Samsung the Frame: spørsmål

Readerfly

Medlem
Ble medlem
23.02.2022
Innlegg
11
Antall liker
2
Sted
Vestlandet
Hei, Forum!
Jeg har et spørsmål om en 2021-utgave av Samsung The Frame.
TV'n er kobla til trådløst internett, og til en lydplanke via hdmi-arc, og alt fungerer som det skal. Den brukes utelukkende til å strømme via appene på TV'n, bl.a. NRK.

Også kommer problemet, som jeg håper på å få svar på:
- Hver gang jeg skrur på TV'n så dukker følgende melding opp: "Antenne-kabel: frakoblet"... Ved å klikke på hjem-symbolet på fjernkontrollen så kommer jeg inn på startsiden, og alt fungerer som det skal. Problemet er altså kun at denne meldinga dukker opp hver gang. Samsung-support sier at det ikke er noe jeg kan gjøre for å få den fjernet, fordi en TV er jo designet for å ha en antenne tilkoblet...

Er det noen smarte hoder her som har forslag til hvordan jeg kan få denne beskjeden om å slutte å dukke opp?


IMG_20220223_105007.jpg
 

HoJ

En glad amatør.
Ble medlem
11.11.2006
Innlegg
19.438
Antall liker
35.249
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
2
Ikke skru den av er vel det enkleste, la den bare gå i "kunst-modus"...
Vet ikke om det vil redde det problemet, men takk for at du nevner det. Jeg har også vurdert den tven - kommer heller ikke til å bruke antenne-inngang.
 

pølselars

Medlem
Ble medlem
22.11.2007
Innlegg
41
Antall liker
30
Sted
Oslo
Torget vurderinger
2
Hei, har samme tv og ingen antennekabel tilkoblet (brukes utelukkende til Netflix, nrk super app, osv) og jeg kan ikke huske å ha fått den beskjeden hver gang jeg slår den på. Mulig jeg har «avinstallert» antenneinngangen eller bare flyttet den lenger bort på kildemenyen.

Fra vanlig avslått kunst-modus så går den til siste app’en jeg kjørte, men mulig den defaulter til antenneinngang når den skrus ordentlig av (holde power inne i fem sek). Skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.392
Antall liker
3.575
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Er dette noe nytt som kom i 2021? Jeg har en fra 2018 og en fra 2020, ingen av dem viser den beskjeden når jeg slår dem på?
 

Evo III

Hertugen av Langhus
Ble medlem
25.12.2009
Innlegg
25.832
Antall liker
50.820
Sted
Hjemme
Torget vurderinger
78
Du må velge anynet+HDMI inngangen som kilde valg.
image.jpg
 

vidarje

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2009
Innlegg
5.392
Antall liker
3.575
Sted
Rasta
Torget vurderinger
1
Ett lite off topic tips (som du kanskje vet allerede) er å bruke "Filmmaker mode" hvis du ikke har kalibrert TV'n. Den innstillingen var nesten perfekt kalibrert på min fra 2020.
 

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Innlegg
2.620
Antall liker
2.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Hvis Anynet må være på, og du er uheldig med CEC-rusk, så er det ikke så mye å gjøre, er jeg redd… da må du vel finne en løsning det går å leve med.

Lydplanken er ikke Samsung, eller?
 

Readerfly

Medlem
Ble medlem
23.02.2022
Innlegg
11
Antall liker
2
Sted
Vestlandet
Lydplanken er en Phillips Fidelio fra noen år tilbake. Kan det han noe å si? Jeg vurderer å bytte til noen aktive høyttalere (med hdmi arc) i stedet, f.eks. Argon Fenris eller Klipsch the Fives. Kan jeg da håpe på at problemet forsvinner? Eller må det Samsung-lyd til?
 

Harry Stoteles

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.05.2020
Innlegg
2.620
Antall liker
2.742
Sted
Oslo
Torget vurderinger
0
Regner bare med at Samsung leker godt med Samsung, men at alt annet er rent terningkast. Det er ikke sikkert en annen CEC-løsning blir bra det heller, dessverre…her i huset har vi 3-4 fjernkontroller, avhengig av hva som skal spilles av.
 
Topp Bunn