Seksuell reorientering via psykologi

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
Interessante påstander som kom fra en viss biskop (som har gått litt tilbake på det i etterkant, rett nok) og mer enn grundig understreket og fulgt opp av Jan Åge Torp (en av Norges hardest kjempende skaphomser), at det faktisk er mulig å reorientere seg seksuelt ved hjelp av behandling hos psykolog. Dette er påstander som åpner eneorme muligheter for sånne som meg. Og jeg skal nå stå fram i all offentlighet for aller første gang:
(trekker pusten....konsentrerer meg dypt....og..)
Jeg er altså heterofil... GENUINT heterofil.

Dette er en tilstand som kjennetegnes ved at man ikke bare har manglende tenning overfor personer av eget kjønn, man føler til og med avsky for tanken på fysisk nærhet med disse. De av dere som har lest Morgan Kane aner hvordan dette oppleves. Jeg må understreke her at jeg kjenner gode, glade homofile som jeg setter stor pris på, det er bare at jeg ikke klarer å klemme menn uten å føle ubehag.
Men det var altså dette med psykologen. Jeg tenkte nå å forsøke behandling for min tilstand, jeg vil bli bifil. Jeg vil dele forelskelsen og de seksuelle gleder (for de er SÅÅÅ store!!) med fler! Jeg vil utvide min horisont, utvide livets nytelse og glede, jeg vil bli fri fra min perversjon og mitt avviks forbannelse!

Noen som kjenner den rette psykologen å oppsøke??

Honkey
 

karl

Overivrig entusiast
Ble medlem
03.09.2006
Innlegg
1.192
Antall liker
0
Nei, jeg vet ikke om noen slik psykolog. Jeg har også vært inne på tanken om å konvertere til homo, det er visst det eneste rette i dag. Men jeg er omtrent som deg. Jeg har ikke noe imot berøring av folk fra samme kjønn, men det er svært begrenset hva jeg synes er akseptabelt av denslags. Det går noen tydelige grenser. Kanskje best å bli frigjort fra seg selv ???

;)
 
O

OldBoy

Gjest
Interessante påstander som kom fra en viss biskop (som har gått litt tilbake på det i etterkant, rett nok) og mer enn grundig understreket og fulgt opp av Jan Åge Torp (en av Norges hardest kjempende skaphomser), at det faktisk er mulig å reorientere seg seksuelt ved hjelp av behandling hos psykolog. Dette er påstander som åpner eneorme muligheter for sånne som meg.
Det som er vel så interessant, er spørsmålet om det bare er seksuelle legninger som kan reorienteres ved hjelp av psykolog. Eller er det håp for andre legninger også? Dette kan bli et kjempemarked for reorienteringspsykologer av alle slag.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
(...)Jeg tenkte nå å forsøke behandling for min tilstand, jeg vil bli bifil. Jeg vil dele forelskelsen og de seksuelle gleder (for de er SÅÅÅ store!!) med fler! Jeg vil utvide min horisont, utvide livets nytelse og glede, jeg vil bli fri fra min perversjon og mitt avviks forbannelse!

Noen som kjenner den rette psykologen å oppsøke??

Honkey
Synes man det er ekkelt å ta på edderkopper kan dette til en viss grad behandles ved å ta på dem. Først de veldig små søte, så litt og litt større.

Jeg vil ikke avvise at denne teknikken faktisk kan fungere i dette tilfellet også, uten edderkopper selvfølgelig. Prøv deg litt forsiktig frem på toget, så slipper du å skremme vennene dine :)

K
 
K

kbwh

Gjest
Reorientering av kabelskeptikere.
Reorientering av rørfanatikere.
Reorientering av folk som spiller grammofon.
Reorientering av folk som ha høyttalerne midt på gulvet.
Osv.
Stort marked.

Til saken. En psykolog jeg kjenner svært godt lo rått av de første oppslagene i Kvarmes siste førsøk på å fjerne seg helt fra de han er satt til å tjene. Mannen burde få lov til å bedrive sin høyttekning i enerom.
 
R

Ronny_D

Gjest
Reorientering av kabelskeptikere.
Reorientering av rørfanatikere.
Reorientering av folk som spiller grammofon.
Reorientering av folk som ha høyttalerne midt på gulvet.
Osv.
Stort marked.

Til saken. En psykolog jeg kjenner svært godt lo rått av de første oppslagene i Kvarmes siste førsøk på å fjerne seg helt fra de han er satt til å tjene. Mannen burde få lov til å bedrive sin høyttekning i enerom.
Det var da endelig bra ideen om å sette kabelskeptikere og homofile i samme bås kom fram.
Nusselig søtt.
 

Einarson

Medlem
Ble medlem
28.03.2002
Innlegg
26
Antall liker
0
Om noen l lurer har er hva Psykologforeningen mener om Kvarme sin uttales.



Farlige holdninger fra biskop Kvarme
Pressemelding fra Norsk Psykologforening


25.03.06

Norsk Psykologforening tar på det skarpeste avstand fra biskop Ole Christian Kvarmes uttalelser om såkalt ”reorientering”, altså at homofile og lesbiske kan søke ”hjelp” hos psykologer og psykiatere for sin seksuelle legning.

Ideen om at homofili skulle være en sykdom eller en form for psykisk lidelse er gal og for lengst foreldet.
Biskopen viser med sine synspunkter sterkt krenkende holdninger overfor en stor gruppe mennesker. Ikke minst legger han et umenneskelig press på kristne homofile og lesbiske. I stedet for å åpne for den dialogen han tidligere har tatt til orde for, bidrar han med dette til å forverre deres liv. I sin ytterste konsekvens kan denne typen utspill medvirke til at mennesker tar livet av seg.

Bispeembetet gir den som har det stort ansvar og en plikt til å tenke over hvordan uttalelser virker på medmennesker. Norsk Psykologforening håper Ole Christian Kvarme tar dette alvoret inn over seg.


An-Magritt Aanonsen
President



For oss psykologer ville det være fagetisk uansvarlig å gå inn på en slik behandlingsform både i forhold til "homser eller streitinger". (Desverre Honkey Chateau :))

Derimot kan en reorientering i forhold til visse tvangstanker eller tvangshandlinger i forhold til HIFI utføres for et klekkelig honorar.
 

SOEDAL

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
3.101
Antall liker
503
Noen som kan si noe om hvorfor tanken om at homofili er en "sykdom", eller en personlighetsforstyrrelse, er utdatert/forlengst foreldet?
 
K

knutinh

Gjest
For oss psykologer ville det ...
Det hadde jo vært gøy å fått noen med psykologi-bakgrunn inn i de evige kabel-debattene =) Melder du deg?

-k
 
O

OldBoy

Gjest
Om noen l lurer har er hva Psykologforeningen mener om Kvarme sin uttales.



Farlige holdninger fra biskop Kvarme
Pressemelding fra Norsk Psykologforening


25.03.06

Norsk Psykologforening tar på det skarpeste avstand fra biskop Ole Christian Kvarmes uttalelser om såkalt ”reorientering”, altså at homofile og lesbiske kan søke ”hjelp” hos psykologer og psykiatere for sin seksuelle legning.
Norsk Psykologforening kunne kanskje tilby biskop Kvarme en reorientering av hans meninger? Det trengte vel ikke å bli så dyrt heller. Det er vel ikke akkurat "high-end". Bare "nesten-high-end". Selv om meningene hans sikkert sitter langt inne.
 

Honkey_Chateau

Hi-Fi freak
Ble medlem
05.01.2006
Innlegg
1.991
Antall liker
0
For oss psykologer ville det være fagetisk uansvarlig å gå inn på en slik behandlingsform både i forhold til "homser eller streitinger".  (Desverre Honkey Chateau :))

Derimot kan en reorientering i forhold til visse tvangstanker eller tvangshandlinger i forhold til HIFI utføres for et klekkelig honorar.  
Det var som pokker, Einarson! Men allikevel aner jeg et håp ved å slå sammen litt på slutten her... jeg mener dette med "klekkelig honorar"..... Alt har sin pris, ikke sant? Jeg ser frem mot et liv i syndens og nytelsens pøl!

Honkey
 

Komponenten

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.08.2005
Innlegg
7.089
Antall liker
6
Synes ikke du helt skal slå fra deg dette jeg Honkey...
Tenk hvor mye lettere det vil være å finne seg en med samme interesser. Ville prøvd dette edderkopptrikset og sett hvor det førte. Psykologer vet ikke alt... de heller... ;)
 

LemonDog

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
22.03.2002
Innlegg
379
Antall liker
49
Torget vurderinger
8
Man kan vel få til det meste med hjernevasking...
 
R

Ronny_D

Gjest
Man kan vel få til det meste med hjernevasking...
Hva med en kikk på vaskemiddlene ?
Hvist nå to eneggede tvillinger utvikler forskjellig leggning som det påstås finnes eksempler på.
Antakelig er begge døpt med samme vann.
Hviket sammling av ord i ett for meg trylleformular kan endre dette?
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.515
Antall liker
7.849
Torget vurderinger
0
Hvis det nå var slik at homofile kunne behandles med psykiatri burde det vel også være mulig å behandle Kristin Halvorsen slik at hun klarte å slippe de der tvangstankene sine om øket skatt for å "ta de rike"! ??? Det blir jo bare jeg og andre vanlige lønnsmottakere som må betale mer likevel. :mad: Om bare psykologen kom så langt med henne at hun la innslagspunktet på en mill skulle jeg være fornøyd. :D Til vi kommer så langt synes jeg psykologene skal la de homofile være i fred og heller konsentrere innsatsen om Kristin. ;D
 

Felis

Medlem
Ble medlem
15.02.2006
Innlegg
32
Antall liker
0
Vil jo tro at dette først og fremst er medfødt, men vi hører jo om at det skal være litt "in" å prøve ut dette nå, så i så fall er du helt ajour Honkey.
Nå har jo eneggede tvillinger like arve-egenskaper, så det er jo rart om disse blir forskjellige, men jeg så et program på TV en gang hvor det kom fram at tilførselen av visse hormon i løpet av svangerskapet styrer dette.
Hvis moren ble utsatt for store psykiske belastninger og stress kunne dette slå "galt" ut.
 

Ivar_Loekken

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.12.2006
Innlegg
2.486
Antall liker
2
Noen som kan si noe om hvorfor tanken om at homofili er en "sykdom", eller en personlighetsforstyrrelse, er utdatert/forlengst foreldet?
Er den det? Såvidt meg bekjent er det langt fra endelig avklart om det er genetisk, hormonelt (på forsterstadiet) eller psykologisk betinget. I alle tilfeller er det en abnormalitet; siden "sykdom" normalt betinger hemmelse og/eller lidelse er muligens ikke det et korrekt begrep, "avvik" er riktigere.
 

Wishmaster

Hi-Fi freak
Ble medlem
30.10.2002
Innlegg
4.105
Antall liker
3.216
Torget vurderinger
1
Synes ikke du helt skal slå fra deg dette jeg Honkey...
Tenk hvor mye lettere det vil være å finne seg en med samme interesser. Ville prøvd dette edderkopptrikset og sett hvor det førte. Psykologer vet ikke alt... de heller... ;)
Som i dette innlegget?

Synes man det er ekkelt å ta på edderkopper kan dette til en viss grad behandles ved å ta på dem. Først de veldig små søte, så litt og litt større.

Jeg vil ikke avvise at denne teknikken faktisk kan fungere i dette tilfellet også, uten edderkopper selvfølgelig. Prøv deg litt forsiktig frem på toget, så slipper du å skremme vennene dine :)

K
Tror muligens det vil få ubehagelige følger etter hvert.
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Tror muligens det vil få ubehagelige følger etter hvert.
Det er helt opp til deg selv hvor bokstavelig du ønsker å ta overføringsverdien. Små og søte edderkopper er litt mer ufarlige. I den overførte betydningen kan dette tolkes til å (jeg stålsetter meg) begynne å ta på menn du synes ser ufarlige ut, de er gjerne mindre enn de som ser store og slemme ut. Jeg mener ikke å antyde noe om alder.

Så ikke kom til meg og klag om noen mener tipset mitt er skyld i at de har havnet i klammeri med lov, foreldre, el.

Vel på tide å gi seg med dette for min del, jeg ønsker ikke fremstå som en autoritet på dette spesifikke området :)

K
 

Felis

Medlem
Ble medlem
15.02.2006
Innlegg
32
Antall liker
0
Hvis man bytter ut små og søte med femi og søte er man vel rimelig safe?
 

Pink_Panther

Æresmedlem
Ble medlem
23.03.2006
Innlegg
19.105
Antall liker
9.408
Jeg er redd for kvinner jeg....Kan noen hjelpe meg? 8)
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.691
Antall liker
7.929
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Tenk eit scenario der samfunnet består av hovudsakleg menn, slik Kina kanskje gjer etter ei medviten utluking av jenteforster nokre tiår.
Korleis skal desse stakkars mannfolka få stetta sin verketrong?
Det vil kanskje vere ein god forretningside å opne praksis som psykolog, med spesialfelt seksuell reorientering? Sidan det er så mange kinesarar, kunne det kanskje vere rasjonelt å gjere desse naudsynlege prosessane så industrialiserte som råd...
Spennande, kanskje?
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Glemte
Reorientering av kabelreligiøse  ;D
Reorientering av religiøse fanatikere burde være et nermere studium verdt.... ;)

knutsen nessa krekar kvarme prestegård åleskjær knutbypresten kørner torp alle mullaer mange prester endel biskoper moral majority i usa inkl bush paven og alle kardinalene de aller fleste katolske prestene alle jøder med svart hatt og lange fletter og skjegg alle som får orkene i ringenes herre til å fremstå som søndagsskolebarn bare de ser en tegning av noe forhistorisk alle homofober som deltar i tvdebatter....spørsmålet er om det finnes nok psykologer....
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.273
Antall liker
418
Honkey kan jo se jo på Brokeback Mountain som en oppvarming. Her er en kort redramatisering av filmen: http://www.starz.com/features/brokebackmountain/

"Ortodokse" homser som holder hardt på at det finnes et homogen og at bifile er feiginger som ikke har kommet helt ut av skapet, viser den mest ekstreme holdningen i dette spørsmålet.
 

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Innlegg
3.228
Antall liker
422
Sted
Sola
Her er du jaggu inne på noe AA ;D

O.
Tenk eit scenario der samfunnet består av hovudsakleg menn, slik Kina kanskje gjer etter ei medviten utluking av jenteforster nokre tiår.
Korleis skal desse stakkars mannfolka få stetta sin verketrong?
Det vil kanskje vere ein god forretningside å opne praksis som psykolog, med spesialfelt seksuell reorientering? Sidan det er så mange kinesarar, kunne det kanskje vere rasjonelt å gjere desse naudsynlege prosessane så industrialiserte som råd...
Spennande, kanskje?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Koselige, nusselige, hyggelige biskop Kvarme med det varme smilet..
...snakker i offisielle forsamlinger om noe så fint som "seksuell reorientering". Når han og hans likesinnede samles på bakrommet går det nok mer i ord og vendinger som "..homofili en sykdom.. kan kureres..fortapelse..djevelens gjerninger..mørket osv.", tror nå jeg!

Hvis biskop Kvarme en dag når en høyere grad av åndelighet og opplysning, så vi han se det "perfekte" i det "imperfekte". Alt har en hensikt.

Men biskop Kvarme må få mene og si hva han vil så lenge han holder seg innenfor norsk lov angående ytringsfriheten.
 

RJEL

Servicemann
Ble medlem
30.04.2004
Innlegg
2.131
Antall liker
1.417
Torget vurderinger
4
Man kan si og gøre mye dumt før ytringsfrihten trer inn.
Ja, man kan sette en hel nasjon i fare, ref. den idioten i Magasinet for noen uker siden.
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Vel, det finnes faktisk homser som har skifta beite etter en prossess som de kaller reorientereing.  Var de aldri ordentlige homser? Har de blitt lurt og bare imidlertidig klarer å undertrykke sin egentlige legning? Jeg vet ikke, men det var vel bare dette Kvarme bekrev som en del av virkeligheten? Og da stormer alle til og hiver stein! Dere får unnskylde, men mange her er jammen skikkelig RELIGIØSE i ordets værste betydning, på vegne av de homofile. Med det mener jeg at "de hellige" er homsene, fy- ordet er: reorientering, nekte dem å være prester, adoptere osv. Da er det  noen som roper: De sa fy-ordet! Stein dem!
Minner om de gale menneskene i "Life of Brian". Pussig at det er blitt slik. Før var det vel blasfemi og slike ting som fikk enkelte til å reagere lignende. Jeg er veldig glad hvis "de kristne" har overlatt denne aktiviteten til andre.
I alle slike debatter blir det vektlagt at det er synd på den enkelte homofile som strir med disse spørsmålene. Det er jeg veldig enig i.
Men de homofile organisasjonene har blitt noen erorme meningsterrorister og setter på en måte standarden for hva som er lov å mene.
Pussig å se Arve Juritzen gå i strupen på Nylander(tror jeg hun het, dama som har reist rundt og lært halve norge om ammingens viktighet). Hun hadde våget å antyde at de 6 første månedene var det best for barnet at mor ammet og var den som var hjemme. Dermed hadde hun vært "fordømmende" mot de menn som ikke hadde den muligheten(les f.eks: homofile som har adoptert ) og var "farlig".
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Vel, det finnes faktisk homser som har skifta beite etter en prossess som de kaller reorientereing.  Var de aldri ordentlige homser? Har de blitt lurt og bare imidlertidig klarer å undertrykke sin egentlige legning?
At det er personer som i en gitt periode av livet sitt kan være noe seksuelt forvirret, og ikke kjenner sin seksuelle identitet, ja det tror jeg. Men at mennesker som egentlig er homser kan bli seksuelt reorientert, det tror jeg ikke noe på. Og dette understøttes av en av norges fremste "homoforskere", dr. Thor Langfeldt. Han sa senest i går på radioen at dette med seksuell reorientering bare er tull. Tror nok mer det er snakk om en ekstrem grad av undertrykking av sitt egentlige jeg. Og dette er fullt mulig.
I alle slike debatter blir det vektlagt at det er synd på den enkelte homofile som strir med disse spørsmålene.
Hvorfor strir så mange homofile med disse spørsmålene ?
Kan kirka og de religiøse miljøene generelt være en årsak til dette ?
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Dette er en tilstand som kjennetegnes ved at man ikke bare har manglende tenning overfor personer av eget kjønn, man føler til og med avsky for tanken på fysisk nærhet med disse. De av dere som har lest Morgan Kane aner hvordan dette oppleves. Jeg må understreke her at jeg kjenner gode, glade homofile som jeg setter stor pris på, det er bare at jeg ikke klarer å klemme menn uten å føle ubehag.
Dette med med å føle ubehag med nærkontakt av ikke-seksuell art med sitt eget kjønn er kultur og situasjonsbetinget.
Ta. f.eks fotball på toppnivå. Her klemmes det på hverandre, ligger oppå hverandre i en møljehaug, klapser hverandre på rompa osv. Og dette av mennesker som, ihvertfall utad, er maskuline, straighte og skikkelig antihomo. Det virker nesten som om det er mer tillatt med fysisk kroppskontakt mellom menn i et miljø som tradisjonelt er definert som "antihomo".

Ang. kulturbetinget kroppskontakt. Det var et program på NRK for noen år siden som omhandlet dette. Her var TV kamerat skjult på en kafe' i sør Italia. Her ble det dokumentert hvor mange ganger menn som var venner/arbeidskollega tok på hverandre under dette kafebesøket, og det var mange ganger! Faktisk så mange ganger at vist dette hadde hendt i Norge, så tipper jeg de fleste hadde trodd det var et homsepar som satt der.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Er den det? Såvidt meg bekjent er det langt fra endelig avklart om det er genetisk, hormonelt (på forsterstadiet) eller psykologisk betinget. I alle tilfeller er det en abnormalitet; siden "sykdom" normalt betinger hemmelse og/eller lidelse er muligens ikke det et korrekt begrep, "avvik" er riktigere.
Her er noe av det siste fra homoforskninga.
Interessant.

http://www.cbsnews.com/stories/2006/03/09/60minutes/main1385230.shtml
 

Geir_Bjerkaas

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.11.2003
Innlegg
441
Antall liker
2
Hvorfor strir så mange homofile med disse spørsmålene ?
Kan kirka og de religiøse miljøene generelt være en årsak til dette ?
Det tror jeg blir feeil å si. Jeg tror at diskriminering av homofile skjer i mye større grad i andre miljøer. F.eks idrettsmiljøer, generellt på arbeidsplasser osv. Hvor folk bare er homofobe og har feil/dårlige holdninger. At det har blitt en kampsak for homofile å få lov til
å bli prest, altså lærer innen kirka, er nok bare for at det er en enkel arena for organisasjonene å kjempe, få mediaoppslag osv. På de plassene hvor den virkelig grove diskimineringen finner sted, bryr ikke utøverne seg om at de blir beskyldt for å ha dårlige/feil holdninger. De driter i det. Men dette foregår altså i det skjulte.
mvh
 
O

OldBoy

Gjest
Jeg er redd for kvinner jeg....Kan noen hjelpe meg? 8)
Prøv "edderkoppmetoden"! Jfr. tidligere innlegg i denne tråden. Bare bytt ut små edderkopper med ....

Kanskje ikke så lurt når jeg tenker nærmere over det. Men metoden burde virke utmerket på kabelskeptikere. Bare bytt ut små edderkopper med små kabler. Og så videre.
 
A

Affa

Gjest
Når det gjelder Kvarme så lar jeg han tale for seg selv. Tar dere han alvorlig?

På den andre siden er psykologer nemlig kvakksalvere på lik linje med homøopater og djevelutdrivere. Selvfølgeligheter, bygdesladder og egne problemer forsøkt satt i system er nemlig heller ikke noe som skal tas alvorlig. Særlig ikke når det utføres av folk som tydeligvis fant klassens time som det eneste meningsfulle på skolen. Lesevansker og/eller generelle intelligensdefekter kan selvsagt forklare en del av resultatene (hvis det går an å bruke ordet resultat om noe som helst i denne metafysiske grauten som kalles psykologi) som foreligger i dette ”fagfelt”. Dårlig skjønn og seksuelt begjær etter klienten forklarer resten.  

Tupp disse kvakksalverne ut av universitetet sammen med menighetsfakultetet. Dette er ikke akademikere, knapt yrkesfolk. Dette er kvisete pubertale tenåringer stengt inne i voksnes kropper.
 

Espen R

Æresmedlem
Ble medlem
25.03.2002
Innlegg
10.113
Antall liker
2.648
Det tror jeg blir feeil å si. Jeg tror at diskriminering av homofile skjer i mye større grad i andre miljøer. F.eks idrettsmiljøer, generellt på arbeidsplasser osv.
Men denne diskrimineringa av homofile som skjer i andre miljøer, kanskje mye av dette har sitt utspring i kirka, laaangt tilbake i tid ?
Geir, den tilsynelatende oppmykninga og mer liberale holdninga som kirka i dag har til homofilispørsmålet kontra noen tiår tilbake i tid, er det kirka selv som står for endringa, eller har trykket kommet utenfra ? Og, er denne økt toleransen av det gode eller onde?

Tror ikke du skal mer enn et par tiår tilbake i tid da stort sett alle prester , fra prekestolen kunne berette om at homofil praksis var ensbetydende med å havne i fortapelsen, i det brennende helvete. (Noe som mange ennå mener).
 

enemigo

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.11.2004
Innlegg
444
Antall liker
0
Med "veldig små" meiner du då midd? Dei har 8 bein og høyrer til edderkoppane......
Skabb kan vere ein enkel plass å starte.
Som en selverklært ikke-ressurs på dette området vil jeg bare si at du ikke må velge skabb. Om noen tilbyr deg skabb, si "nei". Dette blir nesten som å velge mellom hest og kolera.

K
 
Topp Bunn