Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Amsterdam og platesjappe gikk litt i dass. Kom litt seint inn til byen. Feil med metroen og brukte noe tid med trikk for å komme til sentrum. Med små unger så strakk ikke tiden til. Men fikk tid til en sjappe i nabobyen Zwolle dagen etter. Kanskje ikke den mest eksotiske sjappa, men utrolig flott by.

    8CBD83B1-EA22-4FFA-8F54-F0EEF9C1A3CD.jpg


    Ble litt Nick Cave. Murder Ballad er litt glemt album for min del etter at where The wild roses grow ble i hel spilt. Stagger Lee er jo en helt rå låt. The good son er også et flott album. Så ble det en skive av Tool og den nyeste til Boss. Ikke den store handelen, men det får jeg ta en annen gang når jeg er på reis uten unger. Nå går turen tilbake til Norge. Da gleder jeg meg til å komme meg i kjelleren igjen.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Kom over Murder Ballads på vinyl her i Berlin i dag, men det ble ikke noe kjøp.
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Der har vi et firkløver som også er hjemmehørende i Drotningsvik. Må rette litt på deg. The Good Son er ikke et flott album, men et legendarisk album! :D Håper du har hatt en fin ferie i mitt gamle "hjemland" :)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Der har vi et firkløver som også er hjemmehørende i Drotningsvik. Må rette litt på deg. The Good Son er ikke et flott album, men et legendarisk album! :D Håper du har hatt en fin ferie i mitt gamle "hjemland" :)
    Nederland var veldig flott. Vi var der en liten uke med campingvogn. Korreks din er aldeles riktig. Den lokale platesjappa hjemme (Shabby Record) har nettopp fått inn Push the sky away til mr Cave. Fantastisk bra album det også. Hadde flere på CD men ønsket å ha de på vinyl.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Farget vinyl kan være flott. Plata en den nyeste til The Boss. Har aldri vært noe særlig fan av han men denne låter ikke så aller verst.
    C7CC5F10-46BE-4E40-8D7C-37140604D212.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Leos Lekeland med ungene. Kan ikke tenke meg bedre bruksområde for hodetelefoner med støydemping.

    4703DEAB-A6EF-4364-B6AC-460A4B3DDF84.jpg
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det var helt klart derfor de ble skapt! Hell in a cell = Leo's lekeland.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Godt å komme hjem og heller spille musikk på anlegget. Tester litt forskjellige side paneler og heving av subber fra gulv. Har ikke konkludert helt enda. Er egentlig et par mnd siden jeg løftet subbenez Har koblet litt ut og bare spilt musikk uten å tenke for mye på anlegget. Det er jo et godt tegn.

    7EFE6E53-8B32-4B0B-BA09-3D44F005F918.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har ei dilla på Nick Cave nå for tiden. Hørte mye på han før, men nå har jeg begynt å kjøpe meg opp på albumene hans på vinyl. Utrolig bra lyd på innspillingene hans. Nytes.

    Denne ble kjøpt i dag.

    0F3C63B9-AF2A-4325-BB8B-59E572CCF2B5.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fundere litt å gjøre om litt i taket. Lure på om jeg samle og trekke difuserene litt bak (fremdeles over lytteposisjon) og lage en absorberende himlingsøy. Tenker 180-220cm bred, 120cm lang og 15-20cm dyp.

    C061AE9F-6688-402B-A27B-124BF609B256.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    I går kveld startet arbeidet med å flytte diffusere litt bak og samle de for å gjøre plass til akustikk øy i taket.
    Ble 239x120x20cm fylt med Lamba 37.

    036F87AF-36A7-48AD-8DBC-DEB40192422B.jpg
    1FC79DB0-EEB8-4E15-97C2-13027FB990A6.jpg


    Akustikk øyen er nå midlertidig kledd med noe stoff jeg hadde liggende for å holde isolasjonen på plass. Skal lage rammeverk til paneler som skal trekkes med stoff. Deler inn slik at ikke stoffet skal sagge. Neste på programmet er å få hengt opp diffusere slik at feltet blir like bredt som akustikk øyen.

    6513A68E-D89B-482B-AB76-93C85E3F0D5B.jpg
     

    mega1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    17.10.2008
    Innlegg
    453
    Antall liker
    188
    Sted
    haugesund område
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er første intrykke? Føles det bedre med noe ekstra demping i take?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er første intrykke? Føles det bedre med noe ekstra demping i take?
    Nå har jeg spilt en del timer. Veldig fornøyd. Øya rydder og jeg har fått mere energi i rommet. Spesielt midbass er blitt mere fremtredende. Anslag på trommer sitter som et børseskudd. Rommet føles ganske så ferdig behandlet. Måler litt i morgen hvis jeg rekker det.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ble penere å få utvide diffuser panelene til samme bredde som øya. Lyden slipper høyttalerne mye bedre nå enn tidligere. Lukker en øynene, så klarer jeg ikke høre hvor høyttalene står. Lydbilde virker mektigere og veggene er liksom borte.

    CCD09DAF-E5DF-48F2-8550-7F0560FB1D3B.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en sofa med sjeselong som er veldig uheldig plassert i forhold til venstre høyttaler. Har lenge vurdert å få bygget om eller kortet inn sjeselongen. Når jeg har kompiser på besøk, så er det kjekt å ha denne plassen.

    !cid_27B0B00B-937B-4D47-AC69-47057732319B.jpg


    I dag trekte jeg sjeselongen bak for å høre om det hadde noe å si lydmessig. Hadde ikke tro på at det skulle ha så mye å bety, siden det er kun nederste basselement som den dekket for.

    !cid_143C9158-324B-4F1A-B29A-03E0BC98506D.jpg


    Jeg merket med en at lyden ble bedre. Bedre stereo image. Jeg tok en måling før og etter og jeg så en stor forbedring fra 400hz og oppover.

    For å beholde sjeselongen, så har jeg planer om å frikoble den fra sofaen og sette den på hjul. Mulig sette den på en skinne sammen med sofaen. Så kan jeg trekke den bak når jeg lytter og trekke den frem når det er behov for ekstra sitteplass.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Et lite tips ang øya, ta og kjør en del hull med en hullsag rundt på alle sidene.
    Det gjør att den "puster" enda bedre. Blir enda lettere også. Hvor tykk ble den?
    Jeg kjørte vell 110 mm hull i min.
    Alt for godlyden:=)
    Ser att bassene er der oppe på sine pidestaller, blir de der? forundrer meg egentlig ikke.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Takk for tips. Det vil jeg vurdere. Hvilke hensikt har det? Den ble 20cm tykk. Var redd jeg skulle få en følelser av lavere takhøyde lydmessig, men det motsatte skjedde. Bassene står godt. Jeg har planer om å teste flere forskjellige høyder, men har ikke kommer så langt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Hvordan er første intrykke? Føles det bedre med noe ekstra demping i take?
    Nå har jeg spilt en del timer. Veldig fornøyd. Øya rydder og jeg har fått mere energi i rommet. Spesielt midbass er blitt mere fremtredende. Anslag på trommer sitter som et børseskudd. Rommet føles ganske så ferdig behandlet. Måler litt i morgen hvis jeg rekker det.
    Ikke for å ha malurt i begeret, men har du vurdert romkorreksjon?
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Takk for tips. Det vil jeg vurdere. Hvilke hensikt har det? Den ble 20cm tykk. Var redd jeg skulle få en følelser av lavere takhøyde lydmessig, men det motsatte skjedde. Bassene står godt. Jeg har planer om å teste flere forskjellige høyder, men har ikke kommer så langt.
    Bare jeg som sikkert er paranoid:=)
    Sikker på att den tar til seg fra de kantene også.
    20 tykk eller tykkere er akkurat passe tykk, og opplevelsen du fikk var som jeg forventet:=)
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Hvordan er første intrykke? Føles det bedre med noe ekstra demping i take?
    Nå har jeg spilt en del timer. Veldig fornøyd. Øya rydder og jeg har fått mere energi i rommet. Spesielt midbass er blitt mere fremtredende. Anslag på trommer sitter som et børseskudd. Rommet føles ganske så ferdig behandlet. Måler litt i morgen hvis jeg rekker det.
    Ikke for å ha malurt i begeret, men har du vurdert romkorreksjon?
    Håper han ser den snart også, noe som jeg tror.
    Mannen er på rette veien.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hvorfor jeg ikke vurdert romkorreksjon? Tja det er noen som aldri lærer. F eks solkrem. Var jeg flink å smøre barna på stranden i dag. Ja. Var jeg flink å smøre meg selv? Nei. Så nok en gang er det far som er solbrent så det holder:p

    Joda jeg er ikke så trangsynt at jeg totalt avviser romkorreksjon. Men tror det viktigste er å optimalisere rom og plasseringer. Jeg føler jeg har kommet langt i rommet. Men ser ikke at tiltakene gjør at kurver forandres så veldig mye. Har f eks så har jeg en stygg peak rundt 80hz. Den har vært slik hele tiden uavhengig av tiltak. Men forandring på plassering utgjør mye, men ikke på denne peaken. De tiltakene jeg har gjort , medfører at vannfall er nå vel veldig avrundet ned til 180 ms. Noen vil si at det er kanskje i overkant tørr bass. Målinger er en ting. Det låter nå svært bra.

    Jeg er litt usikker på hvordan jeg eventuelt skal få til romkorreksjon i en naim rigg. Den bør vel inn mellom kildre og pre. Men jeg pre/streamer og dac i en boks. Så har jeg vinyl i tillegg.
     
    Sist redigert:

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Hvorfor jeg ikke vurdert romkorreksjon? Tja det er noen som aldri lærer. F eks solkrem. Var jeg flink å smøre barna på stranden i dag. Ja. Var jeg flink å smøre meg selv? Nei. Så nok en gang er det far som er solbrent så det holder:p

    Joda jeg er ikke så trangsynt at jeg totalt avviser romkorreksjon. Men tror det viktigste er å optimalisere rom og plasseringer. Jeg føler jeg har kommet langt i rommet. Men ser ikke at tiltakene gjør at kurver forandres så veldig mye. Har f eks så har jeg en stygg peak rundt 80hz. Den har vært slik hele tiden uavhengig av tiltak. Men forandring på plassering utgjør mye, men ikke på denne peaken. De tiltakene jeg har gjort , medfører at vannfall er nå vel veldig avrundet ned til 180 ms. Noen vil si at det er kanskje i overkant tørr bass. Målinger er en ting. Det låter nå svært bra.

    Jeg er litt usikker på hvordan jeg eventuelt skal få til romkorreksjon i en naim rigg. Den bør vel inn mellom kildre og pre. Men jeg pre/streamer og dac i en boks. Så har jeg vinyl i tillegg.
    En stor peak rundt 80 Hz gjør mye ugang. Det betyr at du antagelig også har en del for mye på hver sin side av 80 Hz, og alt dette gjør at klarhet i det meste av mellomtoneområdet lider + at du får en følelse av "one-note" bass. Selv en ganske smalbåndet peak kan ødelegge mye, avhengig av musikktype og innspillinger. Det er en myte at man ikke hører smalbåndede peaker og dipper.

    Flott oppsett og rom du har, og lykke til videre.
     
    Sist redigert:

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    80hz problemet er frustrerende. Hadde håpet øya skulle redusere peaken. Det høres mye bedre ut og får ikke følelsen av one-note bass. Nok av oppsett som har det. I følge romsimulator til REW ville det hjelpe å trekke høyttalerne lengre frem i rommet. Holdt å testet mange plasseringer i natt. 80hz ble litt bedre men ble katastrofalt dårlig på andre områder. Det er best der de står nå med 140cm til frontbaffel

    Er det nå jeg må kaste inn håndkle og hive meg på romkorrektsjon?
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Om du har litt plass, er det nok mulig å få ned den peaken med passive, fysiske bassabsorbenter av et eller annet slag. Du har antagelig også en dipp litt lengre opp som følge av peaken, og den vil jo også bli mindre om du får ned nivået ved 80 Hz. EQ/romkorreksjon hadde lett fikset mye der.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Har 2 store bassabsorbenter bak i rommet. 70cm dype, 140 bredde og full høyde. Mulig jeg må til med noe fremme og. Har bare noe gjalla greier der.
     

    Polka

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.07.2003
    Innlegg
    5.478
    Antall liker
    3.616
    Torget vurderinger
    96
    Andre som har mer peil på vannfall kan sikkert bidra mer, men ser ut som du har trøbbel rundt 55 Hz også hvor det strekkes godt ut i tidsdomenet og nivået er høyt. Men fra 200 Hz og opp til målingen slutter ser det da veldig bra ut..? Hvordan ser det ut fra 655 Hz og helt opp? Om det er like bra kunne du kanskje klart deg uten romkorreksjon, og satset på å gjøre forandringer i absorberingen i bassområdet. Som jeg tippet har du et fall mellom 150 og 200 Hz. Her vil du få mer smekk og punch om nivået kunne blitt justert opp. Du har brukbart med nivå aller nederst, men kunne kanskje vært litt høyere? Strekker seg ut i tida der også, hvordan oppleves dette?
     

    oes

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2008
    Innlegg
    635
    Antall liker
    534
    Torget vurderinger
    7
    Ref #66, så synes jeg den målingen på mange måter ser ganske bra ut. Etterklangstiden er jo veldig bra, også rundt 80 Hz-toppen, så det låter nok på ingen måte som noe one-note bass, nei. Gratulerer med et topp anlegg i et flott og godt behandlet rom - kult å kombinere musikk og film.

    Jeg er litt i samme situasjon som deg. Har lyst til å kunne spille vinyl som ikke blir konvertert frem og tilbake via digitalt (selv om den prosessen er så godt som helt transparent), og jeg er med min begrensede kunnskap ikke interessert i å gjøre noe så det blir mer feil. Jeg har også et godt anlegg (Harbeth-Burmester-Rega), og har gradvis begynt å ta akustikk mer på alvor. Jeg har jobbet med tak, sidevegg, bakvegg og frontvegg inkl RPG Modex for bass og RPG broadsorbor for ganske bredbåndet 1.refleksjonsdemping, i min lyttestue.

    Mine tips hvis av interesse:
    80 Hz topp. Ikke one-note pga vannfall. Ignorer, eller jobb med smålbåndede feller (membran/helmholtz), eller eq / dsp (jeg bruker jriver media center 25 som har parametrisk eq. Trekker ned spl-nivået rundt min peak på 38 Hz når jeg spiller digitalt, men bryr meg ikke om det når jeg spiller vinyl - lite info der nede med det meste av musikk, uansett - og hører ikke noe galt ved vinylavspilling). Du skriver at bassen oppleves som tørr nok med kort etterklangstid, så derfor bør du i så fall vurdere smalbåndet for å ikke påvirke området rundt enda mer.
    55 Hz lang etterklang. Kan være en målefeil (strømkurs har 50 Hz). Tviler på at det smale båndet er særlig hørbart ved musikk. Ignorer, er mitt tips.
    Etterklang under 25Hz. Ser veldig bra ut. Ikke hørbart med musikk
     
    Sist redigert:
    M

    medlem215396

    Gjest
    Fin tråd Sevald og et utrolig fint rom på alle mulige måter. Lærerikt ift akustikk også, jeg følger med :)

    S
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har nok litt å jobbe med. Målinger er gjort med begge kanaler( viser ganske likt separert) Derfor er ikke måling over 1000hz reelle. Da må en måle hver kanal. Jeg har ikke brukt allverden tid på dette nå pga sommer og sol. Legger med måling som går lengre opp i frekvens. Før jeg flytte sjeselong så var det mye rot over 400hz.

    29 juli.jpg
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ref #66, så synes jeg den målingen på mange måter ser ganske bra ut. Etterklangstiden er jo veldig bra, også rundt 80 Hz-toppen, så det låter nok på ingen måte som noe one-note bass, nei. Gratulerer med et topp anlegg i et flott og godt behandlet rom - kult å kombinere musikk og film.

    Jeg er litt i samme situasjon som deg. Har lyst til å kunne spille vinyl som ikke blir konvertert frem og tilbake via digitalt (selv om den prosessen er så godt som helt transparent), og jeg er med min begrensede kunnskap ikke interessert i å gjøre noe så det blir mer feil. Jeg har også et godt anlegg (Harbeth-Burmester-Rega), og har gradvis begynt å ta akustikk mer på alvor. Jeg har jobbet med tak, sidevegg, bakvegg og frontvegg inkl RPG Modex for bass og RPG broadsorbor for ganske bredbåndet 1.refleksjonsdemping, i min lyttestue.

    Mine tips hvis av interesse:
    80 Hz topp. Ikke one-note pga vannfall. Ignorer, eller jobb med smålbåndede feller (membran/helmholtz), eller eq / dsp (jeg bruker jriver media center 25 som har parametrisk eq. Trekker ned spl-nivået rundt min peak på 38 Hz når jeg spiller digitalt, men bryr meg ikke om det når jeg spiller vinyl - lite info der nede med det meste av musikk, uansett - og hører ikke noe galt ved vinylavspilling). Du skriver at bassen oppleves som tørr nok med kort etterklangstid, så derfor bør du i så fall vurdere smalbåndet for å ikke påvirke området rundt enda mer.
    55 Hz lang etterklang. Kan være en målefeil (strømkurs har 50 Hz). Tviler på at det smale båndet er særlig hørbart ved musikk. Ignorer, er mitt tips.
    Etterklang under 25Hz. Ser veldig bra ut. Ikke hørbart med musikk
    Gode råd du kommer med her. Jeg tenker at det kanskje er på tide å sette håndbrekken litt på før jeg går videre. Jeg tenker at bassen ikke bør bli så mye tørrere enn det er nå. Her trengs kompetanse påfyll. Smalbånd feller er ikke dumt, men vil tro det er krevende å få til. 50 hz stresser jeg ikke så mye med. Jeg har ikke kalibrert lydkortet på pc. Vet ikke om det har noe å si?
     
    • Liker
    Reaksjoner: oes

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er når du får bort topper og bunner du virkelig får opp øynene, du har nesten 10 db opp på 80-90 hz.
    Den overdøver ganske mye i resten av bassen.
    Søkket ned ved ca 65 er jo også et stort problem, men fanden du har kommet godt igang :=)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er når du får bort topper og bunner du virkelig får opp øynene, du har nesten 10 db opp på 80-90 hz.
    Den overdøver ganske mye i resten av bassen.
    Søkket ned ved ca 65 er jo også et stort problem, men fanden du har kommet godt igang :=)
    Problemet er å finne et treffende tiltak. Men heldigvis så er jeg på rett vei. Hadde egentlig forventet bedre målinger nå som det låter såpass bra. Beror litt nå og legger målinger litt til sides. Av og til så må en bare drite i kurver og tiltak og heller bare nyte all musikken som en har:)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hulen min benyttes også til film, selv om 95 prosent av tiden brukes til musikk. I Haugesund er det svært begrenset hvor en får kjøpt 4K/HDR filmer. Men Coop obs har hatt noe. Til min fortvilelse at de hadde nå sluttet med 4K og selger nå bare BR og DVD. Jeg streamer film av og til, men det kan aldri sammenlignes med fysisk format. Blir litt som da jeg kjøpte laserdisk for mange år siden. 3 filmer ble kjøpt før den havnet på dynga. Håper ikke det samme skjer med min 4K spiller.
     

    steinost

    Æresmedlem
    Ble medlem
    22.01.2004
    Innlegg
    11.240
    Antall liker
    8.200
    Sted
    Lillestrøm
    Torget vurderinger
    2
    Det er når du får bort topper og bunner du virkelig får opp øynene, du har nesten 10 db opp på 80-90 hz.
    Den overdøver ganske mye i resten av bassen.
    Søkket ned ved ca 65 er jo også et stort problem, men fanden du har kommet godt igang :=)
    Problemet er å finne et treffende tiltak. Men heldigvis så er jeg på rett vei. Hadde egentlig forventet bedre målinger nå som det låter såpass bra. Beror litt nå og legger målinger litt til sides. Av og til så må en bare drite i kurver og tiltak og heller bare nyte all musikken som en har:)
    Da kan du tenke deg hvordan det kan bli når dette blir borte. Det er da haka treffer gulvet:=)
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.952
    Antall liker
    16.462
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er når du får bort topper og bunner du virkelig får opp øynene, du har nesten 10 db opp på 80-90 hz.
    Den overdøver ganske mye i resten av bassen.
    Søkket ned ved ca 65 er jo også et stort problem, men fanden du har kommet godt igang :=)
    Problemet er å finne et treffende tiltak. Men heldigvis så er jeg på rett vei. Hadde egentlig forventet bedre målinger nå som det låter såpass bra. Beror litt nå og legger målinger litt til sides. Av og til så må en bare drite i kurver og tiltak og heller bare nyte all musikken som en har:)
    Da kan du tenke deg hvordan det kan bli når dette blir borte. Det er da haka treffer gulvet:=)
    Den dagen ser jeg frem til:) Akkurat nå er den bærbare PC på rep. Så jeg får ikke målt mere. Har vurdert bedre bassfeller foran. Jobbe enda litt til med plassering. Og monterte hjul på sjeselongen;-)
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.205
    Antall liker
    62.243
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Med rette mannen trenger man gjerne ikke mer enn en plate :)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn