Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    I dag ble det tomt i ene fram hyllen. XPS er sendt på service og dr oppgradering. 4-6 uker med noe halv kjip lyd. Håper det er verd ventetiden.


    2C7B008A-D9A9-47C6-AB85-AAA395BC8C4B.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    For en tid tilbake flyttet jeg subbene fra gulvet og opp på 3 stk betong elementer. Syntes da bassen låt strammere. Nå har det fått lov å stå slik en stund. Ikke særlig pent. Har også tenkt at kanskje det var litt placebo. Tok vekk en blokk. Merket bassen ble straks mere ullen. Bedre på en eller ingen blokker. Tilbake på 3 blokker som jeg igjen mener er best. Tenker det ikke bare handler om å få bassene i høyden. Men som summen av avstander fra gulv, sidene og bakvegg. Kommer til å prøve litt mere på et senere tidspunkt. Kunne trekt de lengre frem, men da er problemet med det motoriserte lerret. Beholder jeg de høyden vil jeg lage noe som ser bedre ut en betong blokker.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Da er det bare å erstatte blokkene med enda flere subber.
    Var rimelig sikker på utfallet av denne testen:=)
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.506
    Antall liker
    14.209
    Sted
    Langesund
    Jevnest forløp i subområdet (15-60Hz) fås ved å spre subbene ut mellom de to parallelle flatene i rommet som har lengst avstand - basta!!:)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nå er sommeren på hell og jeg har sluttet å se på båt på finn. Da er de mere høstlige prioriteringer som gjelder. Har flere ganger vurdert å kjøpe meg en platevasker. I vår hadde jeg en i bestilling som aldri kom. Siden jeg er et komfort menneske, så må jeg ha noe enkelt. Derfor er Degritter RCM noe jeg lurer i. Ser veldig enkel og fin i bruk.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Anlegget mitt har ikke vært mye i bruk den siste mnd. Naim XPS er på service og oppgrader til DR. Det låter ganske tannløst og trist med 272 bar. Spent på hva DR vil gjør for 272/xps Nå er heldigvis ventetiden snart over for XPS. Den blir sendt fra England til uken. Jeg har også planer om å teste 555dr og høre hva den kan gjøre for 272. I mens koser jeg meg med film og serier. Så nettopp The spy på Netflix. Meget god serie.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Stakkars Dergritter som har blitt henvist til gulvet. Heldigvis bare midlertidig, for denne fortjener en mere standsmessig plassering. Den gjør virkelig jobben sin. Platene blir helt rene og det er mindre stress enn å spille en plate. Tror jeg må få meg en større vinylsamling, slik at jeg ikke går tom for skitne plater;-)

    5F01D3C1-288A-4E87-82CB-4524DF54AE68.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Nøyer meg med å skrive at Opeth, øl og hifi hos Duet var trevlig. Sliten og trøtt på vei hjem i dag.

    F689B80E-0498-41E9-A2EB-3C51877CB452.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Helgen er definitivt reddet. Kommer til å beskrive DR oppgraderingen litt mere senere. Tenker at hvis XPS hadde kommet tilbake uten å vært oppgradert til DR, så ville det også følt dert som en oppgradering etter å ha spilt i nesten 2 mnd uten. Men prøver meg på noen førsteinntrykk. Anlegget mere aggressivt og på nå. Liksom en dimensjon som er tilbake. Jeg måtte skru ned subbene flere hakk.( har ikke rørt dem siden XPS sist var i hus) Lydbilde er veldig 3 dimensjonalt. På noen innspillinger er det helt umulig å høre hvor høyttalerne står. Når jeg tidligere har spilt f eks Nick Cave digitalt så synes jeg vokalen bærer preg av å låte nesten kald og klinisk, mens på vinyl vokalen flott og organisk. Har ikke spilt vinyl enda med XPS DR, men nå er vokalen magisk på digitalt også. Gleder meg til fortsettelsen.
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et av sentrales peneste oppsett imo :) kos deg. Digger Vienna

    mvh
    Det var jo en hyggelig kommentar:) Er veldig fornøyd over hvordan rommet fremstår, men det sjemmer veldig med betongblokkene til subbene. Har ikke helt bestemt hva som skjer videre der.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Et av sentrales peneste oppsett imo :) kos deg. Digger Vienna

    mvh
    Det var jo en hyggelig kommentar:) Er veldig fornøyd over hvordan rommet fremstår, men det sjemmer veldig med betongblokkene til subbene. Har ikke helt bestemt hva som skjer videre der.
    Enkelt, kjøp 6 til så slipper du disse stygge blokkene:=)
    Tenker bassen vill sitte perfekt da. Elementene vil nesten ikke flytte på seg ved enda mer trøkk.
    Tenker du hadde flira godt da;=)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har hørt endel på den nye plata til Nick Cave. Har ikke fått så veldig god omtale i norske aviser. Jeg synes den er nydelig. Fantastisk produksjon. For meg er den balsam for sjelen. Ikke albumet for joggeturen eller vorspiel før en bytur. Første innrykket var at jeg savner det mørke og dystre, men når en har aksepter at Hr Cave har gått i en ny retning så er den lett å like. Tipper allikevel den ikke blir brukt som film musikk til f eks Peaky Blinders eller likende filmer og serie.

    B2C5E0B7-2750-4EB4-AF7B-1993B905358F.jpg
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.204
    Antall liker
    62.216
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Følger deg på dette, men coveret gir meg nupper på sjelen hver gang jeg ser det ;)
     

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.798
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Et av sentrales peneste oppsett imo :) kos deg. Digger Vienna

    mvh
    Det var jo en hyggelig kommentar:) Er veldig fornøyd over hvordan rommet fremstår, men det sjemmer veldig med betongblokkene til subbene. Har ikke helt bestemt hva som skjer videre der.
    Mal de svarte så er mye gjort. Også kan du bytte ut den Rockwool saken med noe litt penere.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Et av sentrales peneste oppsett imo :) kos deg. Digger Vienna

    mvh
    Det var jo en hyggelig kommentar:) Er veldig fornøyd over hvordan rommet fremstår, men det sjemmer veldig med betongblokkene til subbene. Har ikke helt bestemt hva som skjer videre der.
    Mal de svarte så er mye gjort. Også kan du bytte ut den Rockwool saken med noe litt penere.
    Mente nok mest om jeg beholder de i høyden, eller kjøper 2 ekstra subber, eller lager kasser. Men for all del. Tipset med å male betongen er ikke så dum. Og jeg tenker bedre og penere underlag en rockwool ja;-)
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Jeg liker også veldig godt denne utgivelsen med Nick Cave, vakkert. I motsetning til dere synes jeg coverbildet også er vakkert :rolleyes:
     

    vrøvl

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.05.2009
    Innlegg
    943
    Antall liker
    308
    Torget vurderinger
    1
    Dette er jo det tredje albumet på rad der Nick går i denne "nye retningen". Mye synther, lite trommer, dronete, minimalistiske skisseaktige låter. Så det er jo ingen overraskelse? Jeg elsker disse platene, syns Nick har funnet tilbake til storformen. En late period kreativ peak.
     
    Sist redigert:

    OMF

    Æresmedlem
    Ble medlem
    26.02.2002
    Innlegg
    15.824
    Antall liker
    8.798
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    14
    Et av sentrales peneste oppsett imo :) kos deg. Digger Vienna

    mvh
    Det var jo en hyggelig kommentar:) Er veldig fornøyd over hvordan rommet fremstår, men det sjemmer veldig med betongblokkene til subbene. Har ikke helt bestemt hva som skjer videre der.
    Mal de svarte så er mye gjort. Også kan du bytte ut den Rockwool saken med noe litt penere.
    Mente nok mest om jeg beholder de i høyden, eller kjøper 2 ekstra subber, eller lager kasser. Men for all del. Tipset med å male betongen er ikke så dum. Og jeg tenker bedre og penere underlag en rockwool ja;-)
    Nå hopper jeg inn uten å ha satt meg så veldig inn i hvordan du gjør dette, men jeg tenker vel at du har ganske bra kapasitet i bassen, så skal du løfte basskvaliteten - så ville jeg heller tenkt aktiv deling mot hovedhøyttalere, enn å sette inn flere subber.

    Men ser bra ut dette!
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.950
    Antall liker
    16.440
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Av og til drar jeg den bleke kroppen min ut av hulen og kjenner på dagslys. I dag er det bartebyen som skal slås.

    F92EB929-FD56-455E-A372-D6B733644688.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn