Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Skulle blåse litt støv av høyttalerne dette! Bare ta det med ro i førsten. Du vet de er vant til litt sedate 90 Naimwatt. 😁
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.589
    Antall liker
    14.496
    Sted
    Langesund
    Gratulerer med fine forsterkere. Bør ikke se mer jålete ut en dette. Virker gjør de sikkert også;)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Lå noen PS Audio monoblokker på børsen, dem kanskje?
    Blir arbeidsledig i denne tråden jeg nå :unsure: :)
    Du er nå velkommen til å kommentere i tråden, selv om det ikke lengre er naim i hus. Det er nå det blir interessant. Hvordan PS Audio står seg i forhold til naim. Vi såkalte naim huer, kan trekke lua godt ned over hodet og leve i en egen boble. Men det er interessant å se litt dagslys av og til😀😀 Jeg skal vente med å kommentere lyden til anlegget er skikkelig oppe å går, men tipper ikke PS Audio har samme råskapen som naim. Håper jeg tar feil.
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg håper også du tar feil, for da ser min kommentar om at Naim er dølle greier mye bedre ut :D

    Blir spennende å se hva du synes!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper også du tar feil, for da ser min kommentar om at Naim er dølle greier mye bedre ut :D

    Blir spennende å se hva du synes!
    Nå kan jeg framsnakke Naim uten at det virker som et desperat forsøk på å gjøre Naim annonsene mine mere forlokkende. Det meste er solgt. Naim er vel totalt i andre enden av døll. Jeg vil heller si svært livlig. Jeg har hørt Kii audio BXT med bass underdelen. Mener mine The music sammen med Naim er minst like sprudlende, men med kanskje med litt varmere mellomtone.

    Nå gleder meg virkelig til å teste PS audio. Streamer/dac venter på meg i posten. Skal også teste en pre. Tror kvelden skal bli fin😊
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Tror du raskt finner veien tilbake til Naim, men da på et høyere nivå. Ikke for at det er noe galt med PS, men du snakker jo ikke om annet enn gammelflammen. 😂

    Likte bedre at du hadde noe mer etablert kontroversielt, ikke kontroversielt pga tåkehodet McGowans røverhistorier
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Paul McGowen svada prat har ingenting med mitt valg av PS Audio. Igjen, tester å gjør mine egne erfaringer fremfor å høre på tåkeprat😀

    Gammelmannsflammen:ROFLMAO: Fine. Nei, naim er ikke best på alle parametere. Ikke så veldig oppløst, med det appellere hvis en liker f eks rock.
     
    Sist redigert:

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Paul McGowen svada prat har ingenting med mitt valg av PS Audio.
    Det mistenkte jeg ikke heller, men tviler du helt klarer å overse det der du sitter og mimrer om all gode Naim øyeblikkene... 😁

    Bare erter. Er litt misunnelig på at du får prøve nye ting, mens jeg sitter som en fattiglapp med mitt gamle skrot.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.318
    Antall liker
    63.037
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Spennende reise! Slitan! Blir interessant med lytteinntrykk! Sikkert fornuftig å gi det litt tid før du legger ut synspunktene dine.
    Foreløpig har du estetisk litt å gå på sammenlignet med Naim i Naim fraim 😊
     

    ragwo

    Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Innlegg
    6.768
    Antall liker
    14.562
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    42
    Gratulerer! Blir spennende å lese om lytteinntrykk.
     

    Papillon

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.03.2007
    Innlegg
    230
    Antall liker
    194
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Ser ut som en DirectStream Senior DAC i midten der - med strømmekort ? Har hatt min i snart 3 år nå, og er blitt veldig glad i den lyden den bidrar så fint til! Den DAC'en med de PSA monoblokkene vil vel gi like 'liquid sound' som min DS med SPEC effekttrinn. Er veldig spent på hva du syns.
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.579
    Antall liker
    34.255
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Å der var PS audio monoblokkene solgt igjen.

    Vis vedlegget 699473
    Lett å være stor i kjeften å si "visste jeg det ikke". I tillegg skal man være forsiktig å være for glad når en kompis nettopp har dumpet ei dame du ikke tålte trynet på.

    Så jeg sier bare: spennende å se hva som dukker opp! (y)
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Kanskje Naim ikke er så døllt likevel? Eller kanskje ASR har rett når de dømmer ps audio nord og ned versjon 1 og versjon 2? Kanskje høyttalerne er altfor dårlige for kvalitetsforsterkere? Nei, jeg tror problemet ligger i nettverkskablene!

    Fra spøk til revolver, nå blir det interessant å se hvor toget går videre :)
    Kan du fortelle hva du følte manglet i forhold til preferansen?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    PS Audio BHK oser byggekvalitet. Bygget som en lekker tanks. Iallfall det øye kan se. Første kvelden spilte jeg i moderat volum. The music sprudlet i toppen. Dro ut mere detaljer en hva Naim klarte å hente ut. Mellomtonen var kanskje hakket varmere og mektigere på Naim. Naim oppleves kanskje litt strammere i bassen. Men PS audio hadde en nerve i bunn jeg satt pris på. Neste dag, var huset tomt for kåna og barn. Endelig kunne jeg dra på litt. Ikke høyt, men kanskje rundt 85db. BHK 300 begynte straks å henge med tungen. Etter vært så blei den også svært varm. Faen, denne gangen skulle jeg ha nok krefter. Leste en test på nettet, der det faktisk stod at denne forsterkeren sliter under 4ohm. Mine høyttalere dipper ned til 3 Ohm. Tror det ikke er helt uvanlig. Leser at f eks B&W 801 gjør det samme. Naim hadde ingen problemer med den lave impedansen. Heldigvis løste dette seg kjapt. Solgt til neste mann på listen fra tidligere eier. Hvor veien går videre er usikker, men har noen tanker.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Kanskje Naim ikke er så døllt likevel? Eller kanskje ASR har rett når de dømmer ps audio nord og ned versjon 1 og versjon 2? Kanskje høyttalerne er altfor dårlige for kvalitetsforsterkere? Nei, jeg tror problemet ligger i nettverkskablene!

    Fra spøk til revolver, nå blir det interessant å se hvor toget går videre :)
    Kan du fortelle hva du følte manglet i forhold til preferansen?
    Du referere til nettverkspilleren. Den kan gjerne bli med videre, selv om den er på finn.no. nå. Kort og godt fordi jeg ser på en annen løsning.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.456
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Jeg refererte egentlig den til den evige tråden som herjer i øyeblikket...

    Høres ut som det trengs mer solide saker, noen kandidater du har tenkt på som kan være innenfor når det kommer til futt og fart?
     

    A11PRO

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    11.08.2020
    Innlegg
    96
    Antall liker
    68
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    1
    Løsning er vel egentlig skissert tidligere i tråden, men forsto at prislappen var ubehaglig :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    7.064
    Antall liker
    16.905
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg refererte egentlig den til den evige tråden som herjer i øyeblikket...

    Høres ut som det trengs mer solide saker, noen kandidater du har tenkt på som kan være innenfor når det kommer til futt og fart?
    Klasse d er hurtig, men er usikker på om det er riktig for meg.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn