid.
Og da kan jeg vel gå utfra at den funka bra, kan jeg ikke? ;D
Jeg mener, hifi paranoider er vel snare til å klage??

Men det er klart, hadde jeg fått en slik i posten jeg skulle bruke privat, hadde den gått i retur tvert....
 
Topp Bunn