Samsung tv optisk krøll

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
3
Noen som har erfaring med Samsung oled og optisk utgang.

Er så dårlig lyd når jeg kjører ut fra optisk til dac og til stereo anlegget.
Har aldri hatt problemer med TVer før.
Låter hardt uoppløst og slitsomt å høre på
I forholdt til tidligere TVer.Høres ut som det er noe krøll med klokken på utgangen.jitter og knepp høres også til tider

Noen som har erfaring med dette å vet om noe løsning?

HasseBasse

OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
Ble medlem
29.10.2016
Antall liker
32.629
Sted
Hjortshøj, Danmark.
Torget vurderinger
2
Prøv å gå inn i TV´s audio settings, finn digital ut og se, hvilket format den står til.
Kan velge forskjelligt, og den er sikkert satt som standard til "bitstream".
Prøv å endre dette til "LPCM".

aam01

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2014
Antall liker
2.662
Sted
Sandvika
Torget vurderinger
6
Har du oppdatert til siste versjon av Tizen?

Som tidligere påpekt så skal lydformat ut være PCM.

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
3
Takk for svar

Ja står i pcm.kjøpte en supra tosklink som jeg fikk i dag men må prøve litt.føler at det bedre.men ikke noe fantastisk lyd som jeg har hatt med TVer før.vurderer å kjøpe en wiim ultra å koble til earc om det kan bli bedre

JMM

Slava Ukraini!
Ble medlem
27.11.2016
Antall liker
14.222
Sted
Fredrikstad
Torget vurderinger
4
Høres mest ut som den optiske utgangen er defekt. I så fall ville jeg reklamert heller enn å handle inn noe nytt for å bøte på problemet.

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
3
Ja er i kontakt med komplett,så må se.har lest litt rundt omkring om Samsung oled så er ikke noe nytt fenomen.så usikker på om jeg kan komme noe vei med det.skulle vært Sony oled å få kjøpt heller.aldri noe problem med de lydmessig hverfall de jeg har hatt

toneset2

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
18.01.2009
Antall liker
250
Har selv en Samsung Q90 75 tommer. Denne har en ekstern koblingsboks for HDMI og optisk. Bruker den optiske utgangen til en Topping E50ii DAC. Det låter helt utmerket, selv om jeg har mistanke om at HDMI ARC er mer optimalt. Kanskje en omformer fra HDMI til optisk (for eksempel denne) ville gjøre susen?

trebla2

Medlem
Ble medlem
17.02.2008
Antall liker
3
Har selv en Samsung Q90 75 tommer. Denne har en ekstern koblingsboks for HDMI og optisk. Bruker den optiske utgangen til en Topping E50ii DAC. Det låter helt utmerket, selv om jeg har mistanke om at HDMI ARC er mer optimalt. Kanskje en omformer fra HDMI til optisk (for eksempel denne) ville gjøre susen?
Ja har vurdert det.bestilte en wiim ultra som jeg vil prøve earc på,også fordi jeg har lyst å begynne å streame musikk så det blir spennende.Ble faktisk bedre med ny tosklink kabel.jitter og knepping forvant

Topp Bunn