Sitering

Handsoer

Hi-Fi freak
Ble medlem
14.03.2007
Innlegg
3.875
Antall liker
1.897
Sted
Sortland
Å sitere innlegg som man kommenterer er en fin ting.

Men: Når innlegget man siterer inneholder 3 andre siteringer og fire bilder i stort format.....

Vær så snill: Rediger siteringen.

Rediger siteringen slik at utsagnet du skal kommentere/svare på er det eneste som vises.

Når det blir to poster pr side på grunn av at svarposten skal gjenta hele forrige post så gidder vi ikke å følge med!

Er vi i tvil så finner vi ut av det når vi leser kronologisk i tråden, sjøl om hele posten ikke er sortert.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
Det er ikke alle som vet hvordan en endrer på siteringene, og det er ulempen med at vi tillot multi-sitering, hvilket ikke er standard i forumet.
 

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
15.783
Antall liker
21.295
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
automatisk fjerning av bilder på sitering hadde vært ålreit.
 

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Innlegg
6.869
Antall liker
5.689
Torget vurderinger
1
automatisk fjerning av bilder på sitering hadde vært ålreit.
Det har jeg aldri tenkt på, men usikker på om det er så lurt. Noen ganger så vil en sitering litt nede i tråden bli helt meningsløs hvis bildet ikke kommer frem, og hva med sitering av et innlegg som kun inneholder bilde(r).

Jeg tror ikke jeg vil gjøre noen endring, og det som er det største problemet er "multi-sitering", og det er en grunn til at dette ikke er standard i noen forum. Noen ganger er det bra, andre ganger ikke.

Hvis en skal gjøre det optimalt så bør brukeren få opp muligheter til å endre på siteringen med enkle trykk, men det kommer jeg heller ikke til å utvikle for vBulletin 4, men noe jeg skal ha i bakhodet for nytt forum.

Mvh
Høvdingen
 
G

Gjestemedlem

Gjest
Om det er muligheter for det er kanskje det å sette sitering av kun aktuelt innlegg som default, og ha en egen knapp eller annen mulighet for multisitering slik at folk kan velge det i de tilfeller det er hensiksmessig. Det er litt meningsløst når man får 4 skjermer med sitatshistorie og så en kjapp kommentar på en setning eller to.

Men det er ærlig talt ikke spesielt vanskelig å fjerne unødvendig fyllmasse mellom en quote og en endquote om folk gidder. Merk med musen og trykk delete. Tar ikke mer en 2-3 sekunder.

Slik:

slik.jpg
 
Sist redigert av en moderator:
Topp Bunn