Skatter fra en tapt tid (bilder)

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg har jo en Audionet SAM V2 forsterker som kanskje noen har sett.



Sånn ser den ut ;D



HVA I ALLEDAGER, har bikkja fått seg skrutrekker ??
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Denne ser så her ut inni

 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Om man ser nøye oppe i hjørnet så er det noe som ikke skal være der egentlig. Nemlig et Audionet RIAA kort.

 

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Innlegg
12.505
Antall liker
2.944
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Klart det skal være der!
Du er jo i vinylavdelingen mann ;D ;)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Og vips så står det så her i displayet.

 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Så var det disse skattene fra en tapt tid da, omsider ;D

Jeg var på mørkloftet for en stund siden, og grevde. De som har et mørkloft vet at det er å betegne som et sort hull. Man hiver bare saker opp der, og rydder aldri. Så etter og ha skallet hodet i taksperrene 16 ganger. Orket jeg ikke lete mere. Og returnerte med disse, noen drar kanskje kjensel på kassene også ;)



Det skal være 2 kasser til der oppe enplass, men det får bli etter at Donald kulen har gitt seg.


To be continued ;D
 

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Innlegg
1.587
Antall liker
11
Torget vurderinger
3
Og vips så står det så her i displayet.

Meget hendig liten forsterker det der! Hvordan lyder den? Pris i Norge?

mvh,
OS
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Meget hendig liten forsterker det der! Hvordan lyder den? Pris i Norge?

mvh,
OS
Jo takk, den låter godt :) Den koster veil. 34k med riaa. her på berget.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Ny dag nye muligheter :)

Litt tilbehør måste man jo have
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Får jeg anbefale en platerensemaskin? Holder sikkert med en halvautomatisk Nitty Gritty eler en passelig VPI. Da er trolig himmelen nær.........
Likte den SAM'en din
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Får jeg anbefale en platerensemaskin? Holder sikkert med en halvautomatisk Nitty Gritty eler en passelig VPI. Da er trolig himmelen nær.........
Likte den SAM'en din
Jepp, jeg driver å sonderer terenget angående en slik en ja. Men nå er det jo jul først da :) Og om noen måtte lure så ja, jeg har tatt juleferie ;)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Now playing

Coveret er litt preget av tiden, men platen ser ut som ny ;D Original utgaven fra 73
 

stg

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.05.2006
Innlegg
191
Antall liker
0
Mmmmmm-så deilig ut med litt Pink F....Tror jeg går hjem og spiller litt før jul..........Har mange urensede og uspilte plater på lager.
Alle størrelser og sjangre. Kjøp brukt og bli glad!
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Ah, gamle minner. I 10 års alderen fikk jeg for meg at jeg skulle ha Elvis Blue Svade Shoes, og det skulle være på vinyl. Jeg husker at jeg syns den var svindyr ! Og er p.d.d den eneste vinylplaten jeg har kjøpt ny (jeg er et barn av den digitale tiden) Men det blir nok ikke den siste ;)
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
(...) noen drar kanskje kjensel på kassene også ;)
Dette er vinylkasse #1. Burde me halda leverandøren av desse hemmeleg, Berg? :p ;) Har brukt desse ei stund og kunne ikkje tenka meg noko anna.



Det skal være 2 kasser til der oppe enplass, men det får bli etter at Donald kulen har gitt seg.
Eg har forslag til plasseringsadresse for desse to kassane, då mine ikkje lenger er så romslege som på biletet over. Kvitte meg med plater eller få fleire kassar og enno fleire go´plater? Hm.. Valgets kval det der altså. Uansett; glimrande kassar til vinyl.

Mvh. Karl
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Hehe se der ja, flere som har oppdaget disse :) Jeg vet ikke helt hvor mange jeg har egentlig. Må vel opp å få flere Donald kuler for å finne ut.
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Hehe se der ja, flere som har oppdaget disse :) Jeg vet ikke helt hvor mange jeg har egentlig. Må vel opp å få flere Donald kuler for å finne ut.
Med fare for at den raude tråden raknar; dette med Donald-kula må du forklare nærmare. Samlar du på Donald du óg? Sjølv samlar eg, men kun på Don Rosas fantastiske kreasjonar.

Mvh. Karl
 

Dryg

Overivrig entusiast
Ble medlem
17.05.2005
Innlegg
556
Antall liker
3
Kjøp ei digital PU-vekt.. Ortofons er for unøyaktig.
 
O

om.s

Gjest
Hehe se der ja, flere som har oppdaget disse :) Jeg vet ikke helt hvor mange jeg har egentlig. Må vel opp å få flere Donald kuler for å finne ut.
Har du fått deg vinylspiller? hva ble det i såfall? Har rukket å gjøre deg opp noen mening om riaaén i SAMén?

Hyggelige bilder av en mer enn hyggelig forsterker forresten :) :D .....

mvh
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Med fare for at den raude tråden raknar; dette med Donald-kula må du forklare nærmare. Samlar du på Donald du óg? Sjølv samlar eg, men kun på Don Rosas fantastiske kreasjonar.

Mvh. Karl
Mulig trådstarter henviser til den type kul (i hodet) Donald pådrar seg når han blir rammet i hodet av harde gjenstander.
Om trådstarter ikke hadde hatt orddelingsblindhet hadde det kanskje vært lettere å forstå sammenhengen. Donald kul ( er Donald kul?)
Donaldkul eller Donald-kul (Donald SIN kul)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Lydkarl, Jepp kul i hodet som i skallet i taksperrene. Jeg er 195cm høy, jeg og mørkloft går dårlig ilag kan man si.

toriamos, jepp jeg lider nok av det. Er det en gyldig diagnose, slik at jeg kan skylde på det i den evige fremtid ? ;)

Om.s;
Jepp spiller ble det, hadde først bestemt meg for å kjøpe en Nottingham interspace m/interspace arm. Men selger av den valgte å beholde denne spilleren. Vurderte også rega, men det hørtes ikke helt ut som my pice of pie, denne engelske sounden. Så hva ble det da ? Never change a winning team ;D
 
O

om.s

Gjest
Om.s;
Jepp spiller ble det, hadde først bestemt meg for å kjøpe en Nottingham interspace m/interspace arm. Men selger av den valgte å beholde denne spilleren. Vurderte også rega, men det hørtes ikke helt ut som my pice of pie, denne engelske sounden. Så hva ble det da ? Never change a winning team ;D
Kan man si grattis til WB? isåfall bilder bilder ;D ;D ....

mvh
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Kan man si grattis til WB? isåfall bilder bilder  ;D ;D ....

mvh
Ble nok ikke en WB, vet ikke helt hvorfor egentlig. Men syns nå ikke den spilleren jeg endte opp med er ueffen den heller da ;)
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Jeg har jo oppnådd stor suksess med ên liten tysker, så hvorfor ikke en til ?
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Kult det Berg! Å gjenoppdage vinyl er virkelig stor stas! Er dette riaa-kortet bra?
Bilder av riggen? Kom igjen a! ;D

O.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Kult det Berg! Å gjenoppdage vinyl er virkelig stor stas! Er dette riaa-kortet bra?
Bilder av riggen? Kom igjen a! ;D

O.
Hehe det er DU! som har skyld i alle slike uthalinger, du er klar over det sant ? ;D

Desverre har jeg ikke så god tålmodighet som deg.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1




Med støvdeksel


Som dere ser er det en Clearaudio Champion, for tiden med en RB250st arm, en Aurum Classic Wood pickup, og Audioquest sorbgel matte.

Jeg valgte denne av flere årsaker. For det første så liker jeg jo tysk hifi ;D For det andre fikk jeg hva jeg føler var en god pris. Og for det tredje kan denne spilleren oppgraderes i alle bauer og kanter ettersom sykdommen trenger utløp (Ny pickup er allerede i anmarsj).

Og ikke minst den ser helt vanvittig bra ut da. Bildene rettferdigjør den ikke. Dere får unskylde rødskjæret i bildene mine, vet ikke helt hva jeg har gjort med kamera. Kanskje jeg har et rør kamera litt ekstra varme ;)

Følte det var på sin plass at jeg kom med en ordentlig bildetråd, da jeg jo har vært en pådriver for dette i det siste. Takk for oppmerksomheten :)
 
O

om.s

Gjest
Clearaudio er jo aldri feil!! Grattis!!, lekkert! lekkert!...;D ;D ;D og velkommen tilbake til the real world ;) ;D ....

mvh
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Takk takk, det var da altfor meget ;D

Kan mine utskeielser inspirere til slike tråder blir jeg varm om hjertet!

Flott spiller! Gratulerer!

[edit] Bildene dine har rødskjær pga fargetemperaturen i glødelampelyset(vanlige lyspærer) i rommet. Kan enkelt justeres i en billedbehandler ved å filtrere litt blått, eller velge en annen innstilling på kameraet ditt...hvis den har det [/edit]

O.
Hehe det er DU! som har skyld i alle slike uthalinger, du er klar over det sant ? ;D

Desverre har jeg ikke så god tålmodighet som deg.
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Takk takk, det var da altfor meget ;D

Kan mine utskeielser inspirere til slike tråder blir jeg varm om hjertet!

Flott spiller! Gratulerer!

[edit] Bildene dine har rødskjær pga fargetemperaturen i glødelampelyset(vanlige lyspærer) i rommet. Kan enkelt justeres i en billedbehandler ved å filtrere litt blått, eller velge en annen innstilling på kameraet ditt...hvis den har det [/edit]

O.

Jo takk takk :)

Ang. bildet så hadde du jaggu rett, en Ctrl+L i photoshop, og litt fikling så ble det bedre. Bruker mye PS, men til tegning ikke bildebehandling.

Edit:
Når det gjelder kvaliteten på riaa kortet så er det bra det. Leste en annen som har prøvd mye riaa skrev at det spilte som en Lehmann Black Cube Statement. Eneste minus jeg har sålangt er at man må skru opp forsterkeren for å gjøre justeringer (jumpere).
 
O

om.s

Gjest
Edit:
Når det gjelder kvaliteten på riaa kortet så er det bra det. Leste en annen som har prøvd mye riaa skrev at det spilte som en Lehmann Black Cube Statement. Eneste minus jeg har sålangt er at man må skru opp forsterkeren for å gjøre justeringer (jumpere).
Da er det bare å begynne å spare til en PAM ;D .... der er alt av innstillinger "utenpå" i front og bak (og skulle ikke dette mot formodning passe, så kan den åpnes og skreddersys...) meget bra og meget bruker vennlig....

mvh
 

pks

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.10.2006
Innlegg
3.451
Antall liker
3
Gratulerer med RIAA og platespiller berg. Ser meget bra ut! Tysk og greier i tilegg;) Bildene var fine med litt varme syns jeg:D (er ingen fotograf, dog). Mengler vel litt på den kunnskapen;)

PK
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
Da er det bare å begynne å spare til en PAM ;D .... der er alt av innstillinger "utenpå" i front og bak (og skulle ikke dette mot formodning passe, så kan den åpnes og skreddersys...) meget bra og meget bruker vennlig....

mvh
Ja det hadde vært morsomt å prøve en slik en. Blir nok arm/pickup oppgradering før den tid. Går med planer om å bygge en Cole riaa etter jul. Jeg er jo DIYer så må ha litt å pjuske med, får se hvordan det bærer hen i det nye året.

pks, takk takk :) Jeg kjøpte forsterkeren med riaa så den er ikke ny i så måte. Måtte bare skru opp for å stille riktig inn for pickupen.
 

toriamos

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.02.2005
Innlegg
2.255
Antall liker
24
Torget vurderinger
5
Lydkarl,

toriamos, jepp jeg lider nok av det. Er det en gyldig diagnose, slik at jeg kan skylde på det i den evige fremtid ? ;)
:) - Er vel neppe en diagnose. I så tilfelle mange som lider av den. Vanligvis forstår man av sammenhengen hva som menes, men av og til blir innholdet i teksten forandret ( "En plate spiller" betyr noe helt annet enn "En platespiller")
 

Berg

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2003
Innlegg
1.039
Antall liker
1
:) - Er vel neppe en diagnose. I så tilfelle mange som lider av den. Vanligvis forstår man av sammenhengen hva som menes, men av og til blir innholdet i teksten forandret ( "En plate spiller" betyr noe helt annet enn "En platespiller")
Det verste er at jeg er klar over akkurat dette med orddeling. Alikevel går det galt, kanskje litt raskt i svingene til tider. Må le litt "Donald kul" var en relativt grov en må jeg medgi ;)
 

LydKarl

Overivrig entusiast
Ble medlem
24.11.2004
Innlegg
981
Antall liker
115
Sted
Sørlandet
Torget vurderinger
1
Må le litt "Donald kul" var en relativt grov en må jeg medgi ;)
Enda ei tolkning, Berg ;D

Då gjenstår det berre å ynskja deg ei kul jul!
 
Topp Bunn