Service på Primaluna rørforsterker

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
547
Antall liker
1
Jeg har en Primaluna Prologue rørforsterker liggende til lagring som jeg ønsker å ta i bruk igjen, men før jeg pakket den ned fikk jeg hint fra folk som testet rørene mine at det muligens var noe galt med den.

Jeg lyttet mest på vinyl den siste tiden, men den presterte å ta knekken på en billig dac før den gikk i dvale. Jeg ser nå på å kjøpe en dyrere dac og ser helst at jeg ikke svir den og. Så.... forsterkeren trenger nok en full gjennomgang for å se til at det elektriske ikke finner på noe ugagn og at ting som rørsokler fungerer som de skal. Dersom det er rom for oppgraderinger er jeg åpen for det og.

Er det noen her på forumet som er i stand til og interessert i å ta på seg en slik oppgave?
 

Audiomix

Bransjeaktør
Ble medlem
05.07.2004
Innlegg
13.100
Antall liker
4.944
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
28
Du må ta kontakt med importøren: Audioaktøren.
Det er teknisk umulig at en slik forsterker kan ødelegge en DAC.
Forutsatt at du har koblet riktig.
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Jeg har en Primaluna Prologue rørforsterker liggende til lagring som jeg ønsker å ta i bruk igjen, men før jeg pakket den ned fikk jeg hint fra folk som testet rørene mine at det muligens var noe galt med den.

Jeg lyttet mest på vinyl den siste tiden, men den presterte å ta knekken på en billig dac før den gikk i dvale. Jeg ser nå på å kjøpe en dyrere dac og ser helst at jeg ikke svir den og. Så.... forsterkeren trenger nok en full gjennomgang for å se til at det elektriske ikke finner på noe ugagn og at ting som rørsokler fungerer som de skal. Dersom det er rom for oppgraderinger er jeg åpen for det og.

Er det noen her på forumet som er i stand til og interessert i å ta på seg en slik oppgave?
Hei!

Hvor bor du?

Det er nok slik som Audiomix skriver. Nemlig at det er teknisk umulig at det er forsterkeren som har tatt knekken på DACen.

Når det gjelder selve forsterkeren, kan en jo i første omgang håpe på at dette bare er rør-problematikk, eller sikringer.
Du kan ta kontakt med Terje Nilsen, som er teknisk ansvarlig hos oss, da vi er norsk importør av PrimaLuna - og diskutere med han hva som bør gjøres.
E-post: terje@audioakt.no
Mobil: 928 95 773

Du kan også snakke med han ang. en evt. oppgradering.

Meg får du tak i på
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773


Hallvar M. Rostad
Salgssjef
Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773
 

FatmanFlump

Overivrig entusiast
Ble medlem
02.11.2007
Innlegg
547
Antall liker
1
Hei!

Hvor bor du?

Det er nok slik som Audiomix skriver. Nemlig at det er teknisk umulig at det er forsterkeren som har tatt knekken på DACen.

Når det gjelder selve forsterkeren, kan en jo i første omgang håpe på at dette bare er rør-problematikk, eller sikringer.
Du kan ta kontakt med Terje Nilsen, som er teknisk ansvarlig hos oss, da vi er norsk importør av PrimaLuna - og diskutere med han hva som bør gjøres.
E-post: terje@audioakt.no
Mobil: 928 95 773

Du kan også snakke med han ang. en evt. oppgradering.

Meg får du tak i på
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773


Hallvar M. Rostad
Salgssjef
Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773
Takk for svaret. Både til deg og Audiomix.

Jeg bor i Tromsø. Så det høres ut som dacen min tok kvelden på eget initiativ. Det var jo betryggende. Jeg tror nok jeg blir å ta kontakt angående en service etterhvert uansett. Det er særlig rørsoklene jeg tror kunne hatt godt av en rens eller å skiftes.

Forsterkeren er oppgradert med 4x 0,22uf v-cap TFTF og litt annet småplukk. Vil dette være et problem i forhold til en eventuell service hos dere?
 

moto

Bransjeaktør
Ble medlem
28.08.2007
Innlegg
630
Antall liker
54
Hei!

Hvor bor du?

Det er nok slik som Audiomix skriver. Nemlig at det er teknisk umulig at det er forsterkeren som har tatt knekken på DACen.

Når det gjelder selve forsterkeren, kan en jo i første omgang håpe på at dette bare er rør-problematikk, eller sikringer.
Du kan ta kontakt med Terje Nilsen, som er teknisk ansvarlig hos oss, da vi er norsk importør av PrimaLuna - og diskutere med han hva som bør gjøres.
E-post: terje@audioakt.no
Mobil: 928 95 773

Du kan også snakke med han ang. en evt. oppgradering.

Meg får du tak i på
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773


Hallvar M. Rostad
Salgssjef
Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773
Takk for svaret. Både til deg og Audiomix.

Jeg bor i Tromsø. Så det høres ut som dacen min tok kvelden på eget initiativ. Det var jo betryggende. Jeg tror nok jeg blir å ta kontakt angående en service etterhvert uansett. Det er særlig rørsoklene jeg tror kunne hatt godt av en rens eller å skiftes.

Forsterkeren er oppgradert med 4x 0,22uf v-cap TFTF og litt annet småplukk. Vil dette være et problem i forhold til en eventuell service hos dere?
Hei igjen!


Kan du sende en e-post til meg: hallvar@audioakt.no ?
Slik at vi kan kommunisere litt frem og tilbake - og finne ut hva vi kan gjøre for deg.

Jeg har solgt PrimaLuna i Norge siden år 2006 - og vi hos AudioAktøren ble godkjent som fullverdig norsk importør i 2013.

Jeg har hele tiden ønsket å yte spesielt god service til de kundene som bor langt unna. Dersom vi finner ut at du må sende forsterkeren hit for reparasjon og service, så er originalemballasjen til PrimaLuna så god og solid, at det skal kunne gå helt fint.



Hallvar M. Rostad
Salgssjef
Norsk Hi-Fi Center og AUDIOAKTØREN
E-post: hallvar@audioakt.no
Mobil: 928 95 773
 
Topp Bunn