seriøsitet?

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
high

fik anbefalet sitet her via søstersitet i danmark..

startet ud med salgsannoncer for mit DIY singleended,og fik 14 henvendelser samme døgn..

wow tænkte jeg og sendte fotos samt detaljerede infos om mine konstruktioner.
første tanke var at norske hifinuts ved hvad de vil,og har penge at købe med - de ved hvad der rykker,og det er ikke transistorbestykkede forstærkere..

men ak,alle ville bare se fotos og have info om whatever komponentvalg etc..
flere ville se anmeldelser og se anbefalinger -
enkelte skrytede af at have heavye anlæg,og ønskede et sekundært anlæg i kælderen - eller skrev : hvor godt spiller din 5000krs singleendede i forhold til min 100.000krs sati,som bare spiller gååååt n(jeg har ganske vist ikke købt,eller hørt den endnu,men har bestilt den!!

fællesnævner var "jeg køber inte hvad ingen har anmeldt,og "det ser bra ut,men jeg har jo inte hørt det spille"

nu er det jeg ønsker at vide - findes der en modvilje mod danske,eller er det normalt her til lands at produkter skal anmeldes vel,før nogen tør købe velbeskrevne,veludførte,ekstremt flotte produkter med seriøs komponentvalg?

jeg har bygget mere end 50 rørbestykkede singleendede forstærkere gennem 20 år - fra fleapowered til 845.
markedet i danmark er dog for småt til at ernære sig som rørforstærkerkonstruktør - så for at holde min hobby igang,ville jeg gerne have glade nordmen med.

what to do?
 

Holmium

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Innlegg
3.444
Antall liker
784
Torget vurderinger
5
Jeg har både kjøpt og solgt her uten å oppleve noe lignende. Jeg har ikke solgt samme type produkter som du har annonsert, men responsen du har fått overrasker meg.

Er man ikke ineressert så er det jo bare å la være å ta kontakt. At ikke alle som tar kontakt til slutt er interessert i å kjøpe er jo greit, men oppførselen du sikter til er jo direkte barnslig.

Håper du slipper slik respons på eventuelle fremtidige annonser.
 

frans

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.12.2003
Innlegg
1.457
Antall liker
2
At det er interesse omkring et produkt er en nødvendig forutsetning for å kunne selge noe. At folk ber om informasjon og evt. mer informasjon er tegn på interesse. Trikset er vel å få de interessert til å ønske seg akkurat dette produktet.

I Norge finnes det helt sikker mange "Andersson" som de kaller typen i Sverige. Dette er folk som samler mest mulig informasjon om produktet, alternativer, analyserer, vurderer mm - alt for å redusere usikkerhet. Denne persontyper gransker alle artikler i magasiner, på internett, spør kjente og leter etter "best buy" og "best i test" produkter. Man forsøker å opptre rasjonelt. Man antar at omlag 50 % av Sveriges befolkning hører til denne gruppen.

Hvis det dukker opp noen ukjente (ny på forumet) som skal selge et produkt som er konstruert og laget selv, vil disse "Andersson" typene være vanskeligst å selge til i forhold til mer følelsesorienterte og impulsive personer.

Undertegnede kjenner seg igjen som en "Andersson" i de fleste tilfeller. For mitt eget vedkommende jakter jeg på en effektforsterker til å drive mellomtonen. For eget vedkommende er "matching" mot bass og diskant samt tilstrekkelig effekt vurderingskriterier som en mr. Andersson antakelig ville gjort.
 
J

Jurassic

Gjest
Det er jo dyrt med feilkjøp.
Sitter med inntrykket av at det stort sett er seriøse folk her på hifisentralen jeg, har kjøpt og solgt en del brukt og det har fungert greit.
For å sammenligne bruktbørsen her med bilannonsene i en lokalavis så er folk her på sentralen ytterst seriøse.
Det finnes jo et eget folkeslag som ringer på annonser istedenfor å prate med psykolog og de har ikke jeg sett noe til her på sentralen.
 

niels

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.10.2002
Innlegg
3.951
Antall liker
1.286
Sted
Nadadouro, Portugal
Man er selvfølgelig bare seriøst interesseret nå man har betalt.  Vi har forresten ingen penge, har du set priserne på mad heroppe fornylig !!
Spørg Fidelity om de er interesseret i at teste et produkt fra dig..., eller besøge dig.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Hei Johnny, regner med at du snart er ferdig med den andre 2A3 ampen så jeg kan få min.?
Vi ble enige med å vente til etter jul, så jeg har roet det helt ned å bare venter på noe godt som kommer fra deg om ikke lenge ;)

Men jeg tror du vinkler dette litt feil og har litt dårlig tid, nå har ikke jeg lagt merke til hvor lenge det er siden du begynte å annonsere på HFS, men jeg har ikke lagt merke til deg før nå i desember..

Jeg er en av de som sier det jeg mener, uansett om jeg eier produktet eller ikke.. Noen ganger så kan jeg "høre feil" å få vite av andre at dette var kanskje ikke det helt store, litt anerledes men..
Så jeg har stor tro på at min tilbakemelding kommer til å være så nær sannheten som jeg kan utdype meg..

Jeg har stor tro på at "folkemunne" er MYE bedre enn all verdens tester som jeg personlig ikke stoler på, før jeg har testet i eget oppsett eller hos andre som jeg vet åssen spiller fra før..
Tror faktisk det er en del som ikke har trua på tester og som er villig til å ta en sjanse for å høre hva som bor i det som du bygger, jeg tilhører den kategorien..

Via de mailene som vi har utvekslet så har du fortalt meg åssen de forskjellige modellene låter i ditt og andres oppsett og vi fant ut hva som kunne passe til meg å mitt oppsett..
Du har virket utrolig ærlig og rederlig hele tiden, det har innvirket positivt på meg og min besluttning..

Så mitt råd til deg Johnny, er å ta tiden til hjelp og la dette gå sin gang, ha tålmodighet å vent til vi som "tør" ta sjansen på dine produkter, forteller våre opplevelser med det du selger oss..

Om det skulle være slik at noen fra Fidelity eller seriøse privatpersoner er interessert i å teste den ampen jeg får, så er jeg åpen for "utlån" om dette skulle være av interesse..
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Rotekroken:
Selfølgelig skal ampen din hit til "testing".
2A3 vs 2A3 ;)

845:
Nordmenn som mange andre er (selfølgelig?) skepisk til å kjøpe fra privat personer.At du er i danmark gjør kanskje ting litt vanskeligere med tanke på å få testet utstyret hjemme hos seg selv/retur/reparasjoner.Når det er sagt vil jeg si at jeg er veldig begeistret for dansker (onkel er dansk) og det har kommet mye godt/kommer mye godt fra
danmark,i hifi sammenheng.

Det finns "useriøse" potensielle kjøpere ja,de vil alltid være
der.
Mange "pratere" og noen få kjøpere ;)
Sånn er det overalt.Erfaringen min fra sentralen er at det finns mange seriøse/hifi gale mennesker her ;D

Uansett Mr.J,håper du får solgt noen til oss hifi nisser her oppe i nord.Har sett bilder (Kjell sendte noen hit) av ampene dine og de ser jo absolutt bra ut.
Du skal ikke se bort i fra at jeg tar kontakt med deg utover vår/sommer.


/jan
 

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Innlegg
3.476
Antall liker
12
men ak,alle ville bare se fotos og have info om whatever komponentvalg etc..
flere ville se anmeldelser og se anbefalinger -
enkelte skrytede af at have heavye anlæg,og ønskede et sekundært anlæg i kælderen - eller skrev : hvor godt spiller din 5000krs singleendede i forhold til min 100.000krs sati,som bare spiller gååååt n(jeg har ganske vist ikke købt,eller hørt den endnu,men har bestilt den!!

fællesnævner var "jeg køber inte hvad ingen har anmeldt,og "det ser bra ut,men jeg har jo inte hørt det spille "



Joda, det er en del sånne her. Men vær bare tolmodig og du vil nok etterhvert få kontakt med mer seriøse audiofile.

Hva med å la en Audio-klubb prøvespille forsterkeriet? Oslo Audio Society f.ex?
Det første du må ta sikte på er å få forsterkeriet inn i et godt oppsett sentralt beliggende på Norsk jord. Lykke til!


Mvh. RS
 

janly

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.09.2004
Innlegg
1.308
Antall liker
341
Sted
Sandefjord
Torget vurderinger
5
startet ud med salgsannoncer for mit DIY singleended,og fik 14 henvendelser samme døgn..

wow tænkte jeg og sendte fotos samt detaljerede infos om mine konstruktioner.
første tanke var at norske hifinuts ved hvad de vil,og har penge at købe med - de ved hvad der rykker,og det er ikke transistorbestykkede forstærkere..
Jeg sendte deg mail 7. desember etter å ha sett annonsen din, men fikk aldri noe svar :-[
 
S

Simplistic

Gjest
nu er det jeg ønsker at vide - findes der en modvilje mod danske,eller er det normalt her til lands at produkter skal anmeldes vel,før nogen tør købe velbeskrevne,veludførte,ekstremt flotte produkter med seriøs komponentvalg?
Ah. Jeg kjøper gjerne en DIY 845 forsterker. ;) Bare at jeg ikke har penger til det akkurat nå. :-[

Det er nok mange som er opptatt av anmeldelser, og merkevare. Det er også veldig mange som liker å late som om de har kunnskap, men til syvende og sist stoler på hifi-pressen. Jeg tviler på at det har noe med nasjonalitet å gjøre.

Dessverre er ikke jeg særlig bevandret i rørverdenen, men er interessert i å komme i gang. Hvis du holder ut en stund på forumet, så kan jeg ta kontakt når pengene flommer inn til våren. :D
 

DYNAMIC1

Overivrig entusiast
Ble medlem
09.09.2006
Innlegg
1.120
Antall liker
2
heisann 845

hvorfor ikke ligge ut bilder av produktet her i forum .eller en link til dine produkter.?

god jul.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Rotekroken:
Selfølgelig skal ampen din hit til "testing".
2A3 vs 2A3 ;)
Selvfølgelig ;D
Om vi tar et "symøte" så kan det hende at det er flere som får opp øynene for de latterlig lavtprisede rør ampene til 845 ;)
Jeg gleder meg sinnsykt til den kommer, er nesten så jeg ikke kan vente 8)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Selvfølgelig ;D
Om vi tar et "symøte" så kan det hende at det er flere som får opp øynene for de latterlig lavtprisede rør ampene til 845 ;)
Jeg gleder meg sinnsykt til den kommer, er nesten så jeg ikke kan vente 8)
Da har vi en deal :)
Så snart ampen din er i hus og du får kos't deg litt me'n alene så kan vi ta ett møte hos deg og her ?
Så kan jo de som måtte være lysten på å høre/se/kjenne på bare komme innom :)

/jan
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
hej

jeg siger tak til alle for respons.

ved mit indlæg var lidt provokerende,så er lidt imponeret over den pæne tone i svarene..

rotekroken har tag i mig og vi finder ud af noget sammen efter jul

solhaugs ide med at lade en klub teste forstærkeriet er taget op af formanden for skien`s lydlaug - så der er kontakt også.

endelig har scalaren været så venlig at oplaste lidt billeder for mig,i sin tråd "Rør, Fulltone & "Horny" Folks (bildetråd)
- fin tråd den!!

håber på fairness om JanR skal teste min ydmyge 2a3 mot sin grande version i det nye år.

tak igen herfra
mvh
thomsen
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
hej


håber på fairness om JanR skal teste min ydmyge 2a3 mot sin grande version i det nye år.

tak igen herfra
mvh
thomsen
Selvsagt J :)
Det her skal kun være morro,ikke noen "min amp er bedre enn din amp" ting.
Skal også se om vi ikke kan få samlet sammen noen i stuen her også (når den tid kommer),alltid spennende med ny "hardware" ;)

/jan
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
endelig har scalaren været så venlig at oplaste lidt billeder for mig,i sin tråd "Rør, Fulltone & "Horny" Folks (bildetråd)
- fin tråd den!!

tak igen herfra
mvh
thomsen
Bare et par ting:
Jeg har en følelse av at "endelig" på dansk ikke betyr det samme som på norsk.
Av denne kommentaren, ser det ut som 845 har ventet vinter og vår på at jeg skulle legge inn bildene.
Jeg gjorde det faktisk innen et par timer! ;) ;D

Og så en ting til: scalaren skal være sclalars ;) ;D ;D

mvh

sclalars
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Bare et par ting:
Jeg har en følelse av at "endelig" på dansk ikke betyr det samme som på norsk.
Av denne kommentaren, ser det ut som 845 har ventet vinter og vår på at jeg skulle legge inn bildene.
Jeg gjorde det faktisk innen et par timer! ;) ;D

Og så en ting til: scalaren skal være sclalars ;) ;D ;D

mvh

sclalars
scalaren passer bra ;)
Holder på med fisk her i huset også og har hatt endel scalarer tidligere ;D
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=2227&tab=3
Litt OT men...

/jan
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
hej

ja jeg har aldrig ment EL34 eller KT88 fungerer specielt godt i singleended - PL509 har været plaget af mikrofoni,et problem EL509 ikke lider under.

bob`s ide fungerer.. men ikke optimalt!
den globale modkoblingen skal væk,driverrøret bliver langt mere liniært med masser af strøm - osv..

at jeg mener det er en 300B killer skyldes primært dynamikken og bassen i min konstruktion - øvrig detaljeformidling er on par med gængse 300B slæder.
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
Bare et par ting:
Jeg har en følelse av at "endelig" på dansk ikke betyr det samme som på norsk.
Av denne kommentaren, ser det ut som 845 har ventet vinter og vår på at jeg skulle legge inn bildene.
Jeg gjorde det faktisk innen et par timer! ;) ;D

Og så en ting til: scalaren skal være sclalars ;) ;D ;D

mvh

sclalars

ups
ja med endelig mente jeg endvidere!!

du reagerede veldig snabbt mht oploading af fotos,tak.

og scalaren var ment som en art kælenavn,idet scalars jo er flertal..men ok sca-lars jeg vil huske det fremover..
 

jane

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.06.2004
Innlegg
3.073
Antall liker
1.069
Sted
'
bob`s ide fungerer.. men ikke optimalt!
den globale modkoblingen skal væk,driverrøret bliver langt mere liniært med masser af strøm - osv..
Ingen kretser er optimale, hva mener du spesifikt er begrensningen med P/EL509 kjørt i "screen drive" (ETM)?
For de som måtte mene at gNFB er en uting er ETM et steg i riktig retning: Du vil trenge langt mindre gNFB i ETM enn i pentodemodus for å oppnå de samme resultatene. P/EL509 er et yppelig rør å kjøre i ETM fordi det har høy mu{g1g2} og fordi det ikke akkurat innbyr til UL pga lav maks g2 spenning, av samme grunn er det heller ikke spesielt godt egnet i triodemodus.

Jan E Veiset
 

sclalars

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2006
Innlegg
2.397
Antall liker
1.718
Sted
Skedsmokorset
Torget vurderinger
1
scalaren var ment som en art kælenavn,idet scalars jo er flertal..men ok sca-lars jeg vil huske det fremover..
Pluss på en L til, så blir det riktig ;) ;D ;D

mvh
scla-lars ;D ;D
 

Lieng

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.07.2004
Innlegg
1.525
Antall liker
94
Hvorfor være så vanskelig? Holder det ikke med Lars ;D

Pluss på en L til, så blir det riktig  ;) ;D ;D

mvh
scla-lars ;D ;D
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
Pluss på en L til, så blir det riktig  ;) ;D ;D

mvh
scla-lars ;D ;D

:-/
damn norsk kan være svært... :D

men sclalars - vil du poste billederne mine her i tråden?
mvh
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Dette er vel SET 300B om jeg ikke husker helt feil.?



Så har vi pre som står i stil til resten av komponentene til 845 som har tresider..



PS: hvis scalaren ( ;D) sclalars har flere bilder å by på, så sleng dem ut ;)

Fikk dessverre slettet det bildet med 845 blokkene på hver side av pre som 845 bruker i eget oppsett..
Det var utrolig flott sammen, så jeg håper han kan sende meg det bildet så kan jeg poste det her..
 

monosapiens

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
25.09.2005
Innlegg
334
Antall liker
0
Hmm
Jeg har gitt utrykk for å kanskje kjøpe en høyttaler som er på bruktbørsen.
Men jeg hadde også håpet/trudd at prisen ville være eller kanskje bli noe lavere :-[
Men jeg slår til på den prisen jeg selv har oppgitt ;) :D

Nordmenn er generelt opptatt av "best i test"
Alt som vinner en test selger mer i ettertid.

Du er jo dessuten ny ,og ukjente merker/varer trenger jo tid til å bygge opp ett rykte.
(Messa i Horten er jo fin markedsføring da :)

Men å ødelegge ett godt rykte går ganske fort :)

Lykke til !
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
hej rotekrok

det var ikke min 845 du slettede - det var et sæt 811 monoblokke.
byggepris ca 18.000 samt flere ugers arbejde...

vil prøve lidt direkte kobling på 2a3 i juledagene,og melder tilbage til dig pr mail.

god jul alle derude og tak for respons
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
lige et foto af en EL509 med mine DIY kabler monteret..
den er på vej til en nordman som har mod på at handle alene på
beskrivelsen!
uhørt må vist være ordet -

må tilføje at jeg skal levere to styk yderligere i januar..
takker for tilliden
845

 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Håper det er noen i nærheten her som har kjøpt :)
Kanskje man får sjansen til å låne ørene til den der.
Ser iaf bra ut.

/jan
 

845

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
04.12.2006
Innlegg
211
Antall liker
0
takker for ordene jan

men nej jeg har solgt til stavanger og oslo n - men i nærheden af dig har en tillidsfuld nordman købt en 2A3 singleended til levering næste uge...
håber så du får mulighed for at lytte på den - og kanske
give en melding?
mvh :)
 

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Innlegg
32.190
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
Oslo er ikke langt unna ;)
2A3 er veldig spennende,det blir juleaften "all over" for K :)

/jan
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
i nærheden af dig har en tillidsfuld nordman købt en 2A3 singleended til levering næste uge...
håber så du får mulighed for at lytte på den - og kanske
give en melding?
mvh :)
Håper den nordmannen er meg ;D
JanR er en god venn av meg, han sitter også på en 2A3 så vi kommer nok til å besøke hverandre med hver vår 2A3 under armen ;)
Om det ikke blir til at jeg velger mono versjonen av 2A3 for da må jeg gå to ganger.! ???

Regner med at både jeg og JanR kommer til å komme med hver vår "anmeldelse" av 2A3'n som du leverer..
Bare vær obs på at jeg er 100% ærlig selv om jeg eier et produkt..
 

Sharpeye

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.10.2005
Innlegg
289
Antall liker
3
Hva er dette for slags grining fra en produsent/leverandør. :mad:

Dessuten, reklame for produktene dine kan du legge under bransjenyheter.
 

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Innlegg
2.805
Antall liker
18
Hva er dette for slags grining fra en produsent/leverandør. :mad:

Dessuten, reklame for produktene dine kan du legge under bransjenyheter.
Tror du skal ta deg tid til å lese innlegget hans en gang til..
 
Topp Bunn