Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.209
    Antall liker
    62.284
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Må innrømme i et usedvanlig svakt øyeblikk at jeg ikke har hørt om Michi, men det ser riktig så lekkert ut 😊
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.511
    Antall liker
    14.248
    Sted
    Langesund
    Har heller ikke hørt noe om dette merke og hvor ligger denne i landskapet på spec.?
    Enkelte får de største opplevelsene med amper som har mye harmonisk og andre med amper med tilnærmet null målbar THD
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Ble nysgjerrig og fant denne:


    Kort sagt: Rotel, mange watt og lite støy. Og sikkert mye godlyd!
     
    Sist redigert:

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.331
    Antall liker
    5.790
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Skal ikke kimse av mainsream produsenter med 50 år i bransjen.
    Jeg siklet på den første serien for de fikk mye god omtale. Når Rotel, Yamaha med fler går fult inn lager det beste de kan. Blir det fort helt i øvre siktet for hva man få til.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.956
    Antall liker
    16.485
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Er vel ferdig å handle i denne runden. Neste blir enten å gjør noe med subbene og/eller få inn en platespiller. Legger ut et par bilder av nytt rack. Ble litt trangt med subbene men det skal jeg gjøre litt om på. Ellers så er jeg strålende fornøyd.

    DADAAF82-53D0-4E2C-BDBE-2B0A09652BCA.jpeg
    DF5AE154-D587-46A3-BE7C-2BDA97D39C62.jpeg
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Vakkert Sevald :) mangler bare en snurre på toppen av racket og ellers er du fornøyd med forsterker settet nå som du har hatt det noen dager? :)
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.956
    Antall liker
    16.485
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Vakkert Sevald :) mangler bare en snurre på toppen av racket og ellers er du fornøyd med forsterker settet nå som du har hatt det noen dager? :)
    Ha en fortsatt fin helg

    mvh
    Takk. Jeg er veldig fornøyd med Michi. Skal prøve å beskrive det litt senere.
     

    Stian.Eide

    Medlem
    Ble medlem
    07.06.2012
    Innlegg
    29
    Antall liker
    95
    Sted
    Halsnøy
    Dette så meget bra ut👍👍
    Jeg har vert inne på tanken selv om å bytte fra Classe CAM 600 og Classe CP 800 mk2, til Michii.
    Det blir spennende og høre videre erfaringer.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Ser veldig bra ut det der Sevald, det aller viktigste er at du er fornøyd :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.049
    Antall liker
    21.974
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Takk. Jeg er meget fornøyd. Eneste er at jeg føler at oppsettet har en stor mangel. Nemlig denne. Skal ikke kjøpe, men er satt på ønskelisten.
    Jeg har også noe sånt på ønskelisten, men det dukker hele tiden opp andre ting som jeg også ønsker meg... ;)
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Takk. Jeg er meget fornøyd. Eneste er at jeg føler at oppsettet har en stor mangel. Nemlig denne. Skal ikke kjøpe, men er satt på ønskelisten.

    Vis vedlegget 707784
    Fortsett i løypa du allerede har tråkket, kjøp deg en Dais istedet og vær ferdig med det. Ikke så stor prisforskjell. Kanskje en mnd eller to ekstra med drømming.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.956
    Antall liker
    16.485
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fortsett i løypa du allerede har tråkket, kjøp deg en Dais istedet og vær ferdig med det. Ikke så stor prisforskjell. Kanskje en mnd eller to ekstra med drømming.
    Vurderer den og. Vet jeg forbanner meg når jeg sparer et par kroner og angrer meg. Mulig jeg først får meg en ventepølse😉
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Vurderer den og. Vet jeg forbanner meg når jeg sparer et par kroner og angrer meg. Mulig jeg først får meg en ventepølse😉
    Få deg en 1210gr. Holder abstinensene i sjakk mens du forbereder deg. Kan hende du finner den god nok til og med...
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.956
    Antall liker
    16.485
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Du trenger jo ikke noe annet en en rimelig Rega så er du i mål ifølge noen :confused:

    mvh
    Har hatt flere Rega. Sikkert bra, men har ikke lyst på nå. Vil tro den innebygde Riaa i P5 ikke er helt i toppsjiktet. Men den skal testes. Har fremdeles ZYX 4D ultimate pu min.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.695
    Antall liker
    37.941
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    30
    Har hatt flere Rega. Sikkert bra, men har ikke lyst på nå. Vil tro den innebygde Riaa i P5 ikke er helt i toppsjiktet. Men den skal testes. Har fremdeles ZYX 4D ultimate pu min.
    Du skal ikke si det, den kan vært veldig god :) Rega var ikke alvorlig ment 😂

    mvh
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tillater meg et lite skråblikk i tråden din Sevald?
    Er Rega så lite attraktiv fordi den ikke har blingfaktoren som noen andre spillere har? Det er en enkel konstruksjon visuelt sett, til sammenligning med den nevnte NA Dais? Sistnevnte knyttes til ord som "en lydopplevelse? Vil man ha lydopplevelse eller vil man høre musikk? Det er ikke det samme etter min erfaring. Eieglede, se det er noe annet.

    Blir det litt som med damer? Det er mange pene eksemplar av dem der ute, men har de ikke noe mer å by på, innhold, substans eller dybde, begrenses det til å bare være en synsopplevelse :)

    Det skal være sagt at jeg engang eide en Rega P5 og har aldri hørt NA, sikkert bra den :unsure:
    Dette var et rart skråblikk. 😁

    Tror du tolker lydopplevelse litt 🙃 . Poenget er at Dais er enkel, solid og helt fraværende i lydbildet. Og bling? En enkel massiv tallerken solid lagret, med plass til montering av arm?

    Er vel også en grunn til at Rega har så mange ettermarkeds "oppgaderinger". Pokker, hele Origin Lives fundament bygger på å tilby forbedringer til disse fjølene.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.956
    Antall liker
    16.485
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg aner ikke hvordan været er eller har vært det siste tiden. Usikker hvordan det går med pandemien for tiden. Det eneste som er sikkert er at jeg ikke blir smittet. For jeg spiller musikk i min mørke kjeller, så mye jeg rekker og litt til. Det forteller en hel del. Skal skrive litt senere om naim vs michi men jeg tror dere skjønner tegningen;-)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Dette var et rart skråblikk. 😁

    Tror du tolker lydopplevelse litt 🙃 . Poenget er at Dais er enkel, solid og helt fraværende i lydbildet. Og bling? En enkel massiv tallerken solid lagret, med plass til montering av arm?

    Er vel også en grunn til at Rega har så mange ettermarkeds "oppgaderinger". Pokker, hele Origin Lives fundament bygger på å tilby forbedringer til disse fjølene.
    Sletta innlegget, men du kom meg i forkjøpet. Gidder ikke ta diskusjonen :giggle: mente på ingen måte å disse Dais!
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.157
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Sletta innlegget, men du kom meg i forkjøpet. Gidder ikke ta diskusjonen :giggle: mente på ingen måte å disse Dais!
    Hadde ikke blitt noen diskusjon, men du sa du ikke har erfaring med NAS, så jeg tenkte jeg skulle forklare. Forresten kan du disse Dais så mye du vil, jeg selger dem ikke og tjener ikke en krone på å promotere dem. 😁
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.956
    Antall liker
    16.485
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    @Stover Ingen grunn til å slette innlegget ditt. Helt legitimt det du kommer med. Vi trenger ikke være enige eller fornuftige her i denne tråden. Har egentlig ikke grunn til å rakke ned på Rega. Har hatt både planer 3 og 8. Nå vil jeg ha noe annet. NAS frister denne gangen. Om jeg strekker budsjettet helt opp til Dais er usikkert, men heller ikke uaktuelt. Jeg drømmer litt mye av og til.
     

    YesJens

    Musikkelsker
    Ble medlem
    21.08.2018
    Innlegg
    3.215
    Antall liker
    6.140
    Sted
    Under stjernene
    M

    medlem215396

    Gjest
    @Stover Ingen grunn til å slette innlegget ditt. Helt legitimt det du kommer med. Vi trenger ikke være enige eller fornuftige her i denne tråden. Har egentlig ikke grunn til å rakke ned på Rega. Har hatt både planer 3 og 8. Nå vil jeg ha noe annet. NAS frister denne gangen. Om jeg strekker budsjettet helt opp til Dais er usikkert, men heller ikke uaktuelt. Jeg drømmer litt mye av og til.
    Jeg synes vel egentlig skråblikket var passende ift Rega, NA ble rammet fordi den ble fremmet, finnes vel verre eksempler. I mine øyne er den bling, men den har sikkert noe å fare med :giggle:
    Bling eller ikke, hver mann skal ha respekt for valgene man tar. Jeg har mine meninger, men som sagt gidder jeg ikke å stå i det så hvorfor uttrykke noe.

    At du er beskjeftiget med musikkanlegget (som du beskriver) lover svært så godt ift de valgene du har tatt (y)
     
    Sist redigert av en moderator:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn