Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • roadrune

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.12.2014
    Innlegg
    2.357
    Antall liker
    1.166
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    1
    Har du vurdert Hypex NC, eller er det for billig til at det kan være bra?
     
    M

    MarkusH

    Gjest
    Klasse d med riktig pre er nok tingen, evt matching av pre som har det du er på jakt etter ;) Jeg spiller på "billigamper" og jeg har igjen å høre at menigmann synes det låter dårlig, håper på flere kritiske ører innom, men jeg koser meg voldsomt med musikken uansett. Hva er typisk forsterker-kombinasjoner på The Music?
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Er dette et eksempel på at watt er et ganske så uinteressant parameter, ihvertfall watt alene. Det hjelper lite å ha stor motor i bilen dersom kraften ikke når riktig frem til hjulene.

    Forsterkerens synergi med resten av kjeden, inklusive høyttalerne er viktigst.

    Det overrasker meg hvor stort wattfokus folk har og da er det kanskje ikke så overraskende at Naim omtales som de gjør av enkelte.

    Kvalitet fremfor kvantitet, men respekt til hver enkelt selvfølgelig, uansett tilnærming, ha det gøy og kose seg 🌝
     
    Sist redigert av en moderator:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det er veldig viktig at det er ørene som kaster inn håndkleet først, ikke høyttalerne og ihvertfall ikke forsterkerne.
    Enkle barn trenger enkle regler!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå vil jeg ikke påstå at jeg har hatt et overdrevet forkurs på watt. Da hadde jeg ikke hatt Naim. Like viktig som watt er hvor strømsterk forsterkeren er. BKH 300 hadde nok watt og bør ha nok strømreserven, men mistenker at den ikke liker den lave impedansen fra mine høyttalere.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Nå vil jeg ikke påstå at jeg har hatt et overdrevet forkurs på watt. Da hadde jeg ikke hatt Naim. Like viktig som watt er hvor strømsterk forsterkeren er. BKH 300 hadde nok watt og bør ha nok strømreserven, men mistenker at den ikke liker den lave impedansen fra mine høyttalere.
    Tenkte ikke spesifikt på deg Sevald 😊 men tråden din dro i retning watt en stund.
    Håper du finner en god løsning og det kan jo være gøy å oppleve veien dit.

    Igjen, tilnærmingen til dette er så personlig, alle av dem må få plass og min er ikke riktig for alle, åpenbart 😀
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.155
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Det overrasker meg hvor stort wattfokus folk har og da er det kanskje ikke så overraskende at Naim omtales som de gjør av enkelte.
    Synes ikke vi skal bruke PS som mal, den knakk jo sammen på testbenken til Atkinson
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tenkte ikke spesifikt på deg Sevald 😊 men tråden din dro i retning watt en stund.
    Håper du finner en god løsning og det kan jo være gøy å oppleve veien dit.

    Igjen, tilnærmingen til dette er så personlig, alle av dem må få plass og min er ikke riktig for alle, åpenbart 😀
    Watt er heller ikke uvesentlig, men bare en del av pakka. Kvalitet er som du sier, viktigere en kvantitet. Når jeg valgte å teste PS Audio så var det på ingen måte watten som fristet meg. Det er ikke så lett å få hørt eller teste så mye når en bor i Haugesund. Da blir en sittende på nettet og lese tester.
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Noen som har testet soulution 330?
    Hørt hos Duet i Bergen og i Munchen. Ren lyd og teknisk svært gode produkter. For min del gjennspeiler dette også dessverre lyden. Får bare ikke «fot» av slik følelseløs lyd. Minner meg litt om det gamle 7 serie Sony ES jeg har fra 90 tallet. Enorm eierglede, men bruker det sjeldent i kjelleranlegget.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hørt hos Duet i Bergen og i Munchen. Ren lyd og teknisk svært gode produkter. For min del gjennspeiler dette også dessverre lyden. Får bare ikke «fot» av slik følelseløs lyd. Minner meg litt om det gamle 7 serie Sony ES jeg har fra 90 tallet. Enorm eierglede, men bruker det sjeldent i kjelleranlegget.
    Har hørt de dyrere modellene. Syntes de var bra. 330 er kanskje litt knapp uansett.
     

    James

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.06.2006
    Innlegg
    726
    Antall liker
    69
    Sted
    Stord
    Torget vurderinger
    8
    McIntosh er nevnt tidligare. Funkar godt hos meg. Har MC601, men skulle gjerne høyrd MC611 på The Music. Hvis dei er like gode som MC1,25kw kan det lett bli ståpels o_O
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.206
    Sted
    Langesund
    Hadde du hatt høyttalere det var noe greie på hadde det vært lettere å finne forsterkere :D ha-ha ;)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tenk så kjedelig det hadde vært hvis det var enkelt finne en forsterker. 60kg pr blokk bør være noe mere enn et tungt chassis.
     

    motoren

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.01.2007
    Innlegg
    23.691
    Antall liker
    37.921
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    29
    Gleder meg på dine vegne :) spennende å se hva du har fått i hus denne gangen

    mvh
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Tenk så kjedelig det hadde vært hvis det var enkelt finne en forsterker. 60kg pr blokk bør være noe mere enn et tungt chassis.
    Skulle vært moro å spore opp hun gærne kjerringen som kjøpte 27 stk Naim The Statement til surround oppsettet til gubben... Kanskje du kunne stjålet et par!
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Håper Statement tar en tur tilbake til Norge.
    Fikk dessverre ikke med meg showet i gamle «kjellerrommet» til Duet i Bergen. Ryktene sier det var en opplevelse.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Likte du det ikke?
    Joda, det var god futt i det oppsettet der. Jeg liker Focal sine dyrere serier, spenstige saker. Men jeg tror kanskje mitt fokus er litt annerledes enn mange andre når jeg lytter på slike ting. I den demoen hadde jeg litt problemer med at refleksjonen fra venstre side var kraftig mens refleksjonen på høyre side var dekket av en (for tynn) absorbent. På første rad var det ikke noe tema, men jeg satt stort sett på andre rad.
    Det hjalp ikke at det ble spilt litt for høyt, målte vel ca 100-102 dB snitt når jeg målte under en av låtene.

    I tillegg var det en romresonans som satte hele bakveggen i bevegelse som jeg ikke klarte å koble ut av sinn.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Joda, det var god futt i det oppsettet der. Jeg liker Focal sine dyrere serier, spenstige saker. Men jeg tror kanskje mitt fokus er litt annerledes enn mange andre når jeg lytter på slike ting. I den demoen hadde jeg litt problemer med at refleksjonen fra venstre side var kraftig mens refleksjonen på høyre side var dekket av en (for tynn) absorbent. På første rad var det ikke noe tema, men jeg satt stort sett på andre rad.
    Det hjalp ikke at det ble spilt litt for høyt, målte vel ca 100-102 dB snitt når jeg målte under en av låtene.

    I tillegg var det en romresonans som satte hele bakveggen i bevegelse som jeg ikke klarte å koble ut av sinn.
    Ser den. For min del var den beste opplevelsen når alle hadde gått og jeg og en kompis hadde anlegget for oss selv.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Ser den. For min del var den beste opplevelsen når alle hadde gått og jeg og en kompis hadde anlegget for oss selv.
    Ja, det hjelper å få ro rundt seg og lyttenivået der man trives best. Jeg har tilbrakt mye tid på Duet og fått mye tid alene med mye rart. I det rommet der (gamle lokalet) var det definitivt Grimm Ls1 med sub jeg likte best av alt jeg har hørt der.

    Det nye lokalet er bedre synes jeg. Der er det Piega Master noget til 2+ mill som har truffet meg best tett etterfulgt av største Blade.
    Felles for alle opplevelser har egentlig vært at det ikke har hatt så mye å si hva som har vært elektronikken bak, så lenge det er godt med guff.

    Plassering av stol/høyttaler har alltid utgjort større forskjeller imo.
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Det gamle rommet til Duet hadde sine utfordringer husker jeg. Ble litt betongbunker med større anlegg minnes jeg. Kan fort tenke meg at et så «voksent» anlegg kan ha overspilt det rommet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn