Sikle? ASR Emitter II Exclusive

K

kbwh

Gjest
Okay folkens, her kan dere sikle litt:



Integrerte ASR Emitter II Exclusive bruker batteriforsyning på alt unntatt strømforsterkertrinnet. Det går med flere bokser enn den på bildet. Batteriene sitter i en egen kasse.

Stereophiles Kremer har testet:
http://stereophile.com/integratedamps/1006asr/

For ordens skyld: Jeg har kort hørt en lillebror trekke et par Sf Cremona Auditor. Det låt riktig potensielt.
 
B

Back_Door

Gjest
Inn til jeg bestemte meg for det opplegg jeg jobber mot i dag, var dette en av de heteste kandidater til mitt nye anlegg.
Batteridrift er vel et valgbart alternativ?
 

nescafe

Overivrig entusiast
Ble medlem
26.03.2005
Innlegg
572
Antall liker
5
Torget vurderinger
2
Har ikke ASR en heftig RIAA også?
 
K

kbwh

Gjest
Jeg forstår det slik at Exclusive kommer med batteriboks, men klart, jeg kan ta feil og er nok ikke i markedet heller. Er det andre enn jeg som synes at $25k er litt mye for en forsterker selv om den er integrert?

Joa, superRIIAen til ASR er batteridrevet den og.
 

MaKi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.04.2005
Innlegg
3.988
Antall liker
229
Torget vurderinger
4
Personlig synes jeg $25k er myyye for en integrert forsterker. Men, du vet hvordan det er, noen synes mer enn 30k på bil også er uhørt.

Jeg forstår det slik at Exclusive kommer med batteriboks, men klart, jeg kan ta feil og er nok ikke i markedet heller. Er det andre enn jeg som synes at $25k er litt mye for en forsterker selv om den er integrert?

Joa, superRIIAen til ASR er batteridrevet den og.
 
K

kbwh

Gjest
Da blir den jo et røverkjøp!
Ser av prislisten at batteriforsyningen kan utelates også.
Takk for den Roy Ervin.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg har snust på ASRs Emittere siden i fjor sommer..skal jeg noensinne ha integrert så blir det en sånn en. Den som ble testet i TAS hadde vel batteri til linestage og strømforsyning til hver kanal? Noe sånt..4 bokser. Uansett, siden de bygges til brukers spesifikasjoner så får man det man vil av lytter og bokser...fint å ha noe å drømme om...

O.
 

quad_lars

Overivrig entusiast
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
976
Antall liker
4
Stereophiles Kremer har testet.
Ikke noe galt i å ha dysleksi ;); Kong Olav hadde det, men han heter Fremer.

Jeg har veldig lysst på riaa-trinnet ASR Basis Exclusive.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.151
Antall liker
6.739
Torget vurderinger
4
For ordens skyld: Jeg har kort hørt en lillebror trekke et par Sf Cremona Auditor. Det låt riktig potensielt.
Du far har ikke tilfeldigvis vært innom Stereofil og lyttet? Jeg hørte også på Sonus Faber Cremona Auditor der, - og det var nydelig. Jeg hørte også ASR'en på et par splitter nye Guarneri Memento (arvtager til Guarneri Hommage). De var ikke i nærheten av innspilt, men den kombinasjonen var til å dø for.
 
K

kbwh

Gjest
Det var på Stereofil Trane. Til tross for rommet og en vanvittig lytteavstand (3m +, når skal disse hifibutikkene begynne å lære hvordan man viser frem høytalere?) låt det som noe man kunne gjøre økonomiske omprioriteringer for.
 
K

kbwh

Gjest
Ikke noe galt i å ha dysleksi ;); Kong Olav hadde det, men han heter Fremer.
Går unna ja.
Gidon Kremer spiller fiolin og Michael Fremer spiller grammofon! Ble det riktig nå eller heter Kong Olav egentlig Fremer?
Lett forvirret her nå quad_Lars! ;D
 

Oslo2

Bransjeaktør
Ble medlem
29.11.2004
Innlegg
813
Antall liker
133
Torget vurderinger
2
Jeg har hørt ASR på flere Tannoy høtalere, også på Prestige Westminister :eek: Det er noe av det aller råeste jeg har vært borti. Stort, massivt, klart og en stoffelighet i musikken som nesten var mer enn virkelige musikere. Bør prøves, hør med Stereofil gutta, eller den ene jenta.
 
S

smil

Gjest
Jeg har hørt ASR på flere Tannoy høtalere, også på Prestige Westminister :eek: Det er noe av det aller råeste jeg har vært borti. Stort, massivt, klart og en stoffelighet i musikken som nesten var mer enn virkelige musikere. Bør prøves, hør med Stereofil gutta, eller den ene jenta.
Enig med deg i alt dette.
Konstruktøren av ASR har sjølv Tannoyhøgttalarar (Kensington).
 
B

Back_Door

Gjest
Enig med deg i alt dette.
Konstruktøren av ASR har sjølv Tannoy-høgttalarar (Kensington modellen).
Dersom valget hadde blitt Westminster, ville nok en slik ASR havnet hos meg også. Har du i den sammenheng lest pm som jeg sendte deg for en tid siden? (du er jo en sjelden gjest på forumet..)
 

tweakMan

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
6.222
Antall liker
124
ASR må jo bare digge disse her!


Chario Serendipity!

Aspete...
http://www.afdigitale.it/vmedia.aspx?cat=Video interviste&id=31

Ah... la musica vivo!

Videoen forteller om at Serendipity er en ekspressiv høyttaler. Den har et voldsomt omfangsrik akkustisk "soundstage" , som puster og lever musikken som spilles... Chario har også en spesiel psykoakkustisk lyd.
Det er 31 års jubileum og på Chario...
Chario har jo og en utrolig spredning på sine høyttalere.
Lyden er fokusert og de små "spatial" evnene er enorme!
En høyteknologisk konstruksjon som er en kuliminasjon av Chario's kunnskap...

They would say would they not...
:p
 
S

smil

Gjest
Dersom valget hadde blitt Westminster, ville nok en slik ASR havnet hos meg også. Har du i den sammenheng lest pm som jeg sendte deg for en tid siden? (du er jo en sjelden gjest på forumet..)
Har vore litt sjeldnare innom HFS i det siste, ja.
Ja, husker godt din PM.
Eg sender deg ein PM slik at denne tråden ikkje sporer av.
 
Topp Bunn