Sigberg Audio SBS.1 og Inkognito testet hos Jay's Iyagi!

Review av Sigberg Audio SBS.1 aktivt høyttalersystem med Inkognito subwoofer
er nå tilgjengelig hos Jay's Iyagi på Youtube!

Han tar for seg kompromissene knyttet til plassering, stereoperspektiv og bass når man må forholde seg til det praktiske i en vanlig stue, og hvordan systemet faktisk tar høyde for dette og samtidig gir masse godlyd! Jay har som vanlig høy produksjonskvalitet, så videoen er også en god anledning til å få et bedre inntrykk av hvordan høyttalerne tar seg ut. :) Han har hatt et par hvite SBS.1 og en sort Inkognito 12 til test.

Jeg oppfordrer naturligvis til å se hele, men her er noen kjappe sitateter fra videoen:

"(..)The default tune has warmth and body and meatiness to the midrange and overall sound, despite having all the high frequency detail."

"(..)they have exceptional soundstage and depth when they're close to the wall (..) no speaker has ever been four inches from the wall in my room and have satisified me in terms of how much depth I'm getting. The soundstage is pretty darn exceptional."

"(..) the subwoofers are able to dig really low, to the lowest octave, they portray really big scale and dynamic swings. These subwoofers just kick ass!"

Sist redigert:

Kommentarer

L

larsmartin

Gjest
Gratulerer! Har sett flere videoer av anmelder og han virker som en seriøs og flink lytter.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
41.089
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Guttungen synes den var ublu priset tydeligvis, noe jeg er enig med ham i. Har du noen tanker om å effektivisere produksjonen og få ned prisene?

SigbergAudio

Bransjeaktør
Ble medlem
03.08.2005
Antall liker
7.420
Sted
Østlandet
Torget vurderinger
1
Guttungen synes den var ublu priset tydeligvis, noe jeg er enig med ham i. Har du noen tanker om å effektivisere produksjonen og få ned prisene?
Hei du. Dette er en vanskelig diskusjon siden mange har mangelfull forståelse for hva som ligger bak et kommersielt produkt, og uansett hva jeg sier så vil både du og andre mene det de mener. Og det må dere selvsagt få lov til.

Du finner både rimeligere og veldig mye dyrere produkter, ref f.eks Lyngdorf sin relativt nye toveis, passive gulvstående til 230k. Mener med dette ikke å si noe hverken negativt eller positivt om den, det er kun et tilfeldig eksempel blant mange mtp prising hvor det kan være naturlig å tenke at det ser dyrt ut.

Det er ellers lett å glemme at man får med tre Hypexforsterkere på til sammen 350W i hver høyttaler. Det er også vanskelig å formidle hvor mye høyere dynamikk det er i Sigberg Audio produkter sammenlignet med nesten alt annet man kan kjøpe kommersielt. Til slutt er det lett å glemme at det skal ikke bare gå i null, det skal være levedyktig.

Det er naturligvis mulig å få ned prisen noe ved f.eks å bygge kabinett i Kina. Det er noe jeg egentlig ikke ønsker, og det blir ikke gratis uansett. Man kan også gå ned på komponentkvalitet, men designmålet med Sigberg Audio produkter vil aldri være å lage billigst mulig produkt.

Ønsker man rimeligere produkter er det en veldig fair og ærlig sak, og heldigvis finnes det mange flotte produkter i lavere prisklasser man da kan ta en titt på. :)

P

parafinoksen

Gjest
Jay sa heller ikke at prisen var ublu, som er et veldig negativt ladet ord. Han sa bare at det var snakk om mye penger totalt sett. Men han sa også at han mente prisen var rettferdiggjort, nettopp på grunn av alt du får med.

MakkinTosken

Who, me?
Ble medlem
21.02.2020
Antall liker
41.089
Sted
og til
Torget vurderinger
6
Hei du. Dette er en vanskelig diskusjon siden de fleste gjerne har relativt mangelfull forståelse for hva som ligger bak et kommersielt produkt, og uansett hva jeg sier så vil både du og andre mene det de mener.
Takk for svar!

Nei, jeg har full forståelse for at det er knyttet en rekke kostnader ved produksjon, distribusjon og formidling og at det ikke er lett å komme inn på dette allerede mettede markedet.

Jeg skal ikke fylle denne presentasjonen med for mange av mine tanker og jeg vet at åpen kritikk sjeldent er velkomment, så setter punktum her.

Jay sa heller ikke at prisen var ublu, som er et veldig negativt ladet ord. Han sa bare at det var snakk om mye penger totalt sett. Men han sa også at han mente prisen var rettferdiggjort, nettopp på grunn av alt du får med.
Siden dette innlegget snek seg inn mens jeg skrev, vil jeg bare si at jeg har et svar, men som antydet over. Et annet sted, en annen tid.

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.636
135KNOK for et fullaktivt, fullfrekvent høyttalersystem. Samme prisen som for motoren på en viss platespiller. Ublu ja.

Grattis Sigberg, kult at noen tilgjengeliggjør utstyr som tar på alvor det hifi har slitt med i en årrekke. I en pen innpakning i tillegg!

emokid

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.02.2004
Antall liker
6.636
Ja, men da er du nok i feil tråd. Som vanlig.

Informasjon om bruker

SigbergAudio
Bransjeaktør
Medlem siden
Antall liker
7.420
Link til alle artikler
69
SigbergAudio sine annonser
Bransjenyheter
Messetilbud: Sigberg Audio SBS.1 Aktivt høyttalersystem

Messetilbud: Sigberg Audio SBS.1 Aktivt høyttalersystem

• 1
NU KJØR VI! :D :coffee: Vi freser ned mot Horten om noen timer og gleder oss til å møte masse musikkglade entusiaster! :love: Vi spiller som tidligere nevnt på SBS.1 og Inkognito hele...
Fortsett
Bransjenyheter
Fem stjerner til Sigberg Audio Manta og 10D i hifi.nl !

Fem stjerner til Sigberg Audio Manta og 10D i hifi.nl !

• 4
I couldn't be happier with Sigberg Audio’s Manta loudspeakers and 10D subwoofers offering a full-range experience. These loudspeakers are in financial reach of a larger group of music lovers and...
Fortsett
Bransjenyheter
Hortenmessen 2024: Sigberg Audio

Hortenmessen 2024: Sigberg Audio

• 5
Sigberg Audio dukker opp på Hifimessen i Horten i år også! Vi sees vel der?
Fortsett
Bransjenyheter
Sigberg Audio: Splitter nye websider!

Sigberg Audio: Splitter nye websider!

• 42
Vi har hatt mer eller mindre samme website i fire år nå (litt oppdatert underveis så klart), så det var på tide å pusse opp littegrann. Og resultatet (om jeg må si det selv) har blitt veldig...
Fortsett
Bransjenyheter
DSPeaker Antimode X2 opphørssalg

DSPeaker Antimode X2 opphørssalg

• 2
Fremover kommer jeg til å fokusere 100% på egne produkter, så vi avslutter nå import av DSPeaker Antimode produktene. Gjenstående produkter (både nye og demo) selges ut rimelig så lenge lageret...
Fortsett
Bransjenyheter
Ny Youtube test av Sigberg Audio 10D

Ny Youtube test av Sigberg Audio 10D

• 2
Nemo Propaganda har testet Sigberg Audio 10D! Han snakker om lytteinntrykk og ytelse, og sammenligner den også med en del andre subwoofere.
Fortsett
Topp Bunn