Skaffe nytt drivverk til gammel marantz

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.003
Torget vurderinger
4
Hei folkens!

For en stund tilbake hadde vi en tråd der det ble diskutert kvaliteten på drivverk på high end spillere. Da var det en kar her som opplyste oss om innkjøpspriser/delepriser på laser/drivverk. Noen som husker den?

Uansett; så en ønskes kjøpt annonse i dag, og kom på at jeg har en gammel marantz CD-67SE liggende en plass i kjelleren med gåen lasermekanisme. Dette er jo en god spiller som hadde vært gøy å satt i stand igjen. Noen her som har tips om hvor skaffe billig drivverk/laser?
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Bleken Elektronikk, men de selger ikke til privatpersoner.
Står et Philips drivverk i denne spilleren, men husker ikke hvilket.
Men det står på laseren, cdm??? (et nummer bak) eller vam??? (nummer bak her og)
Hvis du ikke finner ut av det så ta bilde av laseren og legg det ut hær så kan jeg fortelle deg hvilken typenummer laseren har.
 
K

kbwh

Gjest
Skulle ikke forundre meg om Dalens Elektronikkservice kan hjelpe deg. De tok seg av Philipslaseren i min Micromega. www.dalens.no
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.003
Torget vurderinger
4
Takk for hjelpen hittil, men tanken er å få tak i drivverk for selv installere det. Den spilleren er det vanskelig å få noe for i dag, men det er jo synd at den bare står der i en eske.
Driverket er CDM 12.3 på denne. Det er jo en drøss av spillere som beuker dette, så det bør være en grei sak å skaffe:

MARANTZ CD7 CDM 12.3
MARANTZ CD14 CDM 12.3
MARANTZ CD17mkII CDM 12.3
MARANTZ CD63II CDM 12.3
MARANTZ CD63mkII KI CDM 12.3
MARANTZ CD63SE CDM 12.3
MARANTZ CD67 CDM 12.3
MARANTZ CD67SE CDM 12.3
MARANTZ CD67II OSE CDM 12.3
MARANTZ CD4000 CDM 12.3
MARANTZ CD5000 CDM 12.3
MARANTZ CD6000 CDM 12.3
MARANTZ CD6000KI CDM 12.3
MERIDIAN 508 CDM 12.3
MICROMEGA STAGE2 CDM 12.3
MICROMEGA STAGE6 CDM 12.3
 
K

kbwh

Gjest
Det er en Micromega Stage 6 Dalens byttet laser på for meg. Det kom på 1200 kroner omtrent inklusive smøring og justering.
Kanskje de er villige til å selge deg et helt drivverk?
 

pelsjeger

Overivrig entusiast
Ble medlem
27.04.2004
Innlegg
897
Antall liker
1.003
Torget vurderinger
4
Har sendt dahlens en mail, får se hva de sier.

Har vært borti en kar her inne som jobbet på elektronikkverksted og som tibød seg å skaffe slikt for innkjøpspris. Noen som husker hvem det kunne være?

Å levere spilleren inn for rep er uaktuelt da jeg ikke egentlig har bruk for den lengre. Det var mest for å berge den fra dynga.

Edit: FAEN! Når jeg tenker meg om er det mulig den gikk da vi kastet grovavfall i fjor sommer! Crap...
 
Topp Bunn