Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Thomasd

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.01.2009
    Innlegg
    1.034
    Antall liker
    1.308
    Sted
    Ås
    Torget vurderinger
    2
    Dro på hytta for å fyre i ovnen i dag :LOL: Kommer altid mer i dragsuget..
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Sitter i kjelleren og nyter musikk, fra et tips som jeg plukket opp her HFS. Men dette innlegget handler ikke om det. Jeg undres litt i at nå, i den mørkeste tiden, men det deles ikke så mye lengre her. Kanskje folk er lei HFS eller at de er ved veis ende, selv om både @Dolbytor og @MakkinTosken skal ha for stadige nye innkjøp som er kjekt å følge med på😀 Men det bygges lite, ingen rom eller høyttaler bygg. Knapt bare @inselwind som deler inspirerende byggetråder. De holder allikevel så høyt nivå et en får en liten våt flekk, ja du vet hvor🤪 Ellers er innlegg hvor en deler musikk og utstyr til inspirasjon, iferd med å tørke ut. Kanskje vi er så opptatt av hva andre ikke må gjøre, at folk blir lei av å dele. Samtidig vokser debatten om magiske steiner og annet svada, og bl a jeg blir deres nyttige idioter som henger meg på. Jeg har mine jeg liker å følge, men merker også de begynner å bli lei. Heldigvis er det bare tirsdag. På fredag er alt glemt. Bilde av vinyl og øl skal deles. Kanskje finne på et par små prosjekter som kan inspirere, men fort kan drukne i fjas🤪
     
    Sist redigert:

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Sitter i kjelleren og nyter musikk, fra et tips som jeg plukket opp her HFS. Men dette innlegget handler ikke om det. Jeg undres litt i at nå den mørkeste tiden, men det deles ikke så mye lengre her. Kanskje folk er lei HFS eller at de er ved veis ende, selv om både @Dolbytor og @MakkinTosken skal ha for stadige nye innkjøp som er kjekt å følge med på😀 Men det bygges lite, ingen rom eller høyttaler bygg. Knapt bare @inselwind som deler inspirerende byggetråder. De holder allikevel så stort nivå et en får en liten våt flekk, ja du vet hvor🤪 Ellers er innlegg hvor en deler musikk og utstyr til inspirasjon, iferd med å tørke ut. Kanskje vi er så opptatt av hva andre ikke må gjøre, at folk blir lei av å dele. Samtidig vokser debatten om magiske steiner og annet svada, og bl a jeg blir deres nyttige idioter som henger meg på. Jeg har mine jeg liker å følge, men merker også de begynner å bli lei. Heldigvis er det bare tirsdag. På fredag er alt glemt. Bilde av vinyl og øl skal deles. Kanskje finne på et par små prosjekter som kan inspirere, men fort kan drukne i fjas🤪
    Handler nok dessverre om at folk ikke gidder å dele hva de har kjøpt lenger. Fordi det er ingenting som er bedre enn topping. Når det kommer til dac. Alt annet er bare tull og tøys.. Det som er urolig intr er jo at man blir fortalt hva man hører. Uten at de som forteller har satt snuten sin inn døra hos folk. Dette gjør jo at folk trekker både unna HFS og trekker inn i sine egne tråder. Trist som faen synes jeg det er.
     
    Sist redigert:

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Kombinasjonen @inselwind og @Hunsbedt fungerer iallefall perfekt her hos meg! Fronter er inselwind og tårn er Hunsbedt.
    Made in Norway med norske Seas drivere 😀
    Å opprette egen tråd er for meg ikke aktuelt. Føler meg alt for amatør til slikt. Spiller veldig lite både av både Pink Floyd og Roger Waters, så da virker det som det ikke er godt nok😅😅. Men er innom å kommenterer noen få tråder innimellom. Tråder som jeg får en såkalt feelgood følelse av😀👍
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Handler nok dessverre om at folk ikke gidder å dele hva de har kjøpt lenger. Fordi det er ingenting som er bedre enn topping. Når det kommer til dac. Alt annet er bare tull og tøys.. Det som er urolig intr er jo at man blir fortalt hva man hører. Uten at de som forteller har satt snuten sin inn døra hos folk. Dette gjør jo at folk trekker både unna HFS og trekker inn i sine egne tråder. Trist som faen synes jeg det er.
    Nå ble jeg såret som faktisk har topping dac😂 Bare tuller. Jeg er en som tester og ikke bare synser. Jeg har hatt betydelig bedre dacer i hus enn topping. Men av og til må det en ventepølse til. Men du har et poeng. Ikke minst eierglede til det en har. Hvorfor dele og få høre at det der er ikke noe bra. Men å misjonere, i annet i egen anleggstråd, ja da må en tåle motsvar.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kombinasjonen @inselwind og @Hunsbedt fungerer iallefall perfekt her hos meg! Fronter er inselwind og tårn er Hunsbedt.
    Made in Norway med norske Seas drivere 😀
    Å opprette egen tråd er for meg ikke aktuelt. Føler meg alt for amatør til slikt. Spiller veldig lite både av både Pink Floyd og Roger Waters, så da virker det som det ikke er godt nok😅😅. Men er innom å kommenterer noen få tråder innimellom. Tråder som jeg får en såkalt feelgood følelse av😀👍
    Totenpinnene er det meste underholdene jeg har lest om i vinter😉 Låter de halvparten, så bra som de ser ut, så tror jeg det spiller kanon. Men litt avhengig av gutten med styrespakene😀 men hallo. Musikken din avgjør vel ikke om du skal ha egen tråd😅
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Totenpinnene er det meste underholdene jeg har lest om i vinter😉 Låter de halvparten, så bra som de ser ut, så tror jeg det spiller kanon. Men litt avhengig av gutten med styrespakene😀 men hallo. Musikken din avgjør vel ikke om du skal ha egen tråd😅
    🤣🤣 nei,selvfølgelig ikke. Handler bare om at jeg har svæært lite fornuftig å komme med🤪 Men øl bilder kunne jeg vært en javel på🍻🍻
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Nå ble jeg såret som faktisk har topping dac😂 Bare tuller. Jeg er en som tester og ikke bare synser. Jeg har hatt betydelig bedre dacer i hus enn topping. Men av og til må det en ventepølse til. Men du har et poeng. Ikke minst eierglede til det en har. Hvorfor dele og få høre at det der er ikke noe bra. Men å misjonere, i annet i egen anleggstråd, ja da må en tåle motsvar.
    Helt enig at lyd kan diskuteres. Men å fortelle meg at det jeg hører eller liker ikke stemmer, det er ta livet av hobbyen. At man ikke er enige er jo helt greit, da inntrykk av lyd er så opp til hver enkelt..

    "Sjekk gjengen, jeg har spart opp i 2 år og endelig fått råd til en DCS dac jippi.'' Vi kjenner den følelsen... Så går det 7 min... den har DSC dingsen har dårligere specs enn en dac til 7000kr. Ergo så kan den ikke låte bedre. Waste of penger. Tipper du sjønner hvor jeg vil.
    Jeg trur det er mye derfor folk ikke gidder å skrive så mye.
    Noe jeg synes er fryktelig synd. Har mange slike eksempel...
    Og ikke noe negativt om Topping. Jeg har aldri hatt eller hørt en topping dac i egetveller andres oppsett jeg kjenner godt.

    Tar vi bort de 50 mest aktive fra HFS. Hvor ofte trur du det kommer innlegg? Jeg aner ikke. Men jeg trur at det er 50 ish personer som legger inn de aller fleste innleggene her. Bare mine tanker her altså
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    🤣🤣 nei,selvfølgelig ikke. Handler bare om at jeg har svæært lite fornuftig å komme med🤪 Men øl bilder kunne jeg vært en javel på🍻🍻
    Tror du er svanger med egen tråd jeg🤪 Jeg er ikke bare amatør, men du kan legge til nisse og. Musikken som spilles her i caven er verken spesielt eksotisk eller gir no cred. Det driter jeg i. Digger like godt Ozzy og judas nå som da jeg var 10 år.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Helt enig at lyd kan diskuteres. Men å fortelle meg at det jeg hører eller liker ikke stemmer, det er ta livet av hobbyen. At man ikke er enige er jo helt greit, da inntrykk av lyd er så opp til hver enkelt..

    Sjekk gjengen, jeg har spart opp i 2 år og endelig fått råd til en DCS dac jippi. Vi kjenner den følelsen... Så går det 7 min, den har dirigere specs enn en dac til 7000kr. Ergo så kan den ikke låte bedre. Waste of penger. Tipper du sjønner hvor jeg vil. Jeg trur det er mye derfor folk ikke gidder å skrive så mye.
    Noe jeg synes er fryktelig synd. Har mange slike eksempel...
    Og ikke noe negativt om Topping. Jeg har aldri hatt eller hørt en topping dac i egent eller andres oppsett jeg kjenner godt.

    Tar vi bort de 50 mest aktive fra HFS. Hvor ofte trur du det kommer innlegg? Jeg aner ikke. Men jeg trur at det er 50 ish personer som lengter inn de aller fleste innleggene her. Bare mine tanker het altså
    Jeg skjønner veldig godt hvor du vil. Jeg har en god kompis med svært dyrt utstyr. Men han får stadig høre at det ikke har fantastiske spec eller målinger i følge Armir, så det kan ikke låte så veldig bra.

    En dac er mere enn bare dac chippen. Hadde kun den hatt betydning så hvorfor høre en forskjell?

    Prøv å ha en holdning hvor en kan glede seg over hverandres veivalg. Når jeg hører noen rakke ned på noe kan jeg like godt bli nysgjerrig😉 Lite trassbarn ser du🤪
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg skjønner veldig godt hvor du vil. Jeg har en god kompis med svært dyrt utstyr. Men han får stadig høre at det ikke har fantastiske spec eller målinger i følge Armir, så det kan ikke låte så veldig bra.

    En dac er mere en bare dac chippen. Hadde kun den hatt betydning så hvorfor høre en forskjell?

    Prøv å ha en holdning hvor en kan glede seg over hverandres veivalg. Når jeg hører noen rakke ned på noe kan jeg like godt bli nysgjerrig😉 Lite trassbarn ser du🤪
    Litt som meg du da.. Jeg lar foten bestemme. Får jeg ikke fot så har det ikke sjans for min del. MEN og et stort MEN, det betyr ikke at det ikke appellerer til andre. Og det er for meg helt greit, ferdig med det. Jeg trenger ikke diskutere om hvorfor det for min del ikke funker, det er det mange her inne som har sterkt behov for. 😡
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Litt som meg du da.. Jeg lar foten bestemme. Får jeg ikke fot så har det ikke sjans for min del. MEN og et stort MEN, det betyr ikke at det ikke appellerer til andre. Og det er for jeg helt greit, ferdig med det. Jeg trenger ikke diskutere om hvorfor det for min del ikke funker, det er det mange her inne som har sterkt behov for. 😡
    Helsen din håper virkelig du kun får positive og støttende respons på🥰
     

    Tweedjakke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.01.2008
    Innlegg
    3.471
    Antall liker
    3.594
    Sted
    Sunnmøre
    Eg skjønar kva de seier, men ikkje heilt kva de ser.

    Ja, mindre sikling over eksotiske DAC-ar enn for ti år sidan, mindre lovprising av den ultimate forsterkaren. Og kanskje det er meir relativ stabilitet hjå dei beste og mest kunnskapsrike skribentane.

    Eg tykkjer iallfall folk legg ut veldig mange fine innlegg, både i musikk- og bloggtrådane. Men kanskje det er fordi eg er særleg interessert i gamle platespelarar. Dei Audiolense-trådane hoppar eg litt over, fordi eg tykkjer det verkar så trist.
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Eg skjønar kva de seier, men ikkje heilt kva de ser.

    Ja, mindre sikling over eksotiske DAC-ar enn for ti år sidan, mindre lovprising av den ultimate forsterkaren. Og kanskje det er meir relativ stabilitet hjå dei beste og mest kunnskapsrike skribentane.

    Eg tykkjer iallfall folk legg ut veldig mange fine innlegg, både i musikk- og bloggtrådane. Men kanskje det er fordi eg er særleg interessert i gamle platespelarar. Dei Audiolense-trådane hoppar eg litt over, fordi eg tykkjer det verkar så trist.
    Blir løye om ej busett mej i Ørsta/Volda. Då blir det liv

    😂
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg skiller egentlig ikke så veldig på utstyret, om det er Audiolense eller mere tradisjonelt spiller ikke så stor rolle. Jeg liker å lese om entusiaster. Noen er også veldig flinke formidlere, noe jeg ikke skal skryte på meg. Av og til ser jeg kun på bildene, akkurat som i Ellos katalogen🤪 Vintage hifi og platespillere er fint å hvile øynene til🥰
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Jeg skiller egentlig ikke så veldig på utstyret, om det er Audiolense eller mere tradisjonelt spiller ikke så stor rolle. Jeg liker å lese om entusiaster. Noen er også veldig flinke formidlere, noe jeg ikke skal skryte på meg. Av og til ser jeg kun på bildene, akkurat som i Ellos katalogen🤪 Vintage hifi og platespillere er fint å hvile øynene til🥰
    Noen av bildene i ellos er ok å hvile øynene på...
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    694
    Antall liker
    1.879
    Sted
    Gilja
    Totenpinnene er det meste underholdene jeg har lest om i vinter😉 Låter de halvparten, så bra som de ser ut, så tror jeg det spiller kanon. Men litt avhengig av gutten med styrespakene😀 men hallo. Musikken din avgjør vel ikke om du skal ha egen tråd😅
    Helt seriøst så vet jeg ikke hvordan jeg oppretter egen tråd engang🤣
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Er ganske enkelt. Du har jo klart å komme deg inn på "Mitt anlegg med bilder og info"

    Øverst der er det en mulighet:) og er det noen som burde ha egen tråd er det deg. Hvor ellers skal tilbakemeldingene skrives når du tar i mot besøk? hehe....
    opprette tråd.png
     

    ParttimeDIY

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.11.2022
    Innlegg
    406
    Antall liker
    481
    Sted
    Brøttum
    Jeg synes du er ganske spot on, Sevald, hadde det ikke vært for deg, tosken, insel og den gjengen der så hadde jeg ikke vært her inne. ;)
    Ikke at det bygges så mye hos meg heller (har nok nå), men inspirasjon fra diy-avdelingen og muligheten til å lære noe nytt er det mest interessante for min del. Henger mer på utenlandske forum nå for tiden, litt mer nyttig informasjon der for min del. :)

    Hvis du skulle ramle over et Consonance cyber 40 riaa-trinn for test så hadde jeg vært meget interessert i dine meninger om det (det er min ene tanke om anskaffelse i år).
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.197
    Antall liker
    22.862
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har ikke noe Hi-Fi miljø rundt meg og derfor er HFS kjærkomment for min del. Så vil alltid interessen svinge litt av flere årsaker, men i det store og det hele så er HFS et bra sted å være syns jeg. Disse "tweaketrådene" involverer jeg meg ikke i, men følger med fra sidelinjen. Ikke har jeg nok tekniske kunnskaper til å bidra i noen dype diskusjoner heller, men godfølelsen på "freddan" når Tuborgen sprettes og McIntosh logoene lyser mot meg, nei den kan ingen ta fra meg :love: 🍻 😅
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Slapp av @Sevald , du er bare deprimert av vær og vind. Det blir så bra igjen atte den 7 april mellom kl 13.15-14.37 når solen lyser opp hageflekken igjen. Den lange timen der lever vi godt på i et halvt års tid vi vestlendinger!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg synes du er ganske spot on, Sevald, hadde det ikke vært for deg, tosken, insel og den gjengen der så hadde jeg ikke vært her inne. ;)
    Ikke at det bygges så mye hos meg heller (har nok nå), men inspirasjon fra diy-avdelingen og muligheten til å lære noe nytt er det mest interessante for min del. Henger mer på utenlandske forum nå for tiden, litt mer nyttig informasjon der for min del. :)

    Hvis du skulle ramle over et Consonance cyber 40 riaa-trinn for test så hadde jeg vært meget interessert i dine meninger om det (det er min ene tanke om anskaffelse i år).
    Jeg synes det er kjekt du er tilbake og finner det underholdene å titte innom fjase mitt😀 Jeg drømmer om et lite snekkerverksted i fremtiden. Ikke umulig at det skjer. Planlegger for hvor god tid jeg skal få når barna flytter ut. Er heldigvis noen år til. Får bruke garasjen og støve ned. Har planer om å bygge diffusorer. Ellers så er jeg glad i teste utstyr, så hvem vet, kanskje cyber 40 med en tilfeldighet dukket opp. Skal lese meg opp på den.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ikke noe Hi-Fi miljø rundt meg og derfor er HFS kjærkomment for min del. Så vil alltid interessen svinge litt av flere årsaker, men i det store og det hele så er HFS et bra sted å være syns jeg. Disse "tweaketrådene" involverer jeg meg ikke i, men følger med fra sidelinjen. Ikke har jeg nok tekniske kunnskaper til å bidra i noen dype diskusjoner heller, men godfølelsen på "freddan" når Tuborgen sprettes og McIntosh logoene lyser mot meg, nei den kan ingen ta fra meg :love: 🍻 😅
    Før var jeg lonely hifi-wolf, men med årene så har jeg blitt så heldig å fått en del kompiser med samme diagnosen. En kan fint si at det meste som skrives på HFS er tull og tøys, men jeg tror ikke jeg hadde vært det jeg er i dag uten HFS. Ikke sikkert jeg hadde hatt dedikert rom engang. Før var det avforum som hjalt og flotte hjemmekino rom. Hjemmekino biten dabbet litt av, og jeg endte opp med et lytterom med film mulighet.

    Basstårn er noe jeg virkelig ikke hadde planer om, men når folk viftet med biffen her, så klarte jeg ikke å holde igjen. Så takk til dere som frister og bidrar🥰
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.088
    Antall liker
    16.987
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Slapp av @Sevald , du er bare deprimert av vær og vind. Det blir så bra igjen atte den 7 april mellom kl 13.15-14.37 når solen lyser opp hageflekken igjen. Den lange timen der lever vi godt på i et halvt års tid vi vestlendinger!
    Jeg pleier ikke oppdage solen før langt ut på sensommeren. Har foliert igjen vinduene, og når noen drar meg ut, brennere de i øynene🤪 Jeg er ikke spesielt glad i denne tiden, men caven er medisinen som får meg gjennom skiten😌
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn