Sevalds rosablogg

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Den er ikke mutet. Windows har kontakt. Kanskje bedre å koble Unik rett i Minidsp preen…
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Javel? Aldri skjedd her.
    skjer kanskje 1/5 ganger hos meg når jeg driver og laster opp nye eq-greier til hypex. I den prosessen virker det som alt mutes og av og til blir det ikke liv i mikrofon eller lydkortet på PCen etterpå. Da virker det som regel å feilsøke mikrofon og lydkort, men av og til må rew restartes.

    Både Hypex dlcp og Minidsp må lastes inn nye eq-greier, ingen real-time forandring der. Antar det er her det går galt.
     

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Oh, av og til hjelper det å bare gå inn på innstillinger på rew og bytte lydkort fra default til en annen og tilbake igjen, så virker det.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Et jævla styr. Heldigvis har Minidsp flere preset. Så jeg kan teste flere innstillinger. Nå har jeg justert med deling på 80hz. Lager ny preset nå, og prøver på deling 120hz. Da er det lett å sammenligne😀
    Hva tester du forskjellig deling med?
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Tror ikke det......funderer på hvilken musikk du tester med.... :unsure:
    Jeg vil ikke påstå at jeg bruker den ultimate test musikken. Kriterie er ikke elektronikks musikk. Må bruke låter jeg kjenner godt. Mye prog. Liker å høre etter separasjon mellom bassgitar og trommer. Struktur i bassen er viktig. Er redd høy deling kan være uheldig der. Ellers så har jeg noen låter med detaljer i toppen som er veldig svak og kan lett drukne. En siste låt som må sitte er milevis unna hifi. Black Sabbath med Hand of doom.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.532
    Antall liker
    3.076
    Torget vurderinger
    0
    Må bruke låter jeg kjenner godt.
    Liker å høre etter separasjon mellom bassgitar og trommer. Struktur i bassen er viktig. Er redd høy deling kan være uheldig der.
    Absolutt.....det er et vanskelig område der du skal dele og der er forskjellen mellom "snappet" og "mudderet".....
    Hvis du har noe Dire Straits så er oppgaven mye enklere......og regner med du prøver litt på endring av nivå på bunn ift topp også....
    Her er en låt med mye energi det viktige området......

    dire_straits_walk_of_life_260622.JPG
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Absolutt.....det er et vanskelig område der du skal dele og der er forskjellen mellom "snappet" og "mudderet".....
    Hvis du har noe Dire Straits så er oppgaven mye enklere......og regner med du prøver litt på endring av nivå på bunn ift topp også....
    Her er en låt med mye energi det viktige området......

    Vis vedlegget 828601
    Dire Straits har blitt brukt, men ikke i denne omgang til nå. Men godt tips. Som du sier snappet er sårbart, og kan lett bli ødelagt. Det er selvfølgelig viktig, sammen med struktur. En cello skal ha rasp og ikke en glatt tone. Problemet mitt er å få tid til å lytte i fred, uten at en av jentene i huset ber om kjøring osv..
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Jeg måtte le. Sorry. Empati er ikke min greie.
    Du har ikke empati med at jeg ikke får oppfylt drømmen?🤓 Tror de er svindyre. Men prinsippet med separate kabinetter kunne vært aktuelt hvis jeg en gang går for DIY.
     
    Sist redigert:

    coolio

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2015
    Innlegg
    5.487
    Antall liker
    5.453
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Du har ikke empati med at jeg ikke får oppfylt drømmen?🤓 Tror de er svindyre. Men prinsippet med separate kabinetter kunne vært aktuelt hvis jeg en gang går for DIY.
    Nei, den drømmen der har jeg ingen empati for 😝

    Fra å være en estetiker som deg med sans for pene talere, godt romdesign osv så synes jeg den drømmen der både bør og kan begraves uten en tåre felt. Heslige greier. Fysj! :sick:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Stygge som nøkken var dem, men litt tøffe også...;). Hvilke høyttalere er dette?
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Heslige greier. Fysj! :sick:
    Du mangler teft helt enkelt. Er man kreativ kan man integrere noe stort og stygt inn i ellers vakre omgivelser og sitte igjen med noe flott.

    Sikker på at hver vakre dame har tenkt på dette når de har dratt deg på date. Alene og for deg selv er du sikkert temmelig udelikat, men kan likevel bidra til å fremheve hennes gode attributter og dermed sammen gå i pluss.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Det er rom for å synes at disse verpekassene er stygge. Har litt sans for det industrielle i flotte omgivelser. Tror ikke rommet mitt hadde tillatt disse uansett. Blir for stort. Jeg er ikke nærmere et høyttaler bytte nå enn jeg var den dagen The Music kom i hus. Men store lines Source kan bli aktuelt en gang i fremtiden. Akkurat nå er jeg på et fint sted.
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.048
    Antall liker
    21.967
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg måtte sjekke hjemmesidene til Goldmund, men fant ikke denne modellen. Den har sikkert gått ut og det ser ut som at GAIA er "Top Of The Line" der nå. Tipper at jeg må spare litt til den også…:LOL:

    96931A68-7317-4D60-BB43-8592855279C5.png
    DDD9F0B8-BA6B-41CE-80C4-F0B2027FF466.png
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.565
    Antall liker
    34.156
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Fredagskveld og ingen IPA i kjeller, enda jeg er alene hjemme i helgen. Vakt på jobb og trøtt i trynet. Satser på en runde i morgen. Vil ratte litt mere og prøve å lære litt😬 Samtidig så er det deilig å gi f og bare snurre vinyl.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Hva synes du om MiniDsp?
    Hvis minidsp hadde hatt et ekslusivt chassis og fjernkontroll ville den blitt skrytt opp i skyene. Å nappe ut fine Michi pre og erstatte den med denne lille legoklossen, får tarmtottene til å krølle seg. Men den gjør en fabelaktig jobb når en skal drive med subber. Veldig brukervennlig og fleksibel. Dirac må jeg lære litt mere om, men har grei kontroll på det og. Å avlaste frontene og ha deling mot basstårna og få kontroll på delay, er et stort og nytt kapittel for meg. Begrensingene ligger i mine valg og målinger, men allerede nå låter det fabelaktig. En ting jeg så mørkt på var å gå via digitalt med vinylen. Men bekymringen der var også grunnløs, heldigvis😀

    Q sound på Roger Water amused to death nå ekstremt bra. Lurer på om dirac og korrigering av fase, gjør at Q Sound nå kommer mye bedre frem. Så ja, jeg er strålende fornøyd med Minidsp SHD pre😀
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Så bra, har ikke din MiniDsp fjernkontroll...? Jeg har det på min, mulig jeg bestilte utenom..
    Denne kan du bruke.
    Joda, den har fjernkontroll. Men den gir ikke den eksklusive følelsen som f eks Michi. Litt Apple tv feeling på Minidsp fjernkontroll. Michi er tung og stilren. Dette e ingenting å bry seg om. Jeg bare mente at et litt mere ekslusivt chassis og fjernkontroll på Minidsp, og den kunne blitt solgt for det mange doble…

    DEDDF26E-6058-41E6-8167-4FB301A2F1BE.png
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    784
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    Har den app som kan styre volum? Eller er det Roon som gjelder da?
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.168
    Antall liker
    34.552
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Ah, jeg forstår. Hva med å gjøre som meg. koble minidsp etter pre? Jeg har rett og slett gjømt min minidsp - i og med den ikke har utseende helt på plass. Volum på minidsp står på 0 - all volumjustering foregår via min pre.
     

    Sevald

    Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Innlegg
    6.949
    Antall liker
    16.433
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Himmelrike🤣🤣 Vel, jeg har fått en verktøykasse, men det kreves mere enn verktøy, men også kompetanse og erfaring. Jeg hadde helgen for meg selv og hadde planer om å leke meg litt med dirac osv.. så hadde konen rappet med seg den bærbare pc med til sine foreldre, sp det skar seg. Jeg har vanligvis begrenset med tid i caven, og det viktigste er å spille musikk og ikke ratte DSP. Basstårna lunker på tomgang. Liker ikke for mye db i bunn, men må være kjøtt på beine, ellers så svinger ikke 70 talls rocken. Joda, jeg har det fett i caven😀
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn