Seskages krumspring i hifi jungelen.

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Anlegget på kjøkkenet måtte fjernes da vinduene skulle skiftes i sommer. Etter den jobben var ferdig har jeg en stund hatt kun forsterker og streamer koblet opp her.
    Det ble altfor «tomt» å hvile øynene på, så i dag kom rack, cd-spiller og platespiller på plass igjen 😃

Og dermed var verden i balanse og skuldrene senket igjen 🤣

IMG_8240.jpeg

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    826
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Har lovet å skrive litt om mitt besøk hos Seskage, da jeg hadde forferdelig lyst til å høre disse fantorangene han har til salgs. Seskage var vennligheten selv, og jeg fikk komme for en demo.
    Konklusjon: nydelige høyttalere med sitt gode utseende og fantastisk lyd. Her var det intet som manglet, syntes jeg, de låt uanstrengt og oppløst.
    Vi diskuterte litt rundt det å bruke subwoofer eller ikke, og kom fram til at sub slett ikke var nødvendig, i alle fall på den type musikk vi spilte, og i rommet hans.
    Så, for meg er det en gåte at ikke disse er solgt for lenge siden til den prisen som er satt. Så bra er de!! Hadde nesten regnet med at det ville bli trafikkaos på den smale bygdeveien han bor langs, av folk som ville kjøpe. Slåsskamper også!!
    Så tusen takk for lytten hos deg, det var en glede. kontakter deg senere.

mvh Ole

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Har lovet å skrive litt om mitt besøk hos Seskage, da jeg hadde forferdelig lyst til å høre disse fantorangene han har til salgs. Seskage var vennligheten selv, og jeg fikk komme for en demo.
    Konklusjon: nydelige høyttalere med sitt gode utseende og fantastisk lyd. Her var det intet som manglet, syntes jeg, de låt uanstrengt og oppløst.
    Vi diskuterte litt rundt det å bruke subwoofer eller ikke, og kom fram til at sub slett ikke var nødvendig, i alle fall på den type musikk vi spilte, og i rommet hans.
    Så, for meg er det en gåte at ikke disse er solgt for lenge siden til den prisen som er satt. Så bra er de!! Hadde nesten regnet med at det ville bli trafikkaos på den smale bygdeveien han bor langs, av folk som ville kjøpe. Slåsskamper også!!
    Så tusen takk for lytten hos deg, det var en glede. kontakter deg senere.

mvh Ole
    Takk for hyggelig besøk og god tilbakemelding 😃

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Jeg er virkelig i støtet for tiden 😆

Ryddet og ommøblert på kjøkkenet, i gangen og i stuen.

Er veldig fornøyd med hvordan anlegget (og litt CD-er og plater) ble seende ut etterpå.
    IMG_8277.jpeg

Hva skjedde med HumminGuru tenker du kanskje?😉. Den fikk plass sammen med skriveren langs en annen vegg på kjøkkenet

IMG_8278.jpeg

De tomme hyllene skal brukes som bokhylle. Har altfor mye bøker liggende som ikke har fått plass i andre bokhyller.

olllie

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.07.2006
    Antall liker
    826
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Jeg fikk ikke sett så nøye på kjøkkenanlegget, men går ut fra at det låter bra. Hvilke høyttalere er det?

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Jeg fikk ikke sett så nøye på kjøkkenanlegget, men går ut fra at det låter bra. Hvilke høyttalere er det?
    Det er noen gamle Spendor Super Tablette. Nærmer seg 40 år gamle. Seas elementene i dem er produsert i 1987 😊

Har vært i hus i mange år, har innimellom fått avløsning av andre høyttalere, bl.a. av KRIX Equinox mk. 2. men kommer alltid tilbake på plassen sin 👍

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Ekorngenet slo sterkt inn igjen i ettermiddag 😅
    Har jeg bruk for dem, NEI! Synes jeg det er artig med gamle produkter man husker fra ungdomstiden? Ja!!!
    Et par Audioscan London høyttalere ble gitt bort en kort kjøretur unna.
    IMG_8297.jpeg

Hentet, tørket støv av og koblet opp på kjøkkenet, og det kommer lyd fra dem 😃
    Frontdekselet var også med, men de har knekte fester og sitter veldig løst.

IMG_8298.jpeg

Får vurdere om jeg skal bytte noen kondensatorer for det fortjener de vel….

EDIT: Har spilt musikk med dem en god time nå, og dette låter jo veldig bra 😃

Sist redigert:

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Måtte bare…..

IMG_8301.jpeg

På «lageret» stod det jo en Nikko NR-719, som @Evo III var så grei å selge for en stund siden. Og er det en gang den skal stå koblet opp må det jo være nå!

IMG_8300.jpeg

Jeg synes dette er riktig så pent, med tidsriktige høyttalere, receiver og platespiller 😃 Eneste moderne er cd-spiller og streamer. (Men streamer har VU-målere så da så 😜)

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Når man først er i det nostalgiske hjørnet 😂

IMG_8305.jpeg

Husker godt at de spilte på skoledans på Ytrebygda skole da jeg gikk der i 1975-78 😊

Albumet ble gitt ut på «Norske albumklassikere på CD» for noen år siden, men er ikke å finne på strømmetjenester såvidt jeg har klart å finne ut.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.774
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43
    Allison skapte skoledans-minner også på Hop skole……så får man heller se mellom fingrene med at de var fra Djeveløyen (mener jeg å huske) 😆

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    «Endelig» var årets Indian summer over, og jeg kan med god samvittighet la være å gå ut🤪

Så da kan jeg spille litt musikk på kjøkkenanlegget mens jeg koser meg med dagens fjerde kaffekopp.

Musikkglede pr krone tror jeg det skal være vanskelig å finne bedre enn dette anlegget!

Receiver til en tusenlapp, platespiller tre slike, streamer er dyreste komponent som kostet meg 6000kr. Høyttalere og Cd-spiller var gratis 😃 Kabler, ja det finnes også 😉
    IMG_8313.jpeg

Ingen fjernkontroll til volum osv, men bare å kjenne kvaliteten på volumhjulet når jeg vrir er en fornøyelse.

I dag fant jeg frem platen Paul W. Weeden sr. spilte inn sammen med Grønnes Bad & Jazzforsyning og Hilde Hefte i 2002.

Unnamed album - 001.jpeg

(Min onkel Arne Reidar Skage sr. står til høyre. Weeden og han har skrevet de fleste låtene på platen)

IMG_8311.jpeg
    IMG_8310.jpeg

Den finnes dessverre ikke på strømmetjenester, noe som er dumt for jeg synes det fortjener flere lyttinger 😃

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    Da var en milepæl passert for annonsen jeg har ute på Finn.

IMG_0241.jpeg

94 personer har vært inne og sett på annonsen mer enn fem ganger, 730 har klikket seg inn minst to ganger. Men det er vel mangelen på originalemballasje som skaper problemer…… 😥

Evo III

Hva nå a?
    Ble medlem
    25.12.2009
    Antall liker
    74.500
    Sted
    Hertugdømmet Nordre Follo
    Torget vurderinger
    89

Vis vedlegget 1219834
    94 personer har vært inne og sett på annonsen mer enn fem ganger, 730 har klikket seg inn minst to ganger. Men det er vel mangelen på originalemballasje som skaper problemer…… 😥
    Med litt egeninnsats så lager du lett det😉😁

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    94.774
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    43

Vis vedlegget 1219834
    Baksiden av medaljen med DIY, uavhengig av hvor velgjort det er utført 😔

Bonus

FantOrang Divorced- gift på nytt!
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    1.246
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Baksiden av medaljen med DIY, uavhengig av hvor velgjort det er utført 😔
    Jeg vil faktisk ikke kalle dette DIY med tanke på hvem som står bak :) men forstår hva du mener.
    Kanskje noe mer info. i annonsen, hvor har designerne hentet motivasjonen ifra (Devore og hva sånt koster) og være villig til å frakte dem, noe jeg også tror er en medvirkende showstopper. Min forståelse er at de også kan oppgraderes med attenuator på diskanten.
    Hadde jeg hatt plass til et par til.....

tkr

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Antall liker
    35.290
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2

Vis vedlegget 1219834
    Nesten uforståelig! Hørte dem hos @T-1, og syntes de var kjempebra.

Mvh

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    IMG_6540.jpeg

Da var Fantorangene solgt, omsider 😃.

En hyggelig ung mann dro nettopp herfra med dem. Svært fornøyd med kjøpet sitt. Kjekt treffe en ung som har skjønt at god lyd krever litt mer enn en liten strømmehøyttaler.

Seskage

Baron af Skage ;)
    Ble medlem
    15.12.2014
    Antall liker
    7.144
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    10
    En sterk låt hvor tekst og melodi er skrevet i 1983 av Tommy Bråten, en 16 år gammel gutt som spilte den inn på kassett hvor han sang og spilte gitar. Kassetten la han på bordet hjemme før han tok sitt eget liv pga kjærlighetssorg.

Hans brødre fikk spilt den inn nå med flere kjente musikere og gav den ut i går i anledning Verdensdagen for psykisk helse.
    Håper mange vil gi en en lytt, se gjerne videoen også.

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn