Schiit erfaringer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    834
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Status på Yggdrasil og Ragnarrok

New Schiit! Ragnarok and Yggdrasil - Page 55

Okay, a quick update: it probably won't be December, but it almost certainly will be January. Here's why:

1. We're having trouble getting the metal quality we need. The chassis design has been an ongoing, interactive process with multiple vendors, and is still getting nailed down with the final selected vendor now that the PO has been placed.

2. We're going back and forth on two gain stages. Ragnarok is modular, so we can swap out gain stages and compare them. The one we've been running is very, very good, but we have one we think is better. I don't want to ship a Ragnarok that isn't as good as it possibly can be, so if we can work out some operational oddities with the better one, that's what I want to ship it with.

3. @(&$(&%^%!!! humming transformers. We're still working this out--the 400VA transformer in Ragnarok is a very different beast than the board-mounted transformers we've done before. We're currently taking the HV rails and LV rail out of the main transformer and putting it on a board, to hopefully eliminate the hum. Obviously, we can't ship this if it sounds like a refrigerator.

So, there you go. Still working some things out. Sorry for the delay.

MrMarbles

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    27.02.2013
    Antall liker
    11
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Noen her som har erfaringer med Schiit sine forsterkere og Beyer T70?

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    19
    Noen her som har erfaringer med Schiit sine forsterkere og Beyer T70?
    Kunne også tenkt meg å høre om noen hadde testet Schiit Lyr 2 eller Valhalla 2 på Beyerdynamic T90?

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    19
    Da har jeg hatt Schiit Valhalla II noen dager. Låter nydelig sammen med Linn Akurate DS og Beyerdynamic T90. Eneste negative så langt er bittelitt antydning til during/brumming i hodetelefonene (selv når volumet er satt på 0). Høres kun når det ikke spilles musikk og du må sitte å lytte godt etter for å høre det. Er kanskje normalt på en slik rørforsterker?

Sist redigert:

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    521
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Har du skikkelig kabler? Kabler med god isolasjon er glad i Schiit produkter. Tull og vas med masse kabler som floker seg og skaper støy er heller ikke gunstig. Alltid vært litt problem der med Schiit produkter. Kjøpte meg gugnir til soveroms-riggen her om dagen. Kommer vel i posten over helga.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    19
    Er der selv om jeg ikke har noen signalkabler tilkoblet, kun strømkabel (Soundstring). Ikkeno kabelkluss og alt i racket går inn i et Furutech TP-80E strømfordeler/nettfilter.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    521
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Nei. Da skulle hvertfall ikke det være noe problem.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    19
    Ser dette står i bruksanvisningen: I hear hum through the headphones, what do I do? A small amount of hum is normal in many tube amps, especially with very sensitive headphones on hi gain. If the hum is excessive, you may have a ground loop. To fix aground loop, try a GFCI outlet or a ground loop isolator.

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    521
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Ser dette står i bruksanvisningen: I hear hum through the headphones, what do I do? A small amount of hum is normal in many tube amps, especially with very sensitive headphones on hi gain. If the hum is excessive, you may have a ground loop. To fix aground loop, try a GFCI outlet or a ground loop isolator.
    Ja. Det var jo dette vi snakka om, om støy. Er du helt sikker på at det er utelukket så aner jeg ikke.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    164
    Torget vurderinger
    19
    Trodde kanskje det var noe som ikke var helt som det skulle men det ser ut som at det er normalt med litt brumming på disse forsterkerene. Er ikke så ille at det er plagsomt. Dette står på Schiit sine hjemmesider:

Tube amps are going to be more variable in terms of noise than solid-state. Some tubes will be very quiet. Some won’t. That’s why we say, “If you’re looking for certainty, go solid-state.”

velocan

Fersking
    Ble medlem
    21.04.2015
    Antall liker
    0
    Har kjøpt en Lyr og lurer på om jeg har montert rørene riktig? Jeg så for meg at rørene skulle skyves lenger ned i sokkelen. Slik de står nå er det luft mellom sokkelen og selve røret. Jeg tør ikke presse så mye hardere, er redd rørene eller sokkelen skal bli skadet. Ser dette riktig ut?
    2015-08-13 14.22.46.jpg

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    834
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Sist redigert:

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har en schiit asgaard 2 som jeg er veldig godt fornøyd med, har hatt masse annet og ogsåganske mye dyrere amper, men har nå asgaard 2 for 2. gang. Den setter liv til musikken som ikke noen andre jeg har hatt ! Vurderer nå å bytte ut med asgaard 3, da den får veldige gode omtaler, og alle mener den er et klart steg opp. Hvor god er jotunheim i forhold til asgaard 2 ? Er lyden ganske lik, bare bedre ? Er jotunheim verdt merprisen ?
    Destiny :)

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Kunne tenkt meg modi dac. Får ikke tak i. Hva kjøper jeg da?

trondav

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.12.2015
    Antall liker
    38
    Sted
    Flekkefjord
    Torget vurderinger
    4
    Noen som har erfaring med Sciit sammen med Hegel Röst? I såfall hvilken modell gikk dere for?

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Sist redigert:

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Jeg har en schiit asgaard 2 som jeg er veldig godt fornøyd med, har hatt masse annet og ogsåganske mye dyrere amper, men har nå asgaard 2 for 2. gang. Den setter liv til musikken som ikke noen andre jeg har hatt ! Vurderer nå å bytte ut med asgaard 3, da den får veldige gode omtaler, og alle mener den er et klart steg opp. Hvor god er jotunheim i forhold til asgaard 2 ? Er lyden ganske lik, bare bedre ? Er jotunheim verdt merprisen ?
    Hva ska du ha for Asgard 2’n din?Har den innebygd dac?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    1
    Hva ska du ha for Asgard 2’n din?Har den innebygd dac?
    Hei, den har ikke innebygd dac. Tenkte rundt 1800kr når jeg i tilfelle selger den. Er veldig fornøyd med den som sagt !

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Da er jeg like langt. Er dac jeg trenger. Umilig å få fatt i schiit dac. Hvilken dac har du idag?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    1
    Da er jeg like langt. Er dac jeg trenger. Umilig å få fatt i schiit dac. Hvilken dac har du idag?
    Kjører rca signalkabel rett fra Marantz SA 15 S2 LE og inn i asgaard 2.

:)

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Kjører rca fra panasonic dmp-35bd. Låter skitt.
    Så dårlig lyd at jeg ikke orker å høre på musikk.
    Schiiten var et impulskjøp.så bare hatt den et par uker.hadde bestemt meg for å kjøpe matchende schiit dac. Men er jo ikke å oppdrive. Vurderer sterkt å bestille utenlands

Erlendb

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.08.2014
    Antall liker
    521
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har ragnarok ja. Det er en fantastisk flott amp og muligens den beste jeg har eid. Grunnen til det er at den kan drive lette hodetelefoner til akg k1000 fra jack-utgangen uten problemer. Hifiman he6 leker. Men jeg må innrømme at primaren min drar den et pittelite knepp bedre. Den låter som et seriøst high end produkt. Og det er den jo! Jeg bruker den sammen med hugo2 og den er flott som pre til de aktive høyttalerene mine. Om jeg skulle ønske en litt mer varm lyd så kan jeg bruke filter på hugo. Men jeg liker en mer analytisk lyd. Ikke at Ragnarok er analytisk som sådan. Jeg vil kalle den eksepsjonelt nøytral. Jeg gikk fra Auralic Taurus som er det lille kneppet mørkere. Jeg har eid og testet en del schiit. Ragnarok har en liten bromming. Det hadde også den første jeg testet. Sitter man en meter fra ampen så hører man det ikke. I følge Schiit skal den være sånn. Den første Ragnarok jeg testet hadde akkurat det samme. Ragnarok har en fiffig funksjon der man velger om den skal brukes som pre, eller hodetelefon-forsterker. Når man velger ut på hodetelefonene slår mine genelecs seg av automatisk. Dette betyr at det er total stillhet ut fra pre-utgangene. Slike småting finner jeg ofte ikke på amper som er 10 ganger dyrere.

En av mine første amper var AsgaardII som er et røverkjøp. Jeg mistet den faktisk ned en trapp uten en skramme. Jeg liker historien, humoren og entreprenørskapet. Jeg synes dog at dacene deres mangler det siste lille for å skinne helt. Jeg eide Gugnir i noen år som jeg kombinerte med Taurus, Woo og Stax. Synes den var veldig musikkalsk. Den låt varmt og godt sammen med Taurus og var en flott kombo med for eks hd800. Dessverre synes jeg at lille Chord Mojo er en bedre dac nå. Hugo2 er et hestehode foran i dacverden. Dacer er som kjent nyanser. Men alle dacer har sin personlighet. Eller det trodde jeg hvertfall. Chord Hugo2 er kanskje den som har minst personlighet av alle. Den er bare der. Det føles ikke som et trinn som er i veien.

Jeg har testet det meste schiit har produsert inntil nylig. Det eneste jeg har å utsette er at man nesten MÅ skifte ut de elendige rørene som følger med enkelte. Men til den prisen kan man ikke akkurat klage heller. Jeg har på en måte følt at schiit kanskje har blitt for store for seg selv. Akkurat som jeg har et inntrykk av at de var mer «hands on» før. Det nye som slippes får ikke helt den samme gode mottakelsen. Kanskje de rett og slett har blitt for store? Kanskje det er jeg som favoriserer karer som skrur ting i garasjen sin? Har de kanskje for mange produkter nå? Sakker dacene deres litt akterut i forhold til konkurrentene? Til og med i prisklassen?

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    1
    Kjøper gjerne en schiit asgaard 3 hvis noen skal selge 😃🎼

Destiny 🙂

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Må være rask på labben. Stor rift om disse schittene.
    Den jeg kjøpte hadde ligget på finn.no i35 minutter før jeg slo til å kjøpte.
    Var visst flere som ville kjøpe denne iflg selger

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Har fått testet denne schiiten litt nå.
    Når den er kald spiller den virkelig dårlig. Men etter 10-20 minutter så begynner det å løsne. Men er fortsatt ikke veeeldig bra.
    Har gitt kilden skylda,men idag hadde jeg god tid.fikk lunka den skikkelig.en liten time.fant en god innspilling.å fyrte løs
    Nå begynner det virkelig å skinne.
    Hører veldig lite på musikk,ikke dagelig.men blir noen timer i måneden.slår den derfor av hver gang. Bør den stå på permanent? Kilden er fortsatt ikke helt optimal,så skal fortsatt ha ny dac. Men nå går det nå jaffal an å kose seg med musikken mens jeg venter på dac

Destiny

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Antall liker
    208
    Torget vurderinger
    1
    Har fått testet denne schiiten litt nå.
    Når den er kald spiller den virkelig dårlig. Men etter 10-20 minutter så begynner det å løsne. Men er fortsatt ikke veeeldig bra.
    Har gitt kilden skylda,men idag hadde jeg god tid.fikk lunka den skikkelig.en liten time.fant en god innspilling.å fyrte løs
    Nå begynner det virkelig å skinne.
    Hører veldig lite på musikk,ikke dagelig.men blir noen timer i måneden.slår den derfor av hver gang. Bør den stå på permanent? Kilden er fortsatt ikke helt optimal,så skal fortsatt ha ny dac. Men nå går det nå jaffal an å kose seg med musikken mens jeg venter på dac
    Du får si ifra når du i tilfelle skal selge den da 😃

svk

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.12.2007
    Antall liker
    211
    Hadde ikke du asgard da? Blir vel å nedgradere om du bytter til magni?

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn