Sentrum Scene

Vidar_Bol

Hi-Fi interessert
Ble medlem
10.02.2002
Innlegg
72
Antall liker
0
Noen som var der i går på "Zappa plays Zappa" ?
Arrangørene skryter av lokalene sine, de mener Sentrum Scene er helt glimrende å dytte ganske mange publikum inn i.
Vi ankom omtrent når det var annonsert kl 1930, men det sto jo på inngangsdøra kl 1830. Stappa fullt nede i salen, tilsynelatende ikke mulig å trenge seg fram til en grei plass hvor det var mulig å se scenen, noe jeg mener bør være en selvfølge når man først betaler en del kroner og går på konsert. Arrangører som mener seg profesjonelle og suksessfulle, de har også Rockefeller (glimrende) og
Jhon Dee. Vel et par hundre av oss måtte stå langt innunder taket mot galleriet, stå på tærne om mulig få øye på en og annen musiker, lyden nesten borte i den smale trakta.
Konserten hadde en pause, heldigvis, for de som hadde en god plass tror jeg det var nødvendig for å komme seg på do eller kjøpe drikke, og en mulighet for oss som hittil ikke hadde fått oppleve konserten å finne seg en plass.
Sånn skal det ikke være, enten får de finne et annet lokale eller ha færre publikum.
Musikken (etter pausen) opplevde jeg som knallbra, herlig gjenkjennende mimring av Zappas musikk, spilt glimrende, spesielt moro å se igjen Terry Bozzio på trommer, Napoleon med sax og imponerende sang.
 

montesi

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.11.2002
Innlegg
1.629
Antall liker
966
Torget vurderinger
7
jeg var der, og opplevde samme problem. stapp fullt.. hadde god plass før pausen(foran på gulvet), men var ltt seine inn igjen og da endte det med at vi satt i trappa mellom seten i andre etasje.. litt amatørmessig å fylle opp så fryktelig ja..

men musikken, du verden!! :)
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
But of course... Jeg var der, ja.

Alt for mye folk til dette lokalet. Lyden var heller ikke så veldig bra, alt for mye diskant. Øreproppene lå igjen hjemme, og jeg har litt analog 'tape-hiss' i ørene.

Men musikken, da!
Jeg hadde forventet at det skulle bli bra, men dette var en positiv overraskelse. Det er fantastisk at Dweezil klarer å holde såpass liv i Zappafamiliens arvegods. Terry Bozzio er helt klart en av verdens beste trommiser.
Keiser Napoleon er helt fantastisk! Veteran, helt..

http://oslopuls.no/musikk/article1322010.ece
 
I

ijustpop

Gjest
Liker Sentrum Scene bedre enn rockefeller. Har vært på 2-3 utsolgte konserter der i vår, og det er ikke så fullt når det er utsolgt. Det er mye sperringer/rekkverk, så det kan virke fullt, men bare skvis deg lenger fram så er det plass.

Har ikke testet galleriet ennå, men tenkte jeg skulle prøve å sikre meg en fin sitteplass på Kraftwerk i august.
 
Topp Bunn