Service på gammel Pioneer-bilstereo?

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Innlegg
35
Antall liker
16
Sted
Trondheim
Kanskje Hifisentralen er litt feil sted å spørre om dette, ettersom det teknisk sett ikke akkurat er hifi det er snakk om, men veit tross alt ikke om noen bedre steder. Jeg har noen gamle bilstereokomponenter som jeg tror ville ha passa bra i min "nye" veteranbil. Det gjelder en Pioneer-kassettspiller forsterker og muligens en radio (usikker på hvor sistnevnte er) som jeg regner med er fra tidlig 80-tall og stod i min fars første bil. Har testet kassettspilleren, og der må i hvert fall beltene skiftes. Er usikker på øvrig tilstand på alt. Det har bare ligget siden ca 1990. Jeg har ikke så mye teknisk peiling på slik teknikk, og bilstereoer er ikke det letteste å skru på, så jeg lurer på om det går an å få service på slike gamle bilstereokomponenter? Hvor skal jeg i så fall få gjort dette og hva vil det koste?
 

Kassettkaksen

Medlem
Ble medlem
02.10.2021
Innlegg
35
Antall liker
16
Sted
Trondheim
Takk for tips, er det noen som har noen erfaring med disse? Gjør de en god jobb, hvordan er det med service etc?
(Prisene Elektronisk Bureau lister opp bekrefter forsåvidt at dette fort blir en dyr affære, da spørs det om noen bilstereokomponenter er verdt service til den prisen)
 

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Innlegg
7.480
Antall liker
8.003
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Har ingen erfaringer med rep hos EB selv, men en kompis har levert inn tett på en full container der og har bare gode ord å komme med.
 

BritFi

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.11.2012
Innlegg
2.915
Antall liker
1.953
Sted
Tilbake i Oslo, igjen.
Torget vurderinger
3
Så tilfeldigvis på Salvage Hunters: Classic Cars i kveld. Kara restaurerte en Renault 5 Gordini.
Og jaggu var ikke spilleren en Pioneer fra 1981, som også fikk seg en overhaling av en radio reperatør.
Serien går på Discovery:)
 

Auditor

Æresmedlem
Ble medlem
27.02.2006
Innlegg
12.091
Antall liker
4.345
Torget vurderinger
1
Men så er den lille Renaulten der noe av det tøffeste noen bilprodusent noensinne har laget, da…Like tøff var imo en R17TS..svært sjelden i Norge. En var eid av en god venn, og hele familien hans hadde KUN Renault i årevis😊 Kanskje Kaksen kunne prøve på Bilradiospesialisten, TRD? For kassett i bil hadde jeg selv søkt en Alpine eller Denon. Og erstatter jeg en kabel i dashbordet, kan den originale Mopar-enheten settes i bruk igjen..
 
Sist redigert:

PederP

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.04.2019
Innlegg
4.494
Antall liker
13.677
Sted
Nordvest på Jæren
Torget vurderinger
2
Men så er den lille Renaulten der noe av det tøffeste noen bilprodusent noensinne har laget, da…Like tøff var imo en R17TS..svært sjelden i Norge. En var eid av en god venn, og hele familien hans hadde KUN Renault i årevis😊
Det er jo bare heilt fantastisk!
 
Topp Bunn