SAS sine nettsider... virker de noen gang??

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
Etter årevis med frustrerende internett sider fra SAS hadde jeg gitt opp å bestille SAS billetter på nett.
Men tenkte jeg skulle gi SAS en ny sjanse prøve gang til, med en julebillett.

I 2011 burde de ju funke ikke sant.

Me neida!! Siden fryser/henger og er uresponsive og adlyder ikke kommando eller ENTER
Hvor mange kunder taper SAS på sine nettsider mon tro...?


Ja ja så ble det Norwegian igjen da... :eek:
Sleiven

PS forsøkte på 2 ulike Pc'er med ulike operativsytem uten suksess
 

Vedlegg

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.143
Antall liker
10.641
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Noe galt med Norwegian da... Begynt å foretrekke Norwegian jeg...
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Selv flyr jeg mest med Norwegian, men har aldri hatt problemer med å bestille billetter på SAS nettside. Sist gang da jeg i august bestilte to billetter fra Alicante til Haugesund via Oslo. Flighten er enda ikke gjennomført, men jeg regner med at også det går greit. Så jeg har ikke opplevd de samme problemene.
 
V

vredensgnag

Gjest
Jeg hadde SAS-konsernet som kunde fra 2000-2002 (bin Laden ødela opplegget). Vi hadde ansvar for totalkommunikasjon, og jeg kjempet en lang kamp for å få dem til å forstå at når folk skrev sas.no, sas.se, sas.dk eller scandinavian.com -- så ønsket de å komme til en side som ga dem et opplagt valg mellom FRA og TIL, osv.

Ikke faen. De insisterte på å ha en velkomstside med et bilde med skandinavisk tema, deretter en side med oversikt over alle produktene, og på denne et valg for dem som muligens, kanskje, hvem vet, var i tankene om å foreta en reise.

Så dette er et fremskritt.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.525
Antall liker
7.854
Torget vurderinger
0
Bruk "www.wideroe.no" istedet for SAS sine sider. Widerøesiden gir mange flere valg også mellom typiske SAS destinasjoner.
Det artige er at Widerøesiden gir deg raskere og billigere alternativer også.
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Spiralis skrev:
Bruk "www.wideroe.no" istedet for SAS sine sider. Widerøesiden gir mange flere valg også mellom typiske SAS destinasjoner.
Det artige er at Widerøesiden gir deg raskere og billigere alternativer også.
Se det er verdifull informasjon, i ordets rette forstand. :)
 

Boden9

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
13.04.2005
Innlegg
460
Antall liker
75
Torget vurderinger
2
vredensgnag skrev:
Jeg hadde SAS-konsernet som kunde fra 2000-2002 (bin Laden ødela opplegget). Vi hadde ansvar for totalkommunikasjon, og jeg kjempet en lang kamp for å få dem til å forstå at når folk skrev sas.no, sas.se, sas.dk eller scandinavian.com -- så ønsket de å komme til en side som ga dem et opplagt valg mellom FRA og TIL, osv.

Ikke faen. De insisterte på å ha en velkomstside med et bilde med skandinavisk tema, deretter en side med oversikt over alle produktene, og på denne et valg for dem som muligens, kanskje, hvem vet, var i tankene om å foreta en reise.

Så dette er et fremskritt.
KLM må ha lært av dette. På deres side velger du ditt land (den husker det til neste gang) og du får valg på hvor du skal fly fra - fx Norge. Bra... ikke tale om. Skal du fly en annen vei er det klin umulig. Du må endre land, og da følger språket med (for enkelhets skyld!) ..
Mvh
Boden9
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Brukervennligheten til sidene er nok ikke topp, og det siste virker ganske fjernt. Heldigvis har jeg ikke bestilt noe derfra. Men de selskapene jeg har bestilt fra har fungert for meg, på tross av brukeruvennlig layout. Jeg synes likevel selskapene burde ha tenkt seg om. Noenlunde teknisk oppegående personer her inne unngår jo å finne Youtube-knappen som ligger et par rader høyere enn det feltet jeg skriver i nå, så grafiske brukergrensesnitt er helt klart såpass vanskelige at det ikke skal for mye til før mange finner dem forvirrende. Bestillingsbiten bør være enklest mulig, men tar man seg tid til å studere siden man er på så er det som oftest ikke uoverkommelig. Slik som knapperadene på Hifisentralen.
 

BT

Æresmedlem
Ble medlem
13.10.2005
Innlegg
21.003
Antall liker
6.231
Du må være mer nøye med hva du gjør i fra-/til-feltet på sas.no, Sleiven. Når du skriver f.eks Oslo, så får du opp en liste over flyplasser i Oslo, og da velger du f.eks Gardermoen. Det funker ikke å bare skrive Oslo.

Sånn skal det se ut i fra-/til-feltet:
 

Vedlegg

MML

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.02.2010
Innlegg
2.066
Antall liker
1.497
Torget vurderinger
1
bambadoo skrev:
Noe galt med Norwegian da... Begynt å foretrekke Norwegian jeg...
Dersom man reiser med barnevogn er SAS eneste alternativ for oss. Når vogna får seg en trøkk i bagasjen, stiller SAS opp og betaler både reperasjoner og ny vogner uten spørsmål. Dette har vel skjedd oss 3 ganger ila da siste årene noe som nok tilsvarer 20%. Sto forrige gang i køen ved siden av like uheldige Norwegian-passasjerer og jeg var svært glad for at jeg ikke hadde prioritert å spare noen hundrelapper på flyreisen... En kjapp formalitet i luken og det var bare å hente en ny barnevogn til 8000kr i butikken påfølgende dag.
 
N

nb

Gjest
Jeg brukte i mange år wideroe.no for flyreiser, de var tidlig ute med et effektivt grensesnitt mot det sentrale bookingsystemet Amadeus, dvs at man kunne booke flyreiser med "alle" flyselskaper i verden. En gang bestillte jeg enveis Oslo - Geneve, Geneve - Bangkok (via Frankfurt), Bangkok - Hanoi og Bangkok - Oslo. Da ringe de meg og lurte på om jeg virkelig mente å bestille den reiseruten siden det manglet et ben mellom Hanoi og Bangkok (det skulle jeg ta over land).
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
reiser ganske ofte og bestiller da fra sas eller widerøe, aldri hatt noen problemer med bestillingene!
 
O

Ole I

Gjest
Spiralis skrev:
Bruk "www.wideroe.no" istedet for SAS sine sider. Widerøesiden gir mange flere valg også mellom typiske SAS destinasjoner.
Det artige er at Widerøesiden gir deg raskere og billigere alternativer også.
Her bør man huske på at wideroe.no er å betrakte som et nøytralt reisebyrå.
De tilbyr ikke bare SAS, Wideroe, Lufthansa (StarAlliance partnere), men også konkurrenter. Ikke Norwegian, men ganske mange andre.

Test selv, f.eks Oslo-Amsterdam, de viser da KLM parallellt med SAS.
(Litt pussig at et heleid selskap av SAS selger billetter på konkurrerende selskaper)

Og da er det jo ikke så rart at wideroe.no kan vise rimeligere alternativer enn sas.no, da sistnevnte kun viser egne alternativer (og alliansepartnere).

Men vær litt obs; de er ikke mere nøytrale enn at de f.eks ikke viser
- Norwegian
- British Airways
- Qatar Airways

Så man bør sjekke andre kanaler før man bestemmer seg. Man kan gå glipp av gode forbindelser og/eller gode priser.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Ole I skrev:
Spiralis skrev:
Bruk "www.wideroe.no" istedet for SAS sine sider. Widerøesiden gir mange flere valg også mellom typiske SAS destinasjoner.
Det artige er at Widerøesiden gir deg raskere og billigere alternativer også.
Her bør man huske på at wideroe.no er å betrakte som et nøytralt reisebyrå.
De tilbyr ikke bare SAS, Wideroe, Lufthansa (StarAlliance partnere), men også konkurrenter. Ikke Norwegian, men ganske mange andre.

Test selv, f.eks Oslo-Amsterdam, de viser da KLM parallellt med SAS.
(Litt pussig at et heleid selskap av SAS selger billetter på konkurrerende selskaper)

Og da er det jo ikke så rart at wideroe.no kan vise rimeligere alternativer enn sas.no, da sistnevnte kun viser egne alternativer (og alliansepartnere).

Men vær litt obs; de er ikke mere nøytrale enn at de f.eks ikke viser
- Norwegian
- British Airways
- Qatar Airways

Så man bør sjekke andre kanaler før man bestemmer seg. Man kan gå glipp av gode forbindelser og/eller gode priser.
Jeg tror kanskje det Spiralis mente er at samme flyturen (med samme fly) blir rimeligere om du bestiller via wideroe sine sider enn fra sas sine sider.
 

Sleiven

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.12.2003
Innlegg
2.302
Antall liker
21
BT skrev:
Du må være mer nøye med hva du gjør i fra-/til-feltet på sas.no, Sleiven. Når du skriver f.eks Oslo, så får du opp en liste over flyplasser i Oslo, og da velger du f.eks Gardermoen. Det funker ikke å bare skrive Oslo.

Sånn skal det se ut i fra-/til-feltet:
Problemet er at dei ikke kommer noen liste , eller alternativer opp . Siden går rett og slett i vranglås og det gjør jeg også..

Ikke nevn KLM engang. de er helt umulige. Brukte ett år på å få erstatning etter å ha blitt overført til flygning via en annen rute pga overbooking. Reisen tok 15 timer istedet for 3 og jeg måtte bløffe meg til mat i kafeen da KLM utdelte ugyldige mat og drikke vouchere,,,,,--
 

baluba

Æresmedlem
Ble medlem
18.02.2009
Innlegg
24.590
Antall liker
15.155
Sted
Kopervik og Bergen
Torget vurderinger
1
Sleiven skrev:
BT skrev:
Du må være mer nøye med hva du gjør i fra-/til-feltet på sas.no, Sleiven. Når du skriver f.eks Oslo, så får du opp en liste over flyplasser i Oslo, og da velger du f.eks Gardermoen. Det funker ikke å bare skrive Oslo.

Sånn skal det se ut i fra-/til-feltet:
Problemet er at dei ikke kommer noen liste , eller alternativer opp . Siden går rett og slett i vranglås og det gjør jeg også..

Ikke nevn KLM engang. de er helt umulige. Brukte ett år på å få erstatning etter å ha blitt overført til flygning via en annen rute pga overbooking. Reisen tok 15 timer istedet for 3 og jeg måtte bløffe meg til mat i kafeen da KLM utdelte ugyldige mat og drikke vouchere,,,,,--
Og den vranglåsen opplever du hver gang? Sikker på at det ikke er en lokal konfigurasjon som er feil?

Kjedelig erfaring du har med KLM der. Selv har jeg ingen spesielt dårlige erfaringer med noen flyselskaper, men husker fremdeles hvor sure de mannlige flyvertene var på en SN Brussels-flight til Entebbe. Midt på natten følte jeg et ekstremt sug etter noe salt, og gikk bak til dem og spurte etter peanøtter. Det passet dem visst dårlig å bli plaget under noe de åpenbart opplevde som en pause. Greit nok at de andre passasjerene sov, men jeg trodde likevel at de ikke opererer med en untouchable siesta. Jeg fikk til slutt en pose salte kjeks ala Ritz, og det funket greit for meg. Men de var så sure på grunn av henvendelsen at jeg merkelig nok følte meg dum. Etter å ha betalt 800 euro for billettene trodde jeg at service gjennom hele turen var et naturlig krav, men der tok jeg åpenbart feil.
 
O

Ole I

Gjest
J.Finvaag skrev:
Ole I skrev:
Spiralis skrev:
Bruk "www.wideroe.no" istedet for SAS sine sider. Widerøesiden gir mange flere valg også mellom typiske SAS destinasjoner.
Det artige er at Widerøesiden gir deg raskere og billigere alternativer også.
Her bør man huske på at wideroe.no er å betrakte som et nøytralt reisebyrå.
De tilbyr ikke bare SAS, Wideroe, Lufthansa (StarAlliance partnere), men også konkurrenter. Ikke Norwegian, men ganske mange andre.

Test selv, f.eks Oslo-Amsterdam, de viser da KLM parallellt med SAS.
(Litt pussig at et heleid selskap av SAS selger billetter på konkurrerende selskaper)

Og da er det jo ikke så rart at wideroe.no kan vise rimeligere alternativer enn sas.no, da sistnevnte kun viser egne alternativer (og alliansepartnere).

Men vær litt obs; de er ikke mere nøytrale enn at de f.eks ikke viser
- Norwegian
- British Airways
- Qatar Airways

Så man bør sjekke andre kanaler før man bestemmer seg. Man kan gå glipp av gode forbindelser og/eller gode priser.
Jeg tror kanskje det Spiralis mente er at samme flyturen (med samme fly) blir rimeligere om du bestiller via wideroe sine sider enn fra sas sine sider.
Det stemmer nok ikke.
wideroe.no selger SAS flybilletter til samme pris som sas.no - SAS publiserer sine priser gjennom Amadeus distribusjonssystem og begge selskaper henter da prisene derfra til sine respektive nettsider.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Ole I skrev:
Det stemmer nok ikke.
wideroe.no selger SAS flybilletter til samme pris som sas.no - SAS publiserer sine priser gjennom Amadeus distribusjonssystem og begge selskaper henter da prisene derfra til sine respektive nettsider.
Jeg ser hva du skriver, men faktum er fortsatt at når jeg bestiller billetter sjekker jeg alltid med både sas og wideroe, og ender flest ganger på wideroe pga pris, på to identiske flyturer.
 

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Innlegg
19.525
Antall liker
7.854
Torget vurderinger
0
Det jeg mener er at www.wideroe.no for en reise fra for eks Kirkenes til Tromsø, Bodø eller Trondheim legger ut alternativer med SAS via Oslo som både blir billigere og raskere enn de alternativene som SAS kommer med og som innbefatter bruk av Widerøe fra Kirkenes til Tromsø og så overgang til SAS i Tromsø. En framgangsmåte som i 90% av tilfeldene både blir flere timer senere og betydelig dyrere da billetten mellom Kirkenes og Tromsø med Widerøe alene gjerne koster mer enn SAS Kirkenes-Oslo-Trondheim/Bodø/Tromsø
 
O

Ole I

Gjest
Det spiralis beskriver her rett over, er epler og pærer og er da en svakhet på sas.no systemet; dvs det er større fleksibilitet i det wideroe.no viser enn det sas.no viser.

Det finvaag beskriver er epler og epler og da veldig interessant, og jeg vil gjerne se eksempler med egensyn.
Neste gang du opplever dette, så ta skjermdumper og legg dem ut her der og da. I ettertid er det umulig å gjenskape det, dessverre.
 

JORFIN

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2004
Innlegg
1.765
Antall liker
15
Torget vurderinger
22
Ole I skrev:
Det finvaag beskriver er epler og epler og da veldig interessant, og jeg vil gjerne se eksempler med egensyn.
Neste gang du opplever dette, så ta skjermdumper og legg dem ut her der og da. I ettertid er det umulig å gjenskape det, dessverre.
Det kan jeg gjøre om jeg kommer på det, skal mest sannsynlig bestille noen billetter ila desember..
 
Topp Bunn