Høyttalere Skal ha meg ny sub med trøkk

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
Skal ha meg subwoofer med bra trøkk og skal gå ned nypt med masse sjelving. rommet er ca 13+kvm
fronter Saxo 50 center SA mantra. kan ikkje ha pc13 ultra pga dekker for projektorbilde. svs ultra sånn ellers blir for tungt å flytte på når den dagen kommer. har lest om kk dxd12012 sunfire true subwoofer eq12 jl audio fathom 113. alle disse er dyre men sunfire er på kampanje til 17800,-
någen som har någen av disse som di vil dele info om. vil kun ha en sub.
 
T

Tittentei

Gjest
Hvis ikke du skal ha DIY, så hadde jeg kikket på Rythmic Audio sine subwoofere. Har ikke hørt dem selv, men gjort mye research og det sto mellom de, SVS PB-13 Ultra og brukt Velodyne DD18 (og de fleste entusiastene anbefalte faktisk Rythmic). Det endte imidlertid opp med at jeg går for DIY. Vet det er noen her inne som har subwoofer fra Rythmik, men det er nok ikke ekstremt mange av dem i landet.

Du kan jo se litt av ytelsen i FV15HP her.


Veldig moderat priset og med patentert servoteknologi etc. Billigst å få sendt hit med JetCarrier, regner jeg med. Han bruker i utgangspunktet Schenker, men man kan også stå for frakten selv via JetCarrier.
 

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
ser spennanes ut den. men så va d å importer igjen då. er ikkje første prioritert. skal ha den i tanken:)
 

Gbatokai

Overivrig entusiast
Ble medlem
16.03.2002
Innlegg
698
Antall liker
45
Sted
Oslo
Torget vurderinger
3
Har kikka etter sub sjøl med musikk som første, andre og tredje prioritet, og endte med å bestille kit til å bygge 2x F15HP fra Rythmik - dvs. 2x DS1510 + H600XL2. DS1501-tegningen "front-firing" passer til disse delene.
 

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
Er drit å bruke tid å penger på diy åsså ikkje få til den bassen som ønskes. Har sett litt på ken kreisel dxd808 si eg har lite rom. Men den går ikkje så dypt. Någen som har erfaring med den der.
 

Antonsen

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.04.2010
Innlegg
4.690
Antall liker
5.124
Sted
Hvittingfoss
Torget vurderinger
9
Så rimlig hefitg ut den Rythmik subben. Hvordan ble prisen kontra ferdig bygd?
 

Distinctive

Æresmedlem
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
11.063
Antall liker
3.589
Sted
Stavanger
Mange karakterer der ute :)
Hadde vel ikke akkurat handlet sub med disse kriteriene som utgangspunkt.
Når dette er sagt så har jeg 2stk. F12SE.
 

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
har ett åpent øye for ken kreisel dxd12012. kan den bli for mye av d gode? har hatt 2stk 15". fekk ikkje di til å spille skikkeli. så romkorreksjon er nok nødvendig. någen som har prøvd dspeaker?
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.906
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Mye bass fra store høyttalere og lite rom funker dårlig sammen... Tror nok du må til med romkorreksjon, hvis du skal veldig dypt. Et alternativ, hvis du skal ha "jordskjelv" når du ser film er en rumperister, aka "Tactile transducer", montert i sofaen. Jævlig mye bedre effekt, funker i lite rom og skåner naboene...

Johan-Kr
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Mye bass fra store høyttalere og lite rom funker dårlig sammen... Tror nok du må til med romkorreksjon, hvis du skal veldig dypt. Et alternativ, hvis du skal ha "jordskjelv" når du ser film er en rumperister, aka "Tactile transducer", montert i sofaen. Jævlig mye bedre effekt, funker i lite rom og skåner naboene...

Johan-Kr
Har alltid sett for meg at en såkalt rumperiser er ganske slem mot sofaen den monteres i? Ser for meg en IKEA sofa som går i selvsving og defragmenterer midt under en serie med eksplosjoner på skjermen. :)
 

Dolbytor

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.03.2012
Innlegg
7.188
Antall liker
22.830
Sted
Setesdal
Torget vurderinger
8
Mye bass fra store høyttalere og lite rom funker dårlig sammen... Tror nok du må til med romkorreksjon, hvis du skal veldig dypt. Et alternativ, hvis du skal ha "jordskjelv" når du ser film er en rumperister, aka "Tactile transducer", montert i sofaen. Jævlig mye bedre effekt, funker i lite rom og skåner naboene...

Johan-Kr
Har alltid sett for meg at en såkalt rumperiser er ganske slem mot sofaen den monteres i? Ser for meg en IKEA sofa som går i selvsving og defragmenterer midt under en serie med eksplosjoner på skjermen. :)
Ja men da blir det i alle fall realistisk :cool:
 

Fenalaar

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.05.2002
Innlegg
8.512
Antall liker
6.906
Sted
Narvik
Torget vurderinger
3
Har alltid sett for meg at en såkalt rumperiser er ganske slem mot sofaen den monteres i? Ser for meg en IKEA sofa som går i selvsving og defragmenterer midt under en serie med eksplosjoner på skjermen. :)
Rumperisern er vel heller slem med rumpa ;p

Aller billigste sorten sofa med syltynt sponplateskrog er vel kanskje litt ugunstig, men tror neppe du får ræva full a flis ;D
 

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
Eg driter i nabo si eg har eget hus. Men d blei en ken kreisel dxd12012. Ska bli spennende å få den i sving når eg får den.
 
T

Tittentei

Gjest
Gratulerer! Håper du forteller oss hvordan den yter. :)
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.382
Antall liker
12.325
Sted
Smurfeland
Har alltid sett for meg at en såkalt rumperiser er ganske slem mot sofaen den monteres i? Ser for meg en IKEA sofa som går i selvsving og defragmenterer midt under en serie med eksplosjoner på skjermen. :)
Rumperisern er vel heller slem med rumpa ;p

Aller billigste sorten sofa med syltynt sponplateskrog er vel kanskje litt ugunstig, men tror neppe du får ræva full a flis ;D
Hmm, håper det bare var en vanlig skrivefeil, og ikke en Freudian slip. :p Forøvrig er jeg ikke i tvil om at det fins et marked for rumperisere også, selv om det kanskje er i helt andre kretser enn hjemmekinomiljøet.

Ellers var det litt av poenget mitt at billig-sofaer kanskje ikke har helt godt av en innretning som er laget for å riste mest mulig. Og ville man egentlig installert en sånn helvetes-maskin i den dyre designsofaen med fare for at den skal eksplodere utover hele stuegulvet? Jeg vil heller foreslå at man monterer rumperistere på noen gamle mopedhjelmer, som man kan ha på seg hver gang man ser film. Sparer sofakostnadene og omgivelsene generellt. :)
 

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
Skal skrive hvordan den fungerer. må og skaffe med dspeaker eller lignenes da eg ikkje er sikker på om romkorreksjonen på min forsterker er god nok. Harman kardon avr 355.
 

Troya

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2008
Innlegg
115
Antall liker
8
Har DcS dac mot NEMO blokker og sub og sliter med bølger rundt 70hz som forstyrrer i tillegg til for lite attack i bunn.
Vil romkorreksjon her kreve en boks mellom kilde og dac eller mellom dac og effekt, og ødelegger dette lyden på noen måte. Har jo investert en del på dette men er heller ikke så ivrig på å investere veldig mye mere på en ny boks. Lyd i vanlig stue - L formet - anlegg i kortsiden 4x4 meter - langsiden ca 8x4 meter - 2,4 meter til tak. En del ekspertise her kanskje som har gode råd??
 

kevinslotten

Medlem
Ble medlem
18.03.2014
Innlegg
7
Antall liker
1
Sted
Forsand
fekk suben i går å testet den litt med terminator salvation. d ristet å skalv som i dovrekubbens hall. det var mye krefter å trøkk i denne. har ikkje testet den full ut ennå. så det skal bli litt av en opplevelse vil eg tru.
 
Topp Bunn