Seas 72K hjelp

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Hei!

    Det "dukket opp" et par 60-talls høyttalere fra kjelleren. Den ene mangler bass-element og dekslet er tatt av. Jeg har funnet ut at det er element av typen "17 TV" som skal stå her. Men først, noen som har tips til hvordan jeg skal få av dekselet..? De er tydeligvis banka på stifter. Se bilder. Mulig det er skrujern som er brukt på den som dekslet allerede er tatt av på. Ser ut som kabinettet har fått seg en trøkk.
     

    Vedlegg

    nilshermann

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    20.02.2019
    Innlegg
    96
    Antall liker
    36
    Hehe, jo takk, det sa seg jo egentlig selv 🙂 Det ser ut til å bli vanskelig å skaffe originale elementer, dessverre. Har vært i kontakt med en Stig Olav på analoghifi, uten hell. Noen som har tips til hva jeg kan sjekke ut av elementer som kan passe?
    I disse står det 17 TV og 9 TV-HF. Markert gult i vedlegget.

    9 TV-HF har frekvensområde 3k-20k
    17 TV har frekvensområde 50-10k
    Sannsynligvis bør jeg se på flere egenskaper enn frekvensområde, men der stopper min kompetanse ganske brått.
     

    Vedlegg

    ole j

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2010
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Hehe, jo takk, det sa seg jo egentlig selv 🙂 Det ser ut til å bli vanskelig å skaffe originale elementer, dessverre. Har vært i kontakt med en Stig Olav på analoghifi, uten hell. Noen som har tips til hva jeg kan sjekke ut av elementer som kan passe?
    I disse står det 17 TV og 9 TV-HF. Markert gult i vedlegget.

    9 TV-HF har frekvensområde 3k-20k
    17 TV har frekvensområde 50-10k
    Sannsynligvis bør jeg se på flere egenskaper enn frekvensområde, men der stopper min kompetanse ganske brått.
     

    ole j

    Medlem
    Ble medlem
    11.12.2010
    Innlegg
    20
    Antall liker
    1
    Ble litt feil dette, men har disse liggende hvis det kan være til hjelp. Disse har aldri vært i bruk
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn